skrzynia biegow - ciezko wchodza biegi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Postprzez Jacenty80 » Pt kwi 25, 2008 08:27

Jezeli GL-4/5 to od tego oleju nie powinno sie nic złego stać.
Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Online: 2h 33m
Pomógł: 28

Postprzez szopek87 » Pt kwi 25, 2008 08:31

A moze to sa te widelki do wrzucania biegow albo nadzwyczajniej siada skrzynia biegow ja u siebie tez zmienialem olej ale nic sie nie stalo do tej pory jest wszystko ok
nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s
Pomógł: 130

Postprzez thomas_pl » Pt kwi 25, 2008 08:40

Zastanawiam sie ,czy zmieniac olej i testowac - tzn czy jest sens.
Moze ktos zna jakis specjalistow od skrzyn biegow z Lodzi lub okolic?
thomas_pl - golf MK 3
thomas_pl
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 29, 2006 20:13
Lokalizacja: Łódź / Zgierz
Online: 7m
Pomógł: 6

Postprzez szopek87 » Pt kwi 25, 2008 08:54

słuchaj zmiana oleju moze nic nie dac a nie bedziesz zmienial i probowal kilku oleji bo tu bede wieksze koszty pojedz do mechanika i spytaj sie co to moze byc powinien Ci cos doradzic
nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s
Pomógł: 130

Postprzez Maćkooo » Pt kwi 25, 2008 14:22

Witam :D
Mysle także że oleju nie ma sensu wymieniać. No chyba ze z minerala na syntetyk ale ty masz dobry olej. Ja jednak skłąniałbym się ku awari cięgien , humowych prowadnic .
Generalnie wymieniałeś coś w mechanizmie zewnętrznym?? Sprawdz wszelkie zewn. elementy no i jak wygląda regulacja na walku. Z tego co wiem to raczej własnie 1 bieg i9 wsteczny sa zawsze najbardziej klopotliwe. Coś będzie z mechanizmem zewnętrznym.
Ostatnio edytowano Pt kwi 25, 2008 14:22 przez Maćkooo, łącznie edytowano 1 raz
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827 ... re=related
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Online: 1m
Pomógł: 424
Auto: Golf 2
Silnik: RF

Postprzez thomas_pl » Pt kwi 25, 2008 15:14

Maćkooo napisał(a):Generalnie wymieniałeś coś w mechanizmie zewnętrznym??


Nie tu nic nigdy nie robilem ( oprocz momentu,gdy sprzeglo bylo robione).
Wjade dzis na kanal i pogrzebe tam, choc patrzylem ostatnio i nic niepokojacego nie widzialem tam. A jak nic nie znajde bede zmuszony znalezc jakis specow w Lodzi od skrzyn biegow.
thomas_pl - golf MK 3
thomas_pl
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 29, 2006 20:13
Lokalizacja: Łódź / Zgierz
Online: 7m
Pomógł: 6

Postprzez Maćkooo » Pt kwi 25, 2008 16:22

thomas_pl napisał(a):Nie tu nic nigdy nie robilem ( oprocz momentu,gdy sprzeglo bylo robione).

No właśnie wystarczyło że były ruszane cięgna i inne elementy. Sprawdz dokladnie czy nie ma gdzieś luzów, nasmaruj cięgna no i należy sprawdzic śrubę regulacyjna na wałku.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827 ... re=related
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Online: 1m
Pomógł: 424
Auto: Golf 2
Silnik: RF

Postprzez szopek87 » Pt kwi 25, 2008 22:17

Sluchaj Mackoo mam tez vw polo i w nim mam taki klopot co napisales jedynka i wsteczny co to moze byc ???
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s
Pomógł: 130

Postprzez Maćkooo » So kwi 26, 2008 00:00

szopek87 napisał(a):Sluchaj Mackoo mam tez vw polo i w nim mam taki klopot co napisales jedynka i wsteczny co to moze byc ???

Coż 1 i wsteczny bieg sa najczęsciej używane. DO tego wsteczny nie jest synchronizowany. Aby poprawić ich płynnosc wrzucania trzeba troche sie natrudzic. Sa po prostu juz nieco wysłużone.
Ale wymiana oleju na syntetyk , wymiana cięgien , nasmarowanie, regulacja na wałku powinna pomóc.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827 ... re=related
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Online: 1m
Pomógł: 424
Auto: Golf 2
Silnik: RF

Postprzez szopek87 » So kwi 26, 2008 07:20

Dzieki sprobuje ale obawiam sie ze moze to byc juz skrzynia wysluzona bo 130 tysi przejechane i nic nie bylo robione dzieki za pomoc Pozdro
nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s
Pomógł: 130

Postprzez thomas_pl » So maja 10, 2008 13:31

Problem rozwiazany:) Konieczna byla regulacja dzwigni zmiany biegow. Taka plastykowa obejma zamocowana mimosrodowo pod oslona (mieszkiem) dzwigni zmiany biegow. Dzieki za pomoc ! :bigok: :pub:
thomas_pl - golf MK 3
thomas_pl
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 29, 2006 20:13
Lokalizacja: Łódź / Zgierz
Online: 7m
Pomógł: 6

Postprzez ordy » So maja 10, 2008 16:34

szopek87 Miałem takie objawy u siebie jakby nie wysprzęglało do końca, jak wciskałem sprzęgło do oporu to zgrzytało wstecznym i nie mogłem zmienić biegu (wyciągnąć wstecznego). Czasem ciężko wchodził 1 bieg.
Linkę wymieniłem bez regulatora, podciągałem ją tak aby miała minimalny luz (około 1cm skoku jałowego na pedale), a po paru dniach zwiększał się ten luz i znowu musiałem naciągać.
Sprzęgło się nie ślizgało, ale trochę ciężko chodziło. Olej w skrzyni wymieniony na syntetyk.

I prawdopodobnie przyczyną był zużyty docisk, ale nie żeby się ślizgał tylko że nie wysprzęglął do końca skrzyni i nie mogłem przez to wybić wstecznego biegu.jeżeli zgasiłem auto bieg można było wybić jednym paluszkiem
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Online: 14h 59m
Pomógł: 56
Auto: Passat B4
Silnik: 1Z

Postprzez krzepa » So maja 10, 2008 20:12

dołacze sie do rozmowy czy lepiej dolac olej czy wymienic na nowy jakie sa pluzy i minusy. bo mam objawy takie jak w temacie
krzepa
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn paź 15, 2007 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj
Online: 0s

Postprzez szopek87 » So maja 10, 2008 23:51

wymien tam nie miesci sie duzo tylko zalej tam taki jaki byl

[ Dodano: 10 Maj 2008 23:53 ]
moze byc doscisk tarcza juz podpalona i jeszcze jest lozysko i moze do konca nie wysprzeglac i biegi beda ciezko chodzic problemy ze wsadzeniem biegiu
nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s
Pomógł: 130

Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: fiszerman i 9 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,