czy mozna przerobic silnik jesli tak to jak?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

czy mozna przerobic silnik jesli tak to jak?

Postprzez Konrado8526 » So kwi 19, 2008 22:19

witam. mam pytanie czy ktos z kolegow przerabial kiedys silnik z wtrysku na gaznik?? jezeli tak to co musialbym kupic i wymienic?? chce zmienic moja golfa 2 1.8 GX mechaniczny wtrysk na gaznik:) jezeli mozna to zrobic to jaki gaznik byscice preferowali i dokladnie co musialbym kupic wymienic?? dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
Konrado8526
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt lis 21, 2006 17:35
Lokalizacja: elblag
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez Brzechu » So kwi 19, 2008 22:48

Czemu chcesz wymieniac wtrysk na gaznik?
Zazwyczaj to odwrotnie ludzie kombinują.
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Online: 3m
Pomógł: 8

Postprzez Maćkooo » So kwi 19, 2008 23:34

Witam :D
Jeśli gaźnik to najlepiej pierburga 2e2. Twój silnik to GX ma 90 KM. Silnik bardzo podobny tyle że na gazniku 2e2 ma dokladnie tyle samo koni to GU, ew. jest jeszcze jeden taki silnik na gazniku (RH) ten z kolei posiada 84KM. Oczywiscie wszystkie omawiane silniki mają pojemność 1,8.
Jesli gaźnik to musisz kupic dokładnie do silnika 1,8. Były bowiem także do 1,6cm3.
Z drugiej strony tak na marginesie to jeszce takiego pomyslu tutaj nie było .
Ostatnio edytowano So kwi 19, 2008 23:36 przez Maćkooo, łącznie edytowano 1 raz
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827 ... re=related
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Online: 1m
Pomógł: 424
Auto: Golf 2
Silnik: RF

Postprzez cinek366 » So kwi 19, 2008 23:44

gaźnik ??? jeśli już to proponował bym cały osprzęt digifanta z PF-a efekty będą napewno
cinek366
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lut 20, 2006 17:28
Lokalizacja: Szczecin
Online: 5d 11h
Pomógł: 8
Auto: mk2 GTI
Silnik: PB

Postprzez Maćkooo » So kwi 19, 2008 23:58

cinek366 napisał(a):jeśli już to proponował bym cały osprzęt digifanta z PF-a efekty będą napewno

No tak łącznie ze znacznym wzrostem spalania.

Tak jako konkluzje powiem , że zawsze chciałem mieć silnik 1,8 90KM na gaźniku. Powodów jest kilka najważniejsze to: dobre osiągi, najekonomiczniejszy silnik vw Golfa mk2.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827 ... re=related
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Online: 1m
Pomógł: 424
Auto: Golf 2
Silnik: RF

Postprzez Konrado8526 » N kwi 20, 2008 09:29

chce wymienic na gaznik bo juz nie mam sily do tego wtrysku:/ calyczas jakies problemy jak jest zimny trudnosci z odpaleniem i nie moge zejsc ze spalaniem ponizej 12 litrow:/ sonda wymieniona wszytko wyregulowane kable wn, kopulka, palec, siwece, filtry powymieniane i dalej to samo.
Konrado8526
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt lis 21, 2006 17:35
Lokalizacja: elblag
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez jhosef » N kwi 20, 2008 10:18

Konrado8526, zamiast gaźnika wrzuciłbym monowtrysk monojetronic z silnika 1,8 RP. Musiałbyś kolektor zmienic, kupić od RPeka wraz z monowtryskiem i sterownikiem z okablowaniem. Tylko czy napewno kolektor podejdzieod rp to nie powiem bo nie sprawdzalem.
Golf Mk2 Match Polo 9N3 VW Up!
Kupię lewy próg plastikowy do Golfa mk2
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 232d 5h 21m
Pomógł: 671
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

Postprzez Maćkooo » N kwi 20, 2008 11:00

jhosef napisał(a):Konrado8526, zamiast gaźnika wrzuciłbym monowtrysk monojetronic z silnika 1,8 RP

To nie głupi pomysł , ale zmiana na monojetronic wyjdzie na gorsze. To tylko wtrysk jednopunktowy ,więc niewiele lepsze ,a może i gorsze od gaźnika. Jednak myslę że wtrysk rzeczywiście będzie łatwiej zastąpić wtryskiem. Ale to tzreba dobrze obadać, bo gadanie tu wiele nie pomoże.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827 ... re=related
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Online: 1m
Pomógł: 424
Auto: Golf 2
Silnik: RF

Postprzez jhosef » N kwi 20, 2008 11:39

Maćkooo, uważam ze monojet jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem .Widac to zresztą po opiniach silnika RP. Dla wielu jest to jeden z najlepszych normalnych silników w mk2. A gaźnik PIERBURG 2e2 potrafi być upierdliwy. A kupno w pełni sprawnego to nie koniecznie łatwa sprawa. Posotaaje jeszcze kwestia fachowości sprzedających na np szrotach gdzie potrafią dawać w ręke 2e3 jako 2e2. Ja szukałem właściwego do mojego silnika pzez rok.
Golf Mk2 Match Polo 9N3 VW Up!
Kupię lewy próg plastikowy do Golfa mk2
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 232d 5h 21m
Pomógł: 671
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

Postprzez Maćkooo » N kwi 20, 2008 11:49

jhosef napisał(a):Maćkooo, uważam ze monojet jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem .Widac to zresztą po opiniach silnika RP. Dla wielu jest to jeden z najlepszych normalnych silników w mk2. A gaźnik PIERBURG 2e2 potrafi być upierdliwy. A kupno w pełni sprawnego to nie koniecznie łatwa sprawa. Posotaaje jeszcze kwestia fachowości sprzedających na np szrotach gdzie potrafią dawać w ręke 2e3 jako 2e2. Ja szukałem właściwego do mojego silnika pzez rok

Zgadza sie kolego , tez obiegły mnie opinie o monojetronicu jako o dobrym układzie.
Ale Pierburg 2e2 to tez nie byle co. W zasadzie kupujesz podstawkę pod gaźnik 35 zł + gaźnik za 150 zł + ew. zestaw naprawczy 80 zł . Wiele da się zrobić domowymi spoosbami w tym gaźniku. Tylko tak jak napisałeś tzreba miec głowe na karku i wiedzieć co kupic i jak sprawdzić, ale w tym możemy koledze pomóc bez problemu. :bigok:
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827 ... re=related
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Online: 1m
Pomógł: 424
Auto: Golf 2
Silnik: RF

Postprzez piter_golf » N kwi 20, 2008 11:55

Witam. Ja w 1.8 GU mam założony gaźnik z audi 80 B3. 1.8. Jest co prawda bardzo prosty w budowie łącznie z ręcznym ssaniem ale spisuje sie świetnie w porównaniu z 2E2. Obrotu w lato bez ssania od samego początku uruchomienia do końca równo 900. Przyspieszenie o niebo lepsze no i spalanie. W mieście 10, 11 gazu a na trasie udało się 7.5 :-)
piter_golf
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn gru 12, 2005 00:15
Lokalizacja: Katowice
Online: 0s
Pomógł: 14

Postprzez chosen » N kwi 20, 2008 12:23

Co za beznadziejny sposób, cofać się w ewolucji ?:D
Na gaźniku jestem pewien ze bedzie Ci palił tyle samo, jak nei więcej - to raz.
Dwa tak jak kolega cinek366, pisal to jest dobry pomysł, wszytsko elektroniczne sterowane, spalanie ok wszystko w normie.

Nie wiem co kolega Maćkooo, miał na myśli moiwiac ze wrzucajac Digifanta zwiekszy sie spalanie....bzdura.
chosen
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 7h 4m
Pomógł: 62

Postprzez Paweł Marek » N kwi 20, 2008 13:07

chyba niedawno był temat zbliżony. Sporo kłopotu, nawet wymiana kolektora ssącego konieczna pod gaźnik czy mowtrysk czy nawet digifant jest problemem bo zdaje się nie pasuje taki od innych silników do tej głowicy. Ja bym szukał speca od wtrysków mechanicznych,może wśród ludzi co siedzą bardziej w mercach, bo w nich to najczęstszy układ zasilania.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 21h 1m
Pomógł: 2720
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez Jacenty80 » N kwi 20, 2008 13:10

Ja zmieniłem Pierburga 2EE na Monojetronica z 1.8RP i widzę same plusy. Fakt, że 2EE to nie 2E2, ale ja już w drugą stronę na pewno nie przejdę. Silnik pracuje równo, ciągnie lepiej w niższym zakresie obrotów. Spalanie pozostało bez zmian. Używany wtrysk kupię za 100zł, a używany 2EE za 250-300. Sam koszt regeneracji nastawnika przepustnicy z 2EE to duży koszt. Monojetronic ma tą zaletę, że jedyne elementy, które mogą sie popsuc to silnik krokowy (często da sie go naprawić domowym sposobem) lub dużo rzadziej potencjometr przepustnicy.
Kolega ma GX, wiec tu pewnie będzie wymiana kolektorów.
Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Online: 2h 33m
Pomógł: 28

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,