Strona 1 z 1

uklad chlodzenia w IV

: ndz cze 01, 2008 17:34
autor: tekbar
Mam golfa z 2001 i jeden wielki problem z układem chłodzenia. Czujnik wariuje podczas jazdy, przy zamkniętym korku zbiornika wyrównawczego jeśli jest otwarty wszystko chodzi jak ta lala. Wenty w ogóle sie nie załączają a na dodatek tego mam tzw masełko w na korku od oleju i w szyjce wlewu oleju. Po dłuższej jeździe kiedy odkręcam korek zbiornika wyrównawczego zasysa na maksa powietrze. A warto również dodać ze dolna rura układu chłodzenia czasami jest zimna a czasami gorąca jak cholera. aaa i podczas jazdy czasami wskaźnik temperatury spada spada do zera i potrafi tak zostać przez dłuższa chwile a później wraca do normy czyli około 90 stopni. Nawet po długiej jeździe jak wyłączam silnik na postoju wenty nadal milczą. czy ktoś może mi powiedzieć co to jest bo nie chciałbym jechać do mechanika i być kompletnie zielony.

: ndz cze 01, 2008 19:37
autor: greg
tekbar pisze:a na dodatek tego mam tzw masełko w na korku od oleju i w szyjce wlewu oleju.
a płynu chłodniczego ci nie ubywa?

: ndz cze 01, 2008 19:57
autor: tekbar
plyn chlodniczy w normie i nie ubywa

: ndz cze 01, 2008 20:11
autor: Dziadek54
uklad chlodzenia w IV
czy jezdzisz na płynie czy wodzie.bardzo czesto termostaty vw potrafią się zacinać zwłaszcza jeśli jest woda w układzie.masło w oleju to oznaka że gdzieś dostaje się niewielka ilość płynu lub wody.normalnie w układzie chłodzenia powinno być niewielkie ciśnienie ,które powoduje lepszy obieg płynu chłodniczego.jest ono regulowane zaworkiem ,który jest w korku w zbiorniczku wyrównawczym .zacząlbym od sprawdzenia czy jest on sprawny.

: ndz cze 01, 2008 20:37
autor: tekbar
dziekuje serdecznie i sprobuje z tym korkiem

Re: uklad chlodzenia w IV

: pn cze 02, 2008 07:53
autor: mariosol
A warto również dodać ze dolna rura układu chłodzenia czasami jest zimna a czasami gorąca jak cholera. aaa i podczas jazdy czasami wskaźnik temperatury spada spada do zera i potrafi tak zostać przez dłuższa chwile a później wraca do normy czyli około 90 stopni



Ja bym na poczatek wymienil czujnik temperatury(skakanie temp na wskazniku-to moze byc przyczyna) no i termostat(moze sie zacial i dlatego waz dolny jest raz zimny-nie dziala,cieply-działa)

czesci te nie sa zbyt kosztowne a czesto po paru latach eksploatacji trzeba je wymienic.

: pn cze 02, 2008 12:35
autor: Asin
Witam.
Możecie mi powiedzieć czy to normalne że w ciągu dajmy na to minuty mój silniczek osiąga temperaturę 90st ? Nie przekracza jej nawet przy ostrej jezdzie ale jakoś tak błyskawicznie ją osiąga .

: pn cze 02, 2008 16:27
autor: greg
Asin pisze:Możecie mi powiedzieć czy to normalne że w ciągu dajmy na to minuty mój silniczek osiąga temperaturę 90st
nienormalne i to raczej wina czujnik - przewó od czujnika w kierunku zegarów

: pn cze 02, 2008 18:42
autor: looki8329
Ale ogólnie rzecz biorąc to i tak w VW silniki szybko osiągają temperaturę 90 st. w porównaniu z innymi samochodami.

[ Dodano: 02 Cze 2008 18:44 ]
tekbar pisze:aaa i podczas jazdy czasami wskaźnik temperatury spada spada do zera i potrafi tak zostać przez dłuższa chwile a później wraca do normy czyli około 90 stopni
u mnie występował ten sam problem, skończyło się wymianą i wszystko jest ok.