Podłączenie sondy lambda
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
Podłączenie sondy lambda
Witam.
Mam problem w podłączeniem sondy lambda w golfie 3 2.0 16v. Wcześniej było już tam coś mieszane i nie mogę się połapać. Jak macie podłączone sondy? moja jest 4-przewodowa:
czarny-sygnał,
szary-masa,
biały biały- (+ -) grzałka.
Do sterownika mam 3 przewody- zielony,czerwony i czarny. Do tego dodatkowo obok 2 do grzałki- czerw-biały oraz czarno-brązowy.
- Białe mam połączone do czerw-białego i czerw-brązowego.
- Zielony od sterownik do czarnego(sygnałowego) z sondy.
A co z pozostałymi dwoma (czerw i czarny)?
Problem jest tego typu ze raz sonda chodzi a raz nie...?!!
Może ktoś ma jakieś fotki wtyku??
pozdrawiam
Mam problem w podłączeniem sondy lambda w golfie 3 2.0 16v. Wcześniej było już tam coś mieszane i nie mogę się połapać. Jak macie podłączone sondy? moja jest 4-przewodowa:
czarny-sygnał,
szary-masa,
biały biały- (+ -) grzałka.
Do sterownika mam 3 przewody- zielony,czerwony i czarny. Do tego dodatkowo obok 2 do grzałki- czerw-biały oraz czarno-brązowy.
- Białe mam połączone do czerw-białego i czerw-brązowego.
- Zielony od sterownik do czarnego(sygnałowego) z sondy.
A co z pozostałymi dwoma (czerw i czarny)?
Problem jest tego typu ze raz sonda chodzi a raz nie...?!!
Może ktoś ma jakieś fotki wtyku??
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw maja 22, 2008 12:02 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
odepnij kostke przy kompie i sprawdz mienikiem przewody
pin 42 powinien isc do masy sondy - ekran przewodu sygnalowego
pin 20 to przewod czarny czyli sygnalowy
grzalka jest podlaczona do masy a z drugiej strony do plusa ktory jest podany z przekaznika na wtryski przez bezpiecznik nr 18 i na pompe paliwa
czyli po odpalemiu silnika powinno pokazac sie +12V tam gdzie jest podlaczona grzalka
po wlaczeniu zaplonu napiecie pojawia sie tylko przez ok 2 sek - pompa dziala przez chwile i podgrzewanie tez przez chwile dopoki nie bedzie podanej informacji o predkosci obrotowej silnika
pin 42 powinien isc do masy sondy - ekran przewodu sygnalowego
pin 20 to przewod czarny czyli sygnalowy
grzalka jest podlaczona do masy a z drugiej strony do plusa ktory jest podany z przekaznika na wtryski przez bezpiecznik nr 18 i na pompe paliwa
czyli po odpalemiu silnika powinno pokazac sie +12V tam gdzie jest podlaczona grzalka
po wlaczeniu zaplonu napiecie pojawia sie tylko przez ok 2 sek - pompa dziala przez chwile i podgrzewanie tez przez chwile dopoki nie bedzie podanej informacji o predkosci obrotowej silnika
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
Własnie zastanawia mnie ten ekran przewodu sygnałowego. Wrzucam schemat jaki znalazłem w książce z pasata z silnikiem ABF. U mnie sytuacja wygląda tak w aucie:
pin 20 - zielony
pin 42 - czerw
pin 65 - czarny
Wg książki pin 20 to kolor biały, 65-czarny, 42-żółty. Mniejsza już z kolorami przewodów. Chodzi o podłączenie tego ekranu.
W tej chwili mam:
- pin 20 (zielony) podłączony pod sygnałowego sondy(czarny).
- pin 42 (czerwony) podłączony jest do masy sondy (szary), a dla pewności jeszcze zmasowałem go do masy auta przy wtyku. Zapytasz pewnie dlaczego. Ano dlatego ze nie raz miałem sytuacje ze w niejednym aucie dopiero po podłączeniu tak sondy zaczęła ona oscylować (brak masy na sondzie).
Ps. wtyk był juz niestety rozbebeszony jak sprowadziłem auto (część była stopiona i sonda odpięta,kable odcięte od sterownika).Ktoś zamieszał i zmasował przewód sygnałowy sondy. Dodam ze teraz mam nową sondę i chcę dojść z tym do ładu.
Na grzałce jest 12v.Nowa sonda czasem oscyluje, a czasem po chwili potrafi zawisnąć na 0,49V i tak juz zostaje.
Jak podłączyć ten ekran? Czy nie jest to pin 65 przy wtyku sterownika? Tak wynika z tego schematu.
pozdrawiam
pin 20 - zielony
pin 42 - czerw
pin 65 - czarny
Wg książki pin 20 to kolor biały, 65-czarny, 42-żółty. Mniejsza już z kolorami przewodów. Chodzi o podłączenie tego ekranu.
W tej chwili mam:
- pin 20 (zielony) podłączony pod sygnałowego sondy(czarny).
- pin 42 (czerwony) podłączony jest do masy sondy (szary), a dla pewności jeszcze zmasowałem go do masy auta przy wtyku. Zapytasz pewnie dlaczego. Ano dlatego ze nie raz miałem sytuacje ze w niejednym aucie dopiero po podłączeniu tak sondy zaczęła ona oscylować (brak masy na sondzie).
Ps. wtyk był juz niestety rozbebeszony jak sprowadziłem auto (część była stopiona i sonda odpięta,kable odcięte od sterownika).Ktoś zamieszał i zmasował przewód sygnałowy sondy. Dodam ze teraz mam nową sondę i chcę dojść z tym do ładu.
Na grzałce jest 12v.Nowa sonda czasem oscyluje, a czasem po chwili potrafi zawisnąć na 0,49V i tak juz zostaje.
Jak podłączyć ten ekran? Czy nie jest to pin 65 przy wtyku sterownika? Tak wynika z tego schematu.
pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw maja 22, 2008 21:36 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
niby sie zgadza to co piszesz ale na moim schemacie jest inaczej
sonda tez stoi jak dodasz gazu czy tylko na biegu jalowym?
[ Dodano: 23 Maj 2008 22:49 ]
cos mnie dziwi ten twoj schematjak na niego patrze to 2 przewody sa od grzalki, 2 sygnalowe i oba mmaja ekrany czyli sonda 4 przewodowa i 2 ekrany a jest przeciez 3 przewodowa i ekran
sonda tez stoi jak dodasz gazu czy tylko na biegu jalowym?

[ Dodano: 23 Maj 2008 22:49 ]
cos mnie dziwi ten twoj schematjak na niego patrze to 2 przewody sa od grzalki, 2 sygnalowe i oba mmaja ekrany czyli sonda 4 przewodowa i 2 ekrany a jest przeciez 3 przewodowa i ekran
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
Hej Agrala.
Troche się już pozmieniało.Zakupiłem inna sonde tym razem uniwersalna ngk. Stara sonda była dedykowana do tego modelu auta(zamiennik) ale to był jakiś badziew - 130zł w błoto. Popracowała może pół dnia-raz chodziła a raz nie, a pozniej to juz wogóle nie oscylowała. Stała niezależne czy dodam gazu i utrzymam np 3tys obrotów czy na jałowym.
Nową sonde podpiąłem podobnie jak ty mi napisałeś czyli został pin 20(k. ziel) a pod 42 (k.czerwony) podpiąłem masę sondy (szary). Nie kombinowałem juz z dodatkową masą auta. Czarny od kompa zaizolowałem. Jak na razie to chodzi ładnie we wszystkich zakresach obrotów czy to na gazie czy na benz. Zobaczymy jak długo...
Co do schematu to pochodzi z książki "Volkswagen Passat 1988-1996- żółta okładka" no i ciężko powiedzieć co tu jest nie tak bo ilość przewodów od kompa mi się zgadza bo są 3 +2 od grzałki. Co do sondy są 4 i taka sonda podobno jest montowana fabrycznie. Więc gdzie podłączyć ten czarny kabel z pinu 65... nie wiem
narazie wisi zaizolowany
Muszę zrobić parę kilometrów i zobaczę czy ta tez nie padnie tak szybko.
Dam znać w przeciągu tygodnia co i jak.
Jak będzie ktoś miał jakiś pomysł jak podłączyć ten czarny kabel to czekam na propozycje
pozdro
Troche się już pozmieniało.Zakupiłem inna sonde tym razem uniwersalna ngk. Stara sonda była dedykowana do tego modelu auta(zamiennik) ale to był jakiś badziew - 130zł w błoto. Popracowała może pół dnia-raz chodziła a raz nie, a pozniej to juz wogóle nie oscylowała. Stała niezależne czy dodam gazu i utrzymam np 3tys obrotów czy na jałowym.
Nową sonde podpiąłem podobnie jak ty mi napisałeś czyli został pin 20(k. ziel) a pod 42 (k.czerwony) podpiąłem masę sondy (szary). Nie kombinowałem juz z dodatkową masą auta. Czarny od kompa zaizolowałem. Jak na razie to chodzi ładnie we wszystkich zakresach obrotów czy to na gazie czy na benz. Zobaczymy jak długo...

Co do schematu to pochodzi z książki "Volkswagen Passat 1988-1996- żółta okładka" no i ciężko powiedzieć co tu jest nie tak bo ilość przewodów od kompa mi się zgadza bo są 3 +2 od grzałki. Co do sondy są 4 i taka sonda podobno jest montowana fabrycznie. Więc gdzie podłączyć ten czarny kabel z pinu 65... nie wiem

Muszę zrobić parę kilometrów i zobaczę czy ta tez nie padnie tak szybko.
Dam znać w przeciągu tygodnia co i jak.
Jak będzie ktoś miał jakiś pomysł jak podłączyć ten czarny kabel to czekam na propozycje

pozdro
Najlepiej testerem diodowym lub oscyloskopem, miernik cyfrowy może mieć za dużą bezwładność ( i będzie uśredniał wynik i kiepsko będzie widać oscylacje), ale można próbować.czym sprawdzasz sonde czy osculuje?
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Ale ładnie pokazuje oscylacje (zmiany), może zależy od wykonania.agrala pisze:tester diodowy zrobiony samemu ze schematu znalezionego w necie z chyba 10 ledami tej jest do bani
Ostatnio zmieniony sob maja 24, 2008 13:30 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
odpowiedz z forum viakena od moderatora tego forum
"lambda ma 4 przewody
20,42,65 to trzy przewody podłaczone do sterownika a czwarty to masa"
czyli powinienes miec sonde 4 przewodowa zalozona
widac to na fotkach na allegro
[ Dodano: 25 Maj 2008 17:04 ]
jak mozesz to daj zdjecie tej sondy z przewodami
"lambda ma 4 przewody
20,42,65 to trzy przewody podłaczone do sterownika a czwarty to masa"
czyli powinienes miec sonde 4 przewodowa zalozona
widac to na fotkach na allegro
[ Dodano: 25 Maj 2008 17:04 ]
jak mozesz to daj zdjecie tej sondy z przewodami
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
No Panowie co do tego miernika to uważam ze spokojnie miernik z dolnej półki wychwyci oscylację sondy przynajmniej na biegu jałowym- po prostu pokazuje różne wartości pośrednie między 0,1 a 0,9V i to widać. Co do mierników lepszych to zauważyłem ze potrafią uśredniać wynik i faktycznie mogą tego nie wyłapać. Ale dodam ze posługuje się również oscyloskopem wbudowanym w soft sekwencji STAGA 300 - bo taki gaz mam zainstalowany, więc oscylacja sondy jest na wykresie (sam podpiąłem sondę pod sekwencję).
Ps od razu uprzedzam pytanie... tak dobrze połączyłem sondę ze STAGIEM
Vag wywalał wczesniej "brak sygnału z sondy" (no bo nie oscylowała)
pozdro
Ps od razu uprzedzam pytanie... tak dobrze połączyłem sondę ze STAGIEM

no to jak, z wypowiedzi tego gościa z viakena wychodzi na to ze niby pod pin 42 i 65 jest podłączona grzałka, 20 to sygnał, a masa sondy do masy auta? Eee no nie wiem...agrala pisze:odpowiedz z forum viakena od moderatora tego forum
"lambda ma 4 przewody
20,42,65 to trzy przewody podłączone do sterownika a czwarty to masa"

U mnie sonda 4-ro przewodowa i kabelki standardowe (2xbialy,czarny,szary). Czy chodzi ci może o wtyk do sondy od strony kompa? Zrobię fotę całego i wrzucę.agrala pisze:
jak mozesz to daj zdjecie tej sondy z przewodami
Vag wywalał wczesniej "brak sygnału z sondy" (no bo nie oscylowała)
pozdro
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 21:44 przez CQ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
mam obiecane foty. Wcześniej nie miałem aparatu. Jak widać na zdjęciach kabel czarny od sterownika nie jest podłączony. Póki co tak podpięta sonda pracuje juz trzeci tydzień ok ale nadal nie wiem co z tym czarnym przewodem.
pozdro
pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
chyba nic bo to ekran
[ Dodano: Pon Cze 02, 2008 9:42 pm ]
na moim schemacie trochę inne kolorki jeśli to ważne, zamiast ge - czyli żółty ze schematu mam ro czyli czerwony a wię jak u ciebie (u mnie w 2E jest żółty), zamiast ws (biały) mam na schemacie zielony, i wogóle wszystkie sa jak na fotce u ciebie, masz wsio ok.
[ Dodano: Pon Cze 02, 2008 9:42 pm ]
na moim schemacie trochę inne kolorki jeśli to ważne, zamiast ge - czyli żółty ze schematu mam ro czyli czerwony a wię jak u ciebie (u mnie w 2E jest żółty), zamiast ws (biały) mam na schemacie zielony, i wogóle wszystkie sa jak na fotce u ciebie, masz wsio ok.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości