Strona 1 z 2

czy mozna przerobic silnik jesli tak to jak?

: sob kwie 19, 2008 22:19
autor: Konrado8526
witam. mam pytanie czy ktos z kolegow przerabial kiedys silnik z wtrysku na gaznik?? jezeli tak to co musialbym kupic i wymienic?? chce zmienic moja golfa 2 1.8 GX mechaniczny wtrysk na gaznik:) jezeli mozna to zrobic to jaki gaznik byscice preferowali i dokladnie co musialbym kupic wymienic?? dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

: sob kwie 19, 2008 22:48
autor: Brzechu
Czemu chcesz wymieniac wtrysk na gaznik?
Zazwyczaj to odwrotnie ludzie kombinują.

: sob kwie 19, 2008 23:34
autor: Maćkooo
Witam :D
Jeśli gaźnik to najlepiej pierburga 2e2. Twój silnik to GX ma 90 KM. Silnik bardzo podobny tyle że na gazniku 2e2 ma dokladnie tyle samo koni to GU, ew. jest jeszcze jeden taki silnik na gazniku (RH) ten z kolei posiada 84KM. Oczywiscie wszystkie omawiane silniki mają pojemność 1,8.
Jesli gaźnik to musisz kupic dokładnie do silnika 1,8. Były bowiem także do 1,6cm3.
Z drugiej strony tak na marginesie to jeszce takiego pomyslu tutaj nie było .

: sob kwie 19, 2008 23:44
autor: cinek366
gaźnik ??? jeśli już to proponował bym cały osprzęt digifanta z PF-a efekty będą napewno

: sob kwie 19, 2008 23:58
autor: Maćkooo
cinek366 pisze:jeśli już to proponował bym cały osprzęt digifanta z PF-a efekty będą napewno
No tak łącznie ze znacznym wzrostem spalania.

Tak jako konkluzje powiem , że zawsze chciałem mieć silnik 1,8 90KM na gaźniku. Powodów jest kilka najważniejsze to: dobre osiągi, najekonomiczniejszy silnik vw Golfa mk2.

: ndz kwie 20, 2008 09:29
autor: Konrado8526
chce wymienic na gaznik bo juz nie mam sily do tego wtrysku:/ calyczas jakies problemy jak jest zimny trudnosci z odpaleniem i nie moge zejsc ze spalaniem ponizej 12 litrow:/ sonda wymieniona wszytko wyregulowane kable wn, kopulka, palec, siwece, filtry powymieniane i dalej to samo.

: ndz kwie 20, 2008 10:18
autor: jhosef
Konrado8526, zamiast gaźnika wrzuciłbym monowtrysk monojetronic z silnika 1,8 RP. Musiałbyś kolektor zmienic, kupić od RPeka wraz z monowtryskiem i sterownikiem z okablowaniem. Tylko czy napewno kolektor podejdzieod rp to nie powiem bo nie sprawdzalem.

: ndz kwie 20, 2008 11:00
autor: Maćkooo
jhosef pisze:Konrado8526, zamiast gaźnika wrzuciłbym monowtrysk monojetronic z silnika 1,8 RP
To nie głupi pomysł , ale zmiana na monojetronic wyjdzie na gorsze. To tylko wtrysk jednopunktowy ,więc niewiele lepsze ,a może i gorsze od gaźnika. Jednak myslę że wtrysk rzeczywiście będzie łatwiej zastąpić wtryskiem. Ale to tzreba dobrze obadać, bo gadanie tu wiele nie pomoże.

: ndz kwie 20, 2008 11:39
autor: jhosef
Maćkooo, uważam ze monojet jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem .Widac to zresztą po opiniach silnika RP. Dla wielu jest to jeden z najlepszych normalnych silników w mk2. A gaźnik PIERBURG 2e2 potrafi być upierdliwy. A kupno w pełni sprawnego to nie koniecznie łatwa sprawa. Posotaaje jeszcze kwestia fachowości sprzedających na np szrotach gdzie potrafią dawać w ręke 2e3 jako 2e2. Ja szukałem właściwego do mojego silnika pzez rok.

: ndz kwie 20, 2008 11:49
autor: Maćkooo
jhosef pisze:Maćkooo, uważam ze monojet jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem .Widac to zresztą po opiniach silnika RP. Dla wielu jest to jeden z najlepszych normalnych silników w mk2. A gaźnik PIERBURG 2e2 potrafi być upierdliwy. A kupno w pełni sprawnego to nie koniecznie łatwa sprawa. Posotaaje jeszcze kwestia fachowości sprzedających na np szrotach gdzie potrafią dawać w ręke 2e3 jako 2e2. Ja szukałem właściwego do mojego silnika pzez rok
Zgadza sie kolego , tez obiegły mnie opinie o monojetronicu jako o dobrym układzie.
Ale Pierburg 2e2 to tez nie byle co. W zasadzie kupujesz podstawkę pod gaźnik 35 zł + gaźnik za 150 zł + ew. zestaw naprawczy 80 zł . Wiele da się zrobić domowymi spoosbami w tym gaźniku. Tylko tak jak napisałeś tzreba miec głowe na karku i wiedzieć co kupic i jak sprawdzić, ale w tym możemy koledze pomóc bez problemu. :bigok:

: ndz kwie 20, 2008 11:55
autor: piter_golf
Witam. Ja w 1.8 GU mam założony gaźnik z audi 80 B3. 1.8. Jest co prawda bardzo prosty w budowie łącznie z ręcznym ssaniem ale spisuje sie świetnie w porównaniu z 2E2. Obrotu w lato bez ssania od samego początku uruchomienia do końca równo 900. Przyspieszenie o niebo lepsze no i spalanie. W mieście 10, 11 gazu a na trasie udało się 7.5 :-)

: ndz kwie 20, 2008 12:23
autor: chosen
Co za beznadziejny sposób, cofać się w ewolucji ?:D
Na gaźniku jestem pewien ze bedzie Ci palił tyle samo, jak nei więcej - to raz.
Dwa tak jak kolega cinek366, pisal to jest dobry pomysł, wszytsko elektroniczne sterowane, spalanie ok wszystko w normie.

Nie wiem co kolega Maćkooo, miał na myśli moiwiac ze wrzucajac Digifanta zwiekszy sie spalanie....bzdura.

: ndz kwie 20, 2008 13:07
autor: Paweł Marek
chyba niedawno był temat zbliżony. Sporo kłopotu, nawet wymiana kolektora ssącego konieczna pod gaźnik czy mowtrysk czy nawet digifant jest problemem bo zdaje się nie pasuje taki od innych silników do tej głowicy. Ja bym szukał speca od wtrysków mechanicznych,może wśród ludzi co siedzą bardziej w mercach, bo w nich to najczęstszy układ zasilania.

: ndz kwie 20, 2008 13:10
autor: Jacenty80
Ja zmieniłem Pierburga 2EE na Monojetronica z 1.8RP i widzę same plusy. Fakt, że 2EE to nie 2E2, ale ja już w drugą stronę na pewno nie przejdę. Silnik pracuje równo, ciągnie lepiej w niższym zakresie obrotów. Spalanie pozostało bez zmian. Używany wtrysk kupię za 100zł, a używany 2EE za 250-300. Sam koszt regeneracji nastawnika przepustnicy z 2EE to duży koszt. Monojetronic ma tą zaletę, że jedyne elementy, które mogą sie popsuc to silnik krokowy (często da sie go naprawić domowym sposobem) lub dużo rzadziej potencjometr przepustnicy.
Kolega ma GX, wiec tu pewnie będzie wymiana kolektorów.