Naciąg paska rozrządu - szumi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Naciąg paska rozrządu - szumi

Post autor: motowalus » wt maja 06, 2008 09:40

jezeli o ten naciag to naciskajac prostopadle na pasek jakie mniej wiecej ugiecie powinien miec? w ogole powinno wystepowac jakies ugiecie?

pytam dlatego poniewaz wymienilem wczoraj pasek w moim golfie 3 1.4 ADB i tam pasek naciaga sie pompa wodna (nie ma rolki). po zlozeniu wszystkiego sluchac tak jakby szum zwiekszajacy sie przy dodawaniu gazu. na poczatku myslalem ze pasek jest za mocno naciagniety ale jak dzisiaj rozebralem to pasek idzie obrocic o 90` i naciskajac na niego prostopadle wystepuje ugiecie kilku mm. moje podejrzenie to pompa wody. myslicie ze to to?

pompa nie cieknie a ten szum w samochodzie przy wlaczonym radiu nie jest slyszalny jednak na zewnatrz przy wyzszych od jalowyc obrotow slychac go wyraznie. robic cos z tym czy moge poczekac ze 2 miesiaca (robie bardzo male przebiegi)?
_________________



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt maja 06, 2008 10:58

Pasek powinien ugiąć max 1 cm


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt maja 06, 2008 11:30

Witam :D
NAciąg paska sprawdza sie nieco inaczej. Na najdłuższym odcinku , miedzy kołem rozrzadu a wałkiem pośrednim , po środku tego odcinka próbujesz przechylic pasek na bok. Pasek musi się pozwolić w tym miejscu przesunąc o 90Stopni czyli wykonać 1/4 obrotu .
Obrazek


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » wt maja 06, 2008 11:58

w takim razie naciag mam dobry.
a co z pompa wodna? mozna jakis czas jezdzic z lekko wyjaca pompa?


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » wt maja 06, 2008 12:09

sprawdz moze alternator??



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » wt maja 06, 2008 12:21

Jesli to rzeczywiscie pompa i wyje caly czas to nie radzilbym jezdzic za dlugo.W najgorszym wypadku moze stanac zerwac pasek rozrzadu a wtedy to juz niewesolo jest...


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt maja 06, 2008 14:04

gopiter, pompa wody czytaj dokłądnie, nawet jeśli stanie to pompa wody nie pracuje na pasku rorządu



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » wt maja 06, 2008 14:13

sas_gti w silnikach 1.4ABD i 1.6ABU pompa wody napina pasek rozrzadu wiec jak najbardziej pracuje na pasku... :bajer:


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt maja 06, 2008 14:22

aa 1,4 sorry :blush:



Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » wt maja 06, 2008 15:56

ten szum zaczal wystepowac po zmianie paska (40 km temu). myslicie ze moge pojezdzic z jakies 500 km jeszcze bo nie mam na razie na wymiane?

ile moze kosztowac robocizna za wymiane pompy wody i paska rozrzadu (cena bez czesci)?


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr maja 07, 2008 09:10

spruboj poluznic troche ten pasek, ja u siebie tez mam na pompie i naciagnolem go mocno i przy ustawianiu zaplonu mechanik chwycil za pasek a potem za glowe :grin: troche przegiolem z naciagiem, po ustawieniu przez mechanika mozna ten pasek przesunac do tych 90 st ale naprawde lekko, bez uzycia duzej sily, po uruchomieniu silnika pasek powinien lekko drgac na najdluzszym odcinku, u mnie pompa ucichla po tym zabiegu


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » śr maja 07, 2008 18:26

T.O.B.I., a ile na zle naciagnietym pasku jezdziles? chodzi mi o przebieg mniej wiecej


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 07, 2008 18:39

motowalus, bardzo często nowy pasek trochę szumi czy gwiżdże mimo prawidłowego naciągu. Jeździj spokojnie i sprawdź naciąg powiedzmy po 1000 km. A jeśli pompa by piszczała mimo prawidłowego naciągu paska to nie luzuj paska tylko ją zmień po prostu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr maja 07, 2008 20:12

pomad 10000 km napewno na tym jezdzilem, jak sie robilo cieplo to zdazalo sie ze pompa zaczynala wyc, ale po popuszczeniu paska jest wpozadku, pompa nie ma luzow i ciasno sie trzyma


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości