Mieszanie olejów mineralnych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

naum
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr mar 23, 2005 22:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Mieszanie olejów mineralnych

Post autor: naum » czw maja 26, 2005 12:32

Witam wszystkich!

Muszę dolać oleju do silnika i w związku z tym mam pytanie. Czy mogę dolać ELF TurboDiesel do NESTE? - te same parametry olejów 15W40.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw maja 26, 2005 13:10

Oleje tej samej klasy można mieszać. Nie wolno np.: wlewać mineralnego do półsyntetyku lub syntetyku.



Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Mieszanie olejów mineralnych

Post autor: briano » czw maja 26, 2005 14:27

naum pisze:Witam wszystkich!

Muszę dolać oleju do silnika i w związku z tym mam pytanie. Czy mogę dolać ELF TurboDiesel do NESTE? - te same parametry olejów 15W40.

Pozdrawiam
Można śmiało zmieszać



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » czw maja 26, 2005 14:38

A można mieszać syntetyk z półsyntetykiem?


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw maja 26, 2005 20:10

Łysacz pisze:A można mieszać syntetyk z półsyntetykiem?
tak mozna



piotryr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob sty 28, 2006 11:51
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Mieszanie olejów syntetyk i pół sytetyk

Post autor: piotryr » śr lut 22, 2006 21:14

Witam miesiąc temu kupiłem Mobil1 0w40 (pełny syntetyk)do turbo diesla i mam około 0,7l tego oleju. Niedawno zmieniałem olej w silniku na MobilS 10w40 (pólsyntetyk) i nim jest zalany silnik. I teraz pytanie czy mogę dolewać w razie jakiś braków ten moj syntetyk do półsyntetyka czy też nie?
Dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 22, 2006 21:18

Jak wyżej napisał bruce lee 30, można.



racer18

Post autor: racer18 » śr lut 22, 2006 21:47

Chłopaki, nie róbcie popeliny!!!! Nigdy nie wolno dolewac oleju wyższego klasą lepkościową od tego co jest!!!!!!!! Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika bo półsyntetyk i syntetyk wypłókuje nagromadzone osady...
Jak macie wątpliwości to poczytajcie specyfikacje olejowe dowolnej firmy.
Pozdro...



pieko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw sty 05, 2006 00:23
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: pieko » śr lut 22, 2006 21:59

racer18 pisze:Chłopaki, nie róbcie popeliny!!!! Nigdy nie wolno dolewac oleju wyższego klasą lepkościową od tego co jest!!!!!!!! Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika bo półsyntetyk i syntetyk wypłókuje nagromadzone osady...
Jak macie wątpliwości to poczytajcie specyfikacje olejowe dowolnej firmy.
Pozdro...
Z całą pewnoscia popieram twoją wypowiedz :okej: Nigdy nie mieszac róznych olei o róznych parametrach!!!!
Pozdro.



Awatar użytkownika
rafekde
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 09:20
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: rafekde » śr lut 22, 2006 22:00

racer18 pisze:Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika
racer18 mnie uprzedził nie zdążyłem chciałem właśnie to napisać
chodzi głownie o uszczelnienia w silniku i ewentulanie o to że oleje półsyntetyczne/ syntetyczne maja mniejszą gęstość i mogą utrzymywać zbyt niskie ciśnienie w układzie olejenia czego efektem będzie np stukający popychacz zaworu

______________pozdrawiam


SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa

Awatar użytkownika
pik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 30, 2005 22:53
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: pik » śr lut 22, 2006 22:36

Wiec ja mam takie pytanie przy tej okazji:
Czy to prawda, ze po ok 150 tys. km (moze wiecej) powinno sie z półsyntetyka przejsc na mineralny? ... zeby wyeliminowac coraz to wieksze luzy itp. Chodzi mi np o to, ze strasznie mi zawory stukaja (jak diesel) - ale sa szczelne!
MECHANIOR POWIEDZIAL, ZE POWINNO SIE PRZEJSC NA MINERALNY... wyeliminuje to stuki i uszczelni silnik.
I drugie pytanie. Jak zmienic olej na mineralny? czy zwykle spuszczenie z silnika i zalanie nowego wystarczy? (polsyntetyk - mineralny)
Dzieki za odp.


Only Good can judge me...

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 22, 2006 22:48

racer18 pisze:Chłopaki, nie róbcie popeliny!!!! Nigdy nie wolno dolewac oleju wyższego klasą lepkościową od tego co jest!!!!!!!! Można dolać do 10W/40 oleju 10W/40 innej firmy albo 15W/40 ale tylko na chwile bo potem trzeba go jak najszybciej wymienić bo zmieniają się właściwości.Jeśli dolejecie oleju półsyntetycznego do mineralnego to może się to źle skończyć dla uszczelnienia silnika bo półsyntetyk i syntetyk wypłókuje nagromadzone osady...
Jak macie wątpliwości to poczytajcie specyfikacje olejowe dowolnej firmy.
Pozdro...
Panowie nie róbcie postrachu. Nikt tu nie pisze o wymianie oleju tylko o dolewce. To, że oleje syntetyczne są olejami płukającymi to wie każdy, ale lepiej jest dolać syntetyk do minerału niż na odwrót. Minerał dolany do syntetyku całkowicie niszczy jego strukturę i olej ten ma po wymieszaniu więcej z minerału niż z syntetyku.

Co do wypowiedzi kolegi. Nie powinno się zmieniać syntetyku na minerał bo ktoś tak zrobił i ma lepiej. Podzespoły trące są zrobione z różnych materiałów i pod te materiały fabryka daje albo minerał albo syntetyk. Fakt faktem, że ludzie zmieniają z syntetyków na minerał ale dlatego, że popychacze nie stukają chociaż już są i tak na wymarciu, ciśnienie oleju jest większe bo gęstszy olej to powoduje, itd. Ale zmiana oleju tylko powoduje to co motodoktor w silnikach zajeżdżonych.



fibolek

Post autor: fibolek » śr lut 22, 2006 23:45

AA ja uważam że nie powinno się robić żadnych miksów czy syntetyk z mineral czy na odwrót.I temu podobne no bo przecież każdy olej ma inne właściwości cieplne jest to indeks 10W40 0W40 czy 15W40 lub 10W60 itp itd.Pierwsza cyfra to skrajna wartość(najniższa) a druga to skrajna wartość(najwyższa) temperatura przy której olej "smaruje i rozprowadza się" czyli ma właściwości.
A druga sprawa czy mieszać np syntetyki innych firm można ale nie powinno się bo każdy olej(marka) ma akceptację firmy samochodowej a jak się trafi taka co nie ma (jest to norma jakby producenta auta) To możemy se bagna narobić.
Co do zmainy z syntetyka na minerał nie polecam lepiej stopniowo zmienić na półsyntetyk.Natomiast moim skromnym zdaniem zmaina z półsyntetyka na minerał ma sens
ponieważ auta nasze są stare i wynika z tego sfatygowanie uszczelek pierścieni i innych tego typu a oleje syntetyczne czy półsyntetyki faktycznie smarują ale i płukają więc po co pakować kase.Można kupić i wlać bardzo dobry minerał.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw lut 23, 2006 09:18

Oleje mozna mieszac w klasie jakosciowej i nie tyle ma tu znaczenie 10Wczy 0W ale najwazniejesze jest czy jest SJ czy SG bo to okresla jakie dodatki uszlachetniające są w oleju! jak obydwa sa tej samej klasy to mozna mieszac bez obaw bo dodatki robi moze 4 firmy na swiecie i czy mobil czy Orlen stosują to samo! Róznice sa tylko we własciwosciach bazy olejowej bo to kazdy producent robi sam ale te są mieszalne w 100% a dodatki NIE!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości