Strona 1 z 1

Akumulator wybuchl

: wt maja 20, 2008 11:03
autor: skuciol
Siema,
Wczoraj pojechałem do mechanika z falowaniem obrotów i kontrolką ABSu, wyczyścili przepustnice i wymienili tylkny prawy czujnik absu, dojechałem do domu WSZYSTKO extra chodziło, przejechalem sie jeszcze popoudniu do sklepu, wrocilem wszystko OK. Wieczorem odpaliłem auto na placu i obroty skoczyły do ok 1500 i tak staly, pokazuje tacie i nagle słysze huk i dym spod maski. Akumulator rozerwało cały kwas wyciekl do srodka, wymontowałem szybko aku, zlalem to wodą i dzis zastanawiam sie co dalej?
A i jeszcze upaliło nóżke jednego z bezpieczników ktore znajdują sie tej plytce nad aku.

Moje pytania:
- CO teraz? kupie nowy aku zamontuje ale czy znow sie to nie powtorzy?
- co moglo spowodowac taka sytuacje?
- co robic? qle mam metlik w glowie :|
- kupilem auto 3 miesiace temu i w sumie nie sprawdzalem aku :/ a teraz sie przyjzalem jak juz lezal w garazu wygląda na fabryczny jeszcze ze znaczkami VW i Audi czyli mogl strzelić ze starości?
-
Piszcie wszytsko co wiecie, tylko nie stresujcie mnie za bardzo bo juz mam wszytskiego dosc :/ Dodam ze stary aku mial 60 Ah

HELP

: wt maja 20, 2008 11:25
autor: pszczyna
Ciekawa rzecz musiały być zatkane otwory odprowadzające gazy + do tego zepsuty regulator napięcia na alternatorze który przeładowywał AKU

: wt maja 20, 2008 11:48
autor: Marcin_87
ja spotkałem sie z czymś takim ze starości akumulatora ale wybuch spowodował zaśniedziały przewód który za iskrzył i spowodował wybuch oparów :grin: po wymianie aku wszystko było w porządku.

: wt maja 20, 2008 11:53
autor: chosen
wymień aku, a potem sprawdz miernikiem ładowanie, jak bedzie w normie, to niczym się nie martw.

: wt maja 20, 2008 12:06
autor: greg
skuciol pisze:- co moglo spowodowac taka sytuacje?
zwarcie na celi lub zwarcie gdzie indziej powodujące max pobór prądu - alternator nie wydolił - nadmiar gazów w wyniku rozładowania - bummm
skuciol pisze:co robic? qle mam metlik w glowie :|
kupić nowy + miernik w łapkę i zobaczyc rezystancję pomiędzy klemami

: wt maja 20, 2008 12:07
autor: skuciol
okej, tak zrobie !
A powiedzcie jaki aku kupić? Słyszałem pochwały o centrach, jak dzowniłem do mechanika to powiedział mi ze optymalnie bedzie 55Ah, wczesniej mialem 60Ah !
Wyposażenie : CZ, alarm, Elk szyby, lutserka, szyberdach, klimatronik, radio cd podgrzewane fotele itp...

Elektryki jest duzo 55Ah bedzie dobre? bedzie musiał jeszcze niedlugo zasilić wzmacniacz do glosnikow, nie bedzie za maly?

Ten upalony bezpiecznik tez wymienie?!

Ten wybuch mogl spowodowac jaką awarie w elektryce? moge sie spodziewac teraz jeszcze jakis problemow?

[ Dodano: 20 Maj 2008 12:17 ]
Zwarcie? hmm no to dodam, ze pare dni wczesniej wymieniałem gwizdki w przednich drzwiach ale wszytsko chodzilo dobrze nic tam raczej nie pospułem ! Jedyne co tow czoraj tata zauwazyl, ze nie zamykaja sie prawe drzwi z pilota, trzeba kluczykiem w prawych drzwiach przekrecic tak na maxa i wtedy sie tam jakos zasunie ten zamek.... Moze to miec jakis związek?

[ Dodano: 20 Maj 2008 12:25 ]
[/quote]zwarcie na celi [/quote]


co to jest ?

: wt maja 20, 2008 13:40
autor: greg
skuciol pisze:bedzie musiał jeszcze niedlugo zasilić wzmacniacz do glosnikow, nie bedzie za maly?
wsadz 60 czy 65AH - ja mam 65 i jest spoko a alternator 70A tylko
skuciol pisze:Ten upalony bezpiecznik tez wymienie?!
jeśłi sam bezpiecznik no problem - jak gniazdo - to na allegro jest za 30zł
skuciol pisze:czoraj tata zauwazyl, ze nie zamykaja sie prawe drzwi z pilota, trzeba kluczykiem w prawych drzwiach przekrecic tak na maxa i wtedy sie tam jakos zasunie ten zamek.... Moze to miec jakis związek?
sprawdzić

: wt maja 20, 2008 15:49
autor: skuciol
Wsadziłem nowy aku (55Ah) Centra, zmierzyłem te ładowanie, czy jak to sie nazywa i chyba jest ok na wyłączonym pokazało 12 z groszami, na zapalonym silniku 14:27 bodajze.
Czyli alternator bedzie ok?

Zastanawiają mnie jeszcze 2 rzeczy, ta plastikowa puszka na aku. Sa w niej 3 bezpieczniki wymieniłem środkowy a z pierwszym od lewej nie wiem co zrobić czy go wsadzic czy nie bo tam jest to troche nadtopione chociaz te blaszki w środku wyglądaje na OK.

No i jeszcze druga spsrawa mam takie podwójny czarno czerwony kabelek z bezpiecznikiem w białej oprawie i jedna koncowka kabelka jest skrecona do plusa a 2 jest wolna wisi zwyklu kabelek bez zadnej koncowki co to jest? MOge strzelić footki jak opis nie jest dokladny...

: wt maja 20, 2008 16:11
autor: greg
skuciol pisze:a z pierwszym od lewej nie wiem co zrobić czy go wsadzic czy nie bo tam jest to troche nadtopione chociaz te blaszki w środku wyglądaje na OK.
jest on od wentylatora na chłodnicy
skuciol pisze:No i jeszcze druga spsrawa mam takie podwójny czarno czerwony kabelek z bezpiecznikiem w białej oprawie i jedna koncowka kabelka jest skrecona do plusa a 2 jest wolna wisi zwyklu kabelek bez zadnej koncowki co to jest? MOge strzelić footki jak opis nie jest dokladny...
daj fotke

: wt maja 20, 2008 18:48
autor: skuciol
Zdjęcie 1
Obrazek

Kabeleke z białą osłonką na bezpiecznik jest podpięty do PLUSA - zrobilem tak samo jak bylo kiedy rozkrecałem wczoraj aku. A 2 kabelek ktory trzymam w rece nie jest podłączony do niczego w ogole nie ma zadnej końcówki - nie wiem gdzie ma byc i z czego on jest...

Zdjęcie 2
Obrazek

''Po nitce do kłębka". do tej małej czarnej puszeczki ciągną sie te kabelki od aku. Co to jest?

Zdjęcie 3
Obrazek

Bezpieczniki, jak widac to pierwsze wejscie od lewej jest lekko przytopione ale te druciki w środku wyglądają na całe, wsadzić tam ten bezpiecznik czy nie? z czego one w ogole są? I dlaczego wypaliło sie to w ogole?

: wt maja 20, 2008 23:10
autor: greg
skuciol pisze:Bezpieczniki, jak widac to pierwsze wejscie od lewej jest lekko przytopione ale te druciki w środku wyglądają na całe, wsadzić tam ten bezpiecznik czy nie? z czego one w ogole są? I dlaczego wypaliło sie to w ogole?
pewnie masz klimę? duże obciążenie maja wiatraki chłodnicy - wsadzić - bo jak będzie gorąco to nie będzie wiatraków - czyli zero chłodzenia silnika

: śr maja 21, 2008 13:48
autor: skuciol
Wygląda na to, że wszytsko OK. Aku prawdopodobnie strzelił ze starości, wersja mechanika jest taka, że przy ładowaniu i zatkanych otworach odpowietrzających zrobiła sie iskra i go rozsadziło. Przypadek ciekawy, jaka byla w 100% prawdziwa przyczyna juz sie raczej nie dowiemy.

Aku wymieniony na Centra 55Ah / 460. Ładowanie w normie !

Apropo Zdjęcia 1 i 2 - ten kabelek z puszką, nie jest częścią orginalną Golfa, jest to prawdopodobnie urządzenie montowane przez Niemców do odstraszania szczurów, wydaje niesłyszalny dla ludzi pisk przez co gryzonie nie wchodzą pod silnik.

Musze jeszcze zmienić profilaktycznie tą puszke z bezpiecznikami na aku bo wejscie od wentylatorów jest lekko nadtopione, poki co dziala !

Dzięki :)

[ Dodano: 17 Wrz 2008 16:58 ]
greg pisze:jeśłi sam bezpiecznik no problem - jak gniazdo - to na allegro jest za 30zł
gdzie Ty to widziałes na allegro za 30zł? Może źle szukam, w sumie nie wiem jak sie ta puszka fachowo nazywa ale znalazłem tylko 2 używane za 90 i 100zł :| a w serwisie chca za to 170zł, qle przeciez nie dam tyle kasy za kawałek plastiku :|

Help plisss :)
Pozdrawiam skuciol