Strona 2 z 3

: pt kwie 25, 2008 08:27
autor: Jacenty80
Jezeli GL-4/5 to od tego oleju nie powinno sie nic złego stać.

: pt kwie 25, 2008 08:31
autor: szopek87
A moze to sa te widelki do wrzucania biegow albo nadzwyczajniej siada skrzynia biegow ja u siebie tez zmienialem olej ale nic sie nie stalo do tej pory jest wszystko ok

: pt kwie 25, 2008 08:40
autor: thomas_pl
Zastanawiam sie ,czy zmieniac olej i testowac - tzn czy jest sens.
Moze ktos zna jakis specjalistow od skrzyn biegow z Lodzi lub okolic?

: pt kwie 25, 2008 08:54
autor: szopek87
słuchaj zmiana oleju moze nic nie dac a nie bedziesz zmienial i probowal kilku oleji bo tu bede wieksze koszty pojedz do mechanika i spytaj sie co to moze byc powinien Ci cos doradzic

: pt kwie 25, 2008 14:22
autor: Maćkooo
Witam :D
Mysle także że oleju nie ma sensu wymieniać. No chyba ze z minerala na syntetyk ale ty masz dobry olej. Ja jednak skłąniałbym się ku awari cięgien , humowych prowadnic .
Generalnie wymieniałeś coś w mechanizmie zewnętrznym?? Sprawdz wszelkie zewn. elementy no i jak wygląda regulacja na walku. Z tego co wiem to raczej własnie 1 bieg i9 wsteczny sa zawsze najbardziej klopotliwe. Coś będzie z mechanizmem zewnętrznym.

: pt kwie 25, 2008 15:14
autor: thomas_pl
Maćkooo pisze:Generalnie wymieniałeś coś w mechanizmie zewnętrznym??
Nie tu nic nigdy nie robilem ( oprocz momentu,gdy sprzeglo bylo robione).
Wjade dzis na kanal i pogrzebe tam, choc patrzylem ostatnio i nic niepokojacego nie widzialem tam. A jak nic nie znajde bede zmuszony znalezc jakis specow w Lodzi od skrzyn biegow.

: pt kwie 25, 2008 16:22
autor: Maćkooo
thomas_pl pisze:Nie tu nic nigdy nie robilem ( oprocz momentu,gdy sprzeglo bylo robione).
No właśnie wystarczyło że były ruszane cięgna i inne elementy. Sprawdz dokladnie czy nie ma gdzieś luzów, nasmaruj cięgna no i należy sprawdzic śrubę regulacyjna na wałku.

: pt kwie 25, 2008 22:17
autor: szopek87
Sluchaj Mackoo mam tez vw polo i w nim mam taki klopot co napisales jedynka i wsteczny co to moze byc ???

: sob kwie 26, 2008 00:00
autor: Maćkooo
szopek87 pisze:Sluchaj Mackoo mam tez vw polo i w nim mam taki klopot co napisales jedynka i wsteczny co to moze byc ???
Coż 1 i wsteczny bieg sa najczęsciej używane. DO tego wsteczny nie jest synchronizowany. Aby poprawić ich płynnosc wrzucania trzeba troche sie natrudzic. Sa po prostu juz nieco wysłużone.
Ale wymiana oleju na syntetyk , wymiana cięgien , nasmarowanie, regulacja na wałku powinna pomóc.

: sob kwie 26, 2008 07:20
autor: szopek87
Dzieki sprobuje ale obawiam sie ze moze to byc juz skrzynia wysluzona bo 130 tysi przejechane i nic nie bylo robione dzieki za pomoc Pozdro

: sob maja 10, 2008 13:31
autor: thomas_pl
Problem rozwiazany:) Konieczna byla regulacja dzwigni zmiany biegow. Taka plastykowa obejma zamocowana mimosrodowo pod oslona (mieszkiem) dzwigni zmiany biegow. Dzieki za pomoc ! :bigok: :pub:

: sob maja 10, 2008 16:34
autor: ordy
szopek87 Miałem takie objawy u siebie jakby nie wysprzęglało do końca, jak wciskałem sprzęgło do oporu to zgrzytało wstecznym i nie mogłem zmienić biegu (wyciągnąć wstecznego). Czasem ciężko wchodził 1 bieg.
Linkę wymieniłem bez regulatora, podciągałem ją tak aby miała minimalny luz (około 1cm skoku jałowego na pedale), a po paru dniach zwiększał się ten luz i znowu musiałem naciągać.
Sprzęgło się nie ślizgało, ale trochę ciężko chodziło. Olej w skrzyni wymieniony na syntetyk.

I prawdopodobnie przyczyną był zużyty docisk, ale nie żeby się ślizgał tylko że nie wysprzęglął do końca skrzyni i nie mogłem przez to wybić wstecznego biegu.jeżeli zgasiłem auto bieg można było wybić jednym paluszkiem

: sob maja 10, 2008 20:12
autor: krzepa
dołacze sie do rozmowy czy lepiej dolac olej czy wymienic na nowy jakie sa pluzy i minusy. bo mam objawy takie jak w temacie

: sob maja 10, 2008 23:51
autor: szopek87
wymien tam nie miesci sie duzo tylko zalej tam taki jaki byl

[ Dodano: 10 Maj 2008 23:53 ]
moze byc doscisk tarcza juz podpalona i jeszcze jest lozysko i moze do konca nie wysprzeglac i biegi beda ciezko chodzic problemy ze wsadzeniem biegiu