cewka zaponowa 2.0 2e

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

cewka zaponowa 2.0 2e

Post autor: FIRERS » sob kwie 26, 2008 09:36

witam czy ktos wie jak jest sterowana cewka zaplonu w golfie gti 2.0 silnik 2e
wiem ze na srodku wtyczki jest masa i po jednaj stronie sie dolacza plus ze tranzystora mosfet w sterowniku kluczujac pierwotne uzwojenie cewki. a niewiem co sie dzieje na tym 3 przewodzie czy to jest drugie uzwojenie cewki czy co ?? prosze o pomoc!!!



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob kwie 26, 2008 09:59

1 masa
2 sterowanie z kompa (impulsy masy)
3 +12V

"Pod klapką" są zaciski 1 i 15 (zaciski uzwojeń cewki :15 jedna strona pierwotnego, 1 druga strona pierwotnego połączona z wtórnym).
Ostatnio zmieniony sob kwie 26, 2008 10:03 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » ndz kwie 27, 2008 12:52

hmm no ok sprawdze to ,pytam o to bo nie potrafie sobie poradzic z katem wyprzedzenia zaplonu i nie wiem co sieje bledy otoz: stroboskop na kablu swiecy pierwszego garu i na kole pasowym jest wciecie do ustawiania rozrzadu na punkt OT no i te wciencie powinno na odpalonym silniku wypadac w tym samym miejscu a jest inaczej, wyprzedza o rozny kat ale do 30 stopni napewno. oczywicie silnik tez nie chodzi rewelacyjnie, da sie jezdzic ale szarpie na niskich obrotach. nie wiem czego to przyczyna czy halla czy modulu w cewce czy sterownika. ma ktos wykresy z osycloskopu jak na wygladac stopien wypelnienia impulsu na cewce albo wykresy przebiegow na sterowniku digifant 1.7 2.0l 2e 92r bo dostaje do glowy z tym golfem gti.. prosze o pomoc!!!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 27, 2008 17:45

FIRERS, podchodzisz do tego zbyt finezyjnie
1. Punkt zapłonu nie wypada w tym samym miejscu na stałych wyższych obrotach - tak działa sterownik silnika korzystając z czujnika spalania stykowego
2. ustawiaj na wolnych obrotach na 6 stopni (niektóre serwisówki zalecają przy 2250 obrotów ale to się tyczy MK2)
3. Zgrywając znak na kole pasowym ze znakiem na obudowie paska masz zerowe wyprzedzenie. Chyba że masz lampę z regulowanym wyprzedzeniem kąta, albo robisz sobie dodatkowy znaczek samodzielnie ( w odległości wyliczonej: obwód koła pasowego w mm : 360 x 6)
4. Latanie znaku może oznaczać luz poprzeczny na ośce aparatu zapłonowego
5. Przy 3000 obrotów wyprzedzenie ma wynosić 40 stopni plus/minus 3 stopnie. Jeśli jest mniejsze to silnik chodzi w trybie awaryjnym lub uwalony jest ECU

Z VAGA już skorzystałeś?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » ndz kwie 27, 2008 21:25

diagnostyke juz robili nie jedni rozrzad tez robili nie jedni i kazdy ustawial a nastepny mowil ze inaczej ma byc wiec ja juz nie wiem co jest dobrze ustawione w tym aucie jedno wiem bas i sopran na alpinie ok auto stoi mi od wrzesnia po warsztatach juz chyba 4 i nikt tego nie zrobil jak ja zrobilem rozrzad z tego co tu uzyskalem to golfik zaczol gwizdac jak dodaje gazu a wczesniej tak nie robil wiec mysle ze jest ok ale chodzi nierowno wiec dalej jest cos nie tak szukam i chce cos wykluczyc halla cewke(kupiona na przyjsc) i sterownik. a ja jestem elektronikiem robie navigacje telewizory itp a co w autach to alarmy i audio.
a nie chcielibyscie wiedziec ile juz zaplacilem na tych warsztatach moze za to juz bym kupil silnik w ASO funkiel nowka a z tego co slucham i wogole to chyba mechanika silnika jest dobra bo by po tylu miesiacach juz cos padlo bo na pierwszym warsztacie co bylem to mi powiedzieli ze moge miec pekniety wal na srodkowej panewce wiec rozumiesz moja finezje kieruje to do pawel marek widze za znasz sie na rzeczy i wiem jak to jest pomagac przez net szkoda mi tylko tego golfa bo pisze gti a jak stoje na swiatlach to ludzie sie patrza na jakiegos hebla 1.1 dcti



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 27, 2008 21:35

rozumiem cię doskonale. Mam prośbę pisz z interpunkcją.
Cewkę i halla zostaw w świtym spokoju.
Samodzielnie ustaw rozrząd - to jest proste a opisy znajdziesz na tym forum. Potem samodzielnie ustaw zaplon - podejrzewam że w tych dwóch rzeczach jest problem. Możesz bez obaw pokrecić trochę aparatem zapłonowym na zapalnym silniku (zaznacz wyjściowe ustawienie) i spróbować wyszukać taką jego pozycję coby silnik pracował równo, jeśli się uda jesteś w domu. Ustawisz potem dokładnie stroboskopem - i podkreślam: samodzielnie. Mechanicy nie umieja, ustawiają na kole zamachowym a tam może być tylko jeden znak OT i brak tego znaczka co trzeba do ustawienia zwykłą lampą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » pn kwie 28, 2008 16:33

zaplonem krecilem nie raz juz, ustawialem na sluch zeby jak najszybciej wchodzil na obroty a potem jezdzilem nim i korygowalem jak klepaly zawory na gaz do dechy. mysle ze rozrzad i zaplon mam ok. ale dalej nie rowno chodzi. rozrzad ustawialem z kumplem blacharzem, ale mial golfa 1.8 a sam przy nim sobie robil wiec mysle ze wie co robi a ja mu patrzalem na rece ale do konca nie wiem jak to ma tam byc. bo na kole co jest sprzeglo to jest tam wciecie i mam kolo tego wciecia zielona malowana kreske, i nie wiem po co ona jest( ale jak przekrece to na ta kreska to rozrzad sie cofa o jeden zabek wiec mysle ze mechanicy ustawiali to na wciecie a drudzy na ta kreske i dlatego tak wlasnie jest.moim zdaniem cos szwankuje z elektroniki ( cos co steruje zaplonem) bo to prosty silnik w koncu jest



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 28, 2008 17:07

FIRERS pisze:mam kolo tego wciecia zielona malowana kreske,
namalowali właśnie do ustawienia zapłonu
posprawdzałeś szczelność dolotu? Węże od odmy, wężyki podciśnieniowe? Następnie czy sprawdziłeś przepływomierz mechanicznie i elektronicznie? I jak się ma aparat zapłonowy? oś nie ma luzu? Nie skaczą jakieś iskry koło niego widoczne po ciemku?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » pn kwie 28, 2008 19:36

sprawdzalem wylot dolot weze kolo przepustnicy. przeplywki mialem 3 podmienialem sam i nic aparat ma maly luz ale kolega mowi ze jego mial wiekszy i chodzil rowno a iskry nie skacza kopulka bez tego czarnego plastiku (nowa) kable bedu palec nowy.teraz pytanie : ostatnio odpalil i zgasl i nie dalo odpalic ( nie bylo wogole iskry) a napiecie na cewce bylo ok
jak przekrecilem stacyjke na ON to obrotomierz podskoczyl do 4 tysiecy i spadl ale ja nie krecilem rozrusznikiem a auto stalo ???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 28, 2008 20:56

FIRERS pisze:ale ja nie krecilem rozrusznikiem a auto stalo
no to to już mi się niepodoba i pachnie awarią w samym ECU, jest jeszcze szansa że na przewodach. Ja bym teraz na twoim miejscu szukał kogoś kto pożyczy ECU na podmianę dla próby.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » pn kwie 28, 2008 22:36

ok to jeszcze jeden bonus : jade sobie ladnie cisna mu do 5 tysiecy i ladnie plynnie dwojeczka i jade z 60km/h i trojeczka i spokojnie a on mi zgasl i miga cisnienie oleju w rytmie raz na sekunde mignie pare razy, i juz jest tak jak by byla stacyjka na ON. wylaczam i zapalam silnik cisnienia gasna i jade dalej, od wrzesnia zrobilo mi sie tak z 5 razy a to co pisalem wyzej ze nie chcial wogole zapalic to sie stalo pare dni temu wiec zaczynam wierzyc w awarie komutera pokladowego czyli jednak bedzie trzeba jechac tam gdzie nie chcialem jechac bosch servis zauwarzylem wczesnij tez ze jak jest zimny to chodzi lepiej i jak jest wilgotno na placu mysle ze moze jakies zimne luty albo cos ??:/



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt kwie 29, 2008 08:20

Witam jeśli interesują Ci oscylogramy, to załączam z wyprowadzeń 7 i 44 kompa przy biegu jałowym.
Wyprowadzenie 7 to sterowanie cewki zapłonowej (wyjście modułu cewki), 44 to impulsy z czujnika Halla.
Pierwszy oscylogram tyczy się Halla (44 pin kompa. 5V/20ms działka)

Obrazek

Drugi to impulsy "do cewki zapłonowej" (7 pin kompa, 2V/10ms działka)
Obrazek


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » wt kwie 29, 2008 15:50

ok dzieki sprawdze to a jeszcze jedno moze ktos wie czego to przyczyna : jak czasami chce zapalic auto i kreci rozrusznikiem to na wyswietlaczu pod obrotosciomierzem sa wskazniki MFA to mi sam przeskakuje na pierwszy a czasami na drugi pomiar. to tak jak bym naciskal ta koncowka gdzie sa wycieraczki ale nie naciskam przeciez taki bonus:) ma ktos takie jaja z golfem

[ Dodano: 29 Kwi 2008 16:48 ]
padlo slowo sterownik moze byc uszkodzony mam bosch 037 906 024 B DF1 szukam na allegro ale nie ma takiego dokladnie numeru sa podobne z 2 litrowki czy one sie roznia??



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt kwie 29, 2008 21:04

FIRERS pisze: padlo slowo sterownik moze byc uszkodzony mam bosch 037 906 024 B DF1 szukam na allegro ale nie ma takiego dokladnie numeru sa podobne z 2 litrowki czy one sie roznia??
http://allegro.pl/item345636340_golf_3_ ... 6024b.html
Tylko cena :/


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 118 gości