Skrzynka z przekaznikami, dziwny przekaznik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Skrzynka z przekaznikami, dziwny przekaznik

Post autor: Mis » wt lut 26, 2008 20:53

Witam,

Zajrzalem dzisiaj do mojej skrzynki z bezpiecznikami i przekaznikami, i zacikawily mnie dwie rzeczy.

Posiadam w miejscu przekaznika od podwojnego klaskosn przekaznik, wiec co powinienem miec dwa klaksony ? Mam jeden, jak to jest rozwiazane, czt po prostu jest sobie jakis i koniec bajki?

I mam jeszcze przekaznik w miejscu w ktorym ma byc przekaznik "przekaznik odciążający styków X" wg serwisowki. Co to znaczy :-k

I jeszcze jedno, co robi przekaznik w "sterownik odlaczajacy przyspiesznie dla pierburga 2e2"

Wszytkie naznwy sterownikow, wzialem z krazacej po forum serwisowki.

Moj golf jest z 1984r. Gaznik 2E2 EZ
Ostatnio zmieniony wt lut 26, 2008 20:54 przez Mis, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lut 26, 2008 21:33

u mnie nie ma przekaznika od klaksonu tylko miedziana blaszka ktora laczy styki w gniezdzie. Podejzewam ze poprostu u ciebie zamiast tej blaszki jest wlozony przekaznik. moze poprzedni wlasciciel go tam wlozyl lub fabryka.
Przeekaznik odciazajacy styk x to przekaznik ktory odciaza stacyjke, czyli przewod na ktorym pojawia sie napiecie po przekreceniu kluczyka.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt lut 26, 2008 23:03

ok, dzieki
Mis pisze:I jeszcze jedno, co robi przekaznik w "sterownik odlaczajacy przyspiesznie dla pierburga 2e2"
a ten, coz on takiego robi w tym mechanicznym 2e2 ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lut 26, 2008 23:19

Mis pisze:a ten, coz on takiego robi w tym mechanicznym 2e2 ?
był montowany w silnikach 1,8 GU. Ma nadruk 61 Podpięty jest do niego zawór sterujący siłownikiem 3 położeniowym, taki zawór u Ciebie też jest ale jest podpięty zwyczajnie pod plus po stacyjce.
ten sterowniczek powoduje domknięcie przepustnicy (poprzez wciągnięcie siłownika 3 położeniowego) w momentach jak jedziesz bez naciskania gazu. Jeśli dojeżdzasz bez gazu np do świateł to po spadku obrotów poniżej chyba 1500 sterowniczek puszcza ponownioe prąd na zawór, siłownik przyjmuje pozycję właściwą dla obrotów biegu jałowego coby silnik nie zgasł. Czyli jest to jakby "odcięcie paliwa" i daje niewielkie oszczędności w zużyciu.

[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 10:23 pm ]
mam taki pod ręką
Obrazek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt lut 26, 2008 23:55

tak, moj wyglada tak samo. Hmm opcja to byla? :-k



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 27, 2008 09:29

Ano opcja, wg serwisówki tylko w 1,8, a widzę że ty masz 1,6. No ale licho wie, może i 1.6 też miały. W każdym razie nic nie stoi na przeszkodzie założyć sobie toto w dowolnym Pierburgu 2E2.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr lut 27, 2008 09:57

Paweł Marek pisze:No ale licho wie, może i 1.6 też miały.

obok tego przekaznika jest jeszcze jeden bespiecznik 10, wiesz za co on ospowiada ?



Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 27, 2008 12:37

niestety nie wiem, przekaźniki i bezpieczniki montowane nad skrzynką często są w nietypowych miejscach. Napisz jeszcze rocznik auta i oklory kabli z tego bezpiecznika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr lut 27, 2008 13:12

Paweł Marek pisze:Napisz jeszcze rocznik auta i oklory kabli z tego bezpiecznika.
golfer pochodzi z 1984r, jest to silnik EZ 1.6. Cale auto to czysta fabryka. NIe ma zadnych samorobek, no chyba, ze moje :grin: Auto mialo jednego wlasciela od nowosci, tak wiec nikt inny lapek nie wkladal do niego.

Do tego bezpiecznika dochodza dwa kabelki szaro-biale, o srednicy i wygladzie fabrycznych, taie jak inne.

[ Dodano: 27 Lut 2008 12:15 ]
niestety ale nie moge powiedziec dokad ida te kabelki od bezpiecznika, bo tam jest ciasno kurcze a nie chce aby mi zostaly w rekach :grin: wpadaja do ktores wiazki



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr lut 27, 2008 16:15

Mis pisze:niestety ale nie moge powiedziec dokad ida te kabelki od bezpiecznika, bo tam jest ciasno kurcze a nie chce aby mi zostaly w rekach
Słuchaj mistrzuniu :grin: . Zdejmij skrzynke bezpieczników im sprawdz jakie przewody wychodza z tego gniazda. Jestem prawie pewien ze takie same beda wychodziły z elektrozaworu. Sprawdz . Przekaznik to z niem. drehzahlrelais (przekaznik obrotów) nr 96 na moim foto. Jednak musi byc gwarancja ze działa. Warunki sa 2 : sprawny siłownik 3 połozeniowy oraz odpowiednio działajacy wax element. Wtedy bedzie odcinał paliwo przy hamowaniu silnikiem.
Oto fotka>>
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lut 27, 2008 16:17 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr lut 27, 2008 17:31

Maćkooo pisze:Jestem prawie pewien ze takie same beda wychodziły z elektrozaworu. Sprawdz .
Otoz nie :grin: Z elektrozaworu wychodzi brazowy i czarnobialy.

U mnie zawor temperaturowo-czasowy jest odlaczony, po przez zaslepienie wezykow od niego. Wax elementu oraz 3 polozeniowego generalnie nei sprawdzalem, czy dzialaja poprawnie, ale zauwazylem przez dlugi czas juz jak mam moje wozidlo, ze 3 polozeniowy czasem jest schowany, czasem maksymalnie wyciagniety a czasem nie do konca, wiec mniemam, ze dziala lub sprawia takie wrazenie. Powiedzcie jak sprawdzic oba te elementy to sprawdze.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 27, 2008 17:59

Mis pisze:3 polozeniowy czasem jest schowany, czasem maksymalnie wyciagniety a czasem nie do konca
znaczy działa dobrze, niestety, nie doszedłem pokolorach kabli, nie mam kompletnego schematu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr lut 27, 2008 18:18

zawsze moge wyciagnac ten bezpiecznik i sprawdzic co przestalo mi dzialac w aucie :grin: np hamulce :P



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości