Mieszanie olejów mineralnych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fibolek

Post autor: fibolek » czw lut 23, 2006 14:03

Arctus masz rację ale co z tymi indeksami 10W40 itp przecież to też ma jakieś znaczenie.A z tą klasą SJ czy Sg to właśnie to miałem na myśli tylko nie wiedziałem jak to porządnie nazwać(bo aż takim specem nie jestem a właściwie wcale nim nie jestem).



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw lut 23, 2006 15:46

Ano z 10W czy 0w czy 15w okresla temperatyre płynięcia i to jak zmieia sie indeks lepkosci wraz z temperaturą i tak np 15W ma temp płynięcia -20stC a 10W juz -25 0W juz ponizej -35stC itd drugi parametr 20-60 okresla jak sie zachowuje olej w wys temperaturach i im on jest wyzszy tym lepiej znosi ekstremalne warunki(w wys temp jest bardziej lepki i ma lepsze własciwości smarne)
Nie nalezy jednak mylic jednej zeczy. Mianowicie nie nalezy przypisywac ze 15W tominerały 10W to semisyntetyki a 5W i 0W to syntetyki!! Tak jest w 90% ale są dzisiaj technologie (np Texaco/Chevron) które z minerała sa w stanie zrobic olej w klasie 0W z indeksem lepkosci na poziomie 125V.I. Pracowałem pare lat w rafinerii to sie najadłem takich tematów ;-)
Pozdrawiam! :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości