uklad chlodzenia w IV

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

uklad chlodzenia w IV

Postprzez tekbar » N cze 01, 2008 17:34

Mam golfa z 2001 i jeden wielki problem z układem chłodzenia. Czujnik wariuje podczas jazdy, przy zamkniętym korku zbiornika wyrównawczego jeśli jest otwarty wszystko chodzi jak ta lala. Wenty w ogóle sie nie załączają a na dodatek tego mam tzw masełko w na korku od oleju i w szyjce wlewu oleju. Po dłuższej jeździe kiedy odkręcam korek zbiornika wyrównawczego zasysa na maksa powietrze. A warto również dodać ze dolna rura układu chłodzenia czasami jest zimna a czasami gorąca jak cholera. aaa i podczas jazdy czasami wskaźnik temperatury spada spada do zera i potrafi tak zostać przez dłuższa chwile a później wraca do normy czyli około 90 stopni. Nawet po długiej jeździe jak wyłączam silnik na postoju wenty nadal milczą. czy ktoś może mi powiedzieć co to jest bo nie chciałbym jechać do mechanika i być kompletnie zielony.
tekbar
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N cze 01, 2008 15:14
Lokalizacja: Szczecin
Online: 0s

Postprzez greg » N cze 01, 2008 19:37

tekbar napisał(a):a na dodatek tego mam tzw masełko w na korku od oleju i w szyjce wlewu oleju.
a płynu chłodniczego ci nie ubywa?
greg
 

Postprzez tekbar » N cze 01, 2008 19:57

plyn chlodniczy w normie i nie ubywa
tekbar
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N cze 01, 2008 15:14
Lokalizacja: Szczecin
Online: 0s

Postprzez Dziadek54 » N cze 01, 2008 20:11

uklad chlodzenia w IV


czy jezdzisz na płynie czy wodzie.bardzo czesto termostaty vw potrafią się zacinać zwłaszcza jeśli jest woda w układzie.masło w oleju to oznaka że gdzieś dostaje się niewielka ilość płynu lub wody.normalnie w układzie chłodzenia powinno być niewielkie ciśnienie ,które powoduje lepszy obieg płynu chłodniczego.jest ono regulowane zaworkiem ,który jest w korku w zbiorniczku wyrównawczym .zacząlbym od sprawdzenia czy jest on sprawny.
Dziadek54
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 21:01
Lokalizacja: Sląsk/Świętokrzyskie
Online: 2d 19h 38m
Pomógł: 10

Postprzez tekbar » N cze 01, 2008 20:37

dziekuje serdecznie i sprobuje z tym korkiem
tekbar
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N cze 01, 2008 15:14
Lokalizacja: Szczecin
Online: 0s

Re: uklad chlodzenia w IV

Postprzez mariosol » Pn cze 02, 2008 07:53

A warto również dodać ze dolna rura układu chłodzenia czasami jest zimna a czasami gorąca jak cholera. aaa i podczas jazdy czasami wskaźnik temperatury spada spada do zera i potrafi tak zostać przez dłuższa chwile a później wraca do normy czyli około 90 stopni



Ja bym na poczatek wymienil czujnik temperatury(skakanie temp na wskazniku-to moze byc przyczyna) no i termostat(moze sie zacial i dlatego waz dolny jest raz zimny-nie dziala,cieply-działa)

czesci te nie sa zbyt kosztowne a czesto po paru latach eksploatacji trzeba je wymienic.
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Online: 50m
Pomógł: 12

Postprzez Asin » Pn cze 02, 2008 12:35

Witam.
Możecie mi powiedzieć czy to normalne że w ciągu dajmy na to minuty mój silniczek osiąga temperaturę 90st ? Nie przekracza jej nawet przy ostrej jezdzie ale jakoś tak błyskawicznie ją osiąga .
Asin
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn maja 05, 2008 14:48
Lokalizacja: Piaseczno
Online: 0s

Postprzez greg » Pn cze 02, 2008 16:27

Asin napisał(a):Możecie mi powiedzieć czy to normalne że w ciągu dajmy na to minuty mój silniczek osiąga temperaturę 90st
nienormalne i to raczej wina czujnik - przewó od czujnika w kierunku zegarów
greg
 

Postprzez looki8329 » Pn cze 02, 2008 18:42

Ale ogólnie rzecz biorąc to i tak w VW silniki szybko osiągają temperaturę 90 st. w porównaniu z innymi samochodami.

[ Dodano: 02 Cze 2008 18:44 ]
tekbar napisał(a):aaa i podczas jazdy czasami wskaźnik temperatury spada spada do zera i potrafi tak zostać przez dłuższa chwile a później wraca do normy czyli około 90 stopni
u mnie występował ten sam problem, skończyło się wymianą i wszystko jest ok.
Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...
looki8329
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr kwi 23, 2008 07:32
Lokalizacja: VWlkp
Online: 4h 43m
Pomógł: 28
Auto: Golf IV
Silnik: 1.4AKQ




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,