Jaki przekaźnik do świateł przeciwmgielnych?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki przekaźnik do świateł przeciwmgielnych?
Witam!
Dzisiaj zauważyłem, że brakuje w skrzynce bezpieczników przekaźnika od swiateł przeciwmgielnych. Kiedyś próbowałem znaleść przyczyne braku światła przeciwmgielnego ale nie doszedłem co mogło być przyczyną. Dopiero dziś mnie olśniło A wiec.. jaki tam idzie przekaźnik? mam kilka przekaźników w garażu, ale niewiem który ma być oryginalnie - nie chce spalić sobie instalacji (juz 2 razy mi się paliła w czasie jazdy). Najlepiej było by, alby ktoś znalazł i podał numer seryjny, czyli 191... lub jakoś inaczej, żebym mógł do tego dojść. Z góry dzięki. Oczywiscie punkciki przewidziane...
Dzisiaj zauważyłem, że brakuje w skrzynce bezpieczników przekaźnika od swiateł przeciwmgielnych. Kiedyś próbowałem znaleść przyczyne braku światła przeciwmgielnego ale nie doszedłem co mogło być przyczyną. Dopiero dziś mnie olśniło A wiec.. jaki tam idzie przekaźnik? mam kilka przekaźników w garażu, ale niewiem który ma być oryginalnie - nie chce spalić sobie instalacji (juz 2 razy mi się paliła w czasie jazdy). Najlepiej było by, alby ktoś znalazł i podał numer seryjny, czyli 191... lub jakoś inaczej, żebym mógł do tego dojść. Z góry dzięki. Oczywiscie punkciki przewidziane...
BETTEK
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
bettek, z tymi przekażnikami, to tak, jak mówi Paweł Marek, każdy, który będzie pasował w to miejsce. Może też być np. numer 18 - znajdziesz go w każdym golfie mkII np. na szrocie. Ale przyczyną tego, że nie masz przeciwmgielnych wcale nie jest brak przekaźnika. Ten przekaźnik jest montowany tylko wtedy, kiedy masz także przednie światła przeciwmgielne. Jezeli ich nie było fabrycznie, to i nie ma przekaźnika, ale zamiast niego do jednego z pinów wetknięta jest wtyczka z biało-szarym kabelkiem (o ile dobrze pamiętam). Ten kabelek wychodzi zza panela z przekaźnikami. Chodzi o to, że sama manetka od świateł nie jest przewidziana do takiego obciążenia (tylne i przednie przeciwmgielne + długie lub krótkie światła - bo przeciwmgielne można załączyć dopiero, kiedy długie lub krótkie świecą) i dlatego jest ten przekaźnik. Jest jeszcze taki numer, że jak nie dasz przekaźnika, a podłączysz przednie przeciwmgielne (w fabryczne kostki), to i tak będą działały (jeżeli masz wszystko ok z instalacją) - tylko wtedy szybciej padnie manetka i być może przełącznik od przeciwmgielnych. Jest jeszcze kolejny numer - jak pewnie zauważysz miejsce od przekaźnika przeciwmgielnych ma więcej pinów niż przekaźnik - przekaźnik ma 4, a tam jest chyba 6. Dlaczego? Bo w różnych krajach są różne przepisy dotyczące używania świateł przeciwmgielnych - czasami moga być włączone tylko z krótkimi, czasami bez krótkich itp. I w zależności od tego, jaki przekaźnik się zastosuje (tzn. jaki przekaźnik ma rozstaw pinów) - zmieniamy warunki w jakich będzie można zapalić światła przeciwmgielne.
Podobne "kodowanie" sposobu działania świateł przeciwmgielnych było też np. w skodzie felicji - pod schowkiem pasażera była taka złączka z trzema pinami - w zależności od tego, jak się połączyło te piny, to inaczej działały śwaitła przeciwmgielne.
Kiedyś cały dzień siedziałem i śledziłem schematy z różnych książek dotyczących golfa mkII i właśnie do takich wniosków doszedłem. Ba, nawet znalazłem, że w wielu opacowaniach są błędy dotyczące właśnie połaczeń tego przekaźnika od przeciwmgielnych. Może jakieś drobiazgi się nie zgadzają, bo to już dawno było i mogłem coś przekręcić, ale ogólnie to właśnie mniej więcej tak jest.
Podobne "kodowanie" sposobu działania świateł przeciwmgielnych było też np. w skodzie felicji - pod schowkiem pasażera była taka złączka z trzema pinami - w zależności od tego, jak się połączyło te piny, to inaczej działały śwaitła przeciwmgielne.
Kiedyś cały dzień siedziałem i śledziłem schematy z różnych książek dotyczących golfa mkII i właśnie do takich wniosków doszedłem. Ba, nawet znalazłem, że w wielu opacowaniach są błędy dotyczące właśnie połaczeń tego przekaźnika od przeciwmgielnych. Może jakieś drobiazgi się nie zgadzają, bo to już dawno było i mogłem coś przekręcić, ale ogólnie to właśnie mniej więcej tak jest.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
ok. Powiem tak:
Kabel w kostce co idzie do lampy tylnej lewej mam podpięty (czarno - szary), wiec w instalacji powinno być ok. Jednak jak włącze przełącznikem przeciwmgielne, to nie świeci nawet przełącznik (to światełko od spodu) - tak jakby nie było napięcia moze faktycznie tylko przekaźnika brakuje?
Z tego co wiem, to autko nie miało halogenów fabrycznie - a pozatym to niewiem...
Kabel w kostce co idzie do lampy tylnej lewej mam podpięty (czarno - szary), wiec w instalacji powinno być ok. Jednak jak włącze przełącznikem przeciwmgielne, to nie świeci nawet przełącznik (to światełko od spodu) - tak jakby nie było napięcia moze faktycznie tylko przekaźnika brakuje?
Z tego co wiem, to autko nie miało halogenów fabrycznie - a pozatym to niewiem...
BETTEK
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
bettek, napisz, czy masz stary, czy nowy panel bezpieczników (napisałeś mi na priv, że masz auto z '87, a w tym roku była akurat zmiana). Stary panel poznasz po tym, że przekaźnik nr 18 będzie w dolnym rzędzie (drugi od lewej), natomiast nowy panel ma ten przekaźnik w górnym rzędzie (4. od lewej). Napisz też, czy masz przednie światła przeciwmgielne i czy są podłączone do fabrycznych kostek (pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego).
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- wiedziałem ,że te schematy, z których korzystam są badziewne...Paweł Marek pisze:zmiana była w sierpniu 89, 87 to stary typ
No to ta instalacja trochę się różniła od mojej.
Rozumiem, że żarówkę w tylnej lampie sprawdziłeś i wszystkie bezpieczniki są ok. Zakładam też, że światła mijania i drogowe działają prawidłowo i że oczywiście wesz o tym, że tylne światło mijania można włączyć tylko wtedy, gdy są włączone światła mijania lub drogowe.
Przy wyłączniku świateł sprawdź, czy pojawia się napięcie na przewodzie biało-czarnym, kiedy światła drogowe/mijania są włączone. Jeżeli drogowe/mijania działają to powinno tam być +12V. Potem sprawdź, czy te napięcie pojawia się na biało-czarnym kablu, ale przy włączniku przeciwmgielnych. Jak tak, to lecimy dalej - sprawdź, czy napięcie pojawia się w momencie włączonych świateł przeciwmgielnych i mijania/drogowych na szaro-białym kabelku, przy włączniku świateł przeciwmgielnych.
Jak nie, to wyłącznik do wymiany, jak tak, to sprawdź czy napięcie pojawia się na bezpieczniku od świateł przeciwmgielnych (taki przyczepiony u góry do płyki z przekaźnikami, po prawej stronie). Sprawdź też, czy ten bezpiecznik jest cały. Jeżeli wszystko ok, no to sprawdź czy napięcie pojawia się na biało-szarym kabelku przy lewej lampie tylnej. Daj znać, co ustaliłeś.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Przeciwmgłowe naprawione. Przyczyna usterki dość banalna. Wziąłem schemat w łapę i wszystko po kolei sprawdzałem, okazało się, że nie dochodzi prąd zasilający czyli + do przełącznika świateł przeciwmgłowych, czyli niby bezpiecznik. Ale bezpiecznik był oki, więc wyjąłem całą skrzynkę z bezpiecznikami, za nią znalazłem rozłączony żółto/siwy przewód, który właśnie jest od tych świateł w MK2, połączyłem, ale nadal nic. W schemacie zobaczyłem, że powinien być przekaźnik, u mnie nie było, włożyłem i działa Na pierwszej fotce widać przewód który był rozłączony, na drugiej w którym miejscu powinien być przekaźnik od przeciwmgłowych.
pzdr
pzdr
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0
Lipek81,
Przełącznik wymieniałem 2 razy i dalej nic. Jutro sprawdze to, co napisał nerlst,
[ Dodano: 12 Lut 2008 20:30 ]
a przekaźnik obojętnie jaki? byle by pasował w to miejsce w skrzynce, w które ma być?
Przełącznik wymieniałem 2 razy i dalej nic. Jutro sprawdze to, co napisał nerlst,
[ Dodano: 12 Lut 2008 20:30 ]
a przekaźnik obojętnie jaki? byle by pasował w to miejsce w skrzynce, w które ma być?
BETTEK
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- czasami był, czasami nie było - już wcześniej o tym pisałem, widocznie otworzyłeś schemat akurat tam, gdzie był. Wystarczyło tę złączkę podłaczyć do pinu M1 w panelu bezpieczników i obeszłoby się bez przekaźnika.nerlst pisze:W schemacie zobaczyłem, że powinien być przekaźnik
bettek, przekaźnik tak jak pisał Paweł Marek nr 53, ja wcześniej pisałem, że 18, ale chyba nie będzie pasował, bo ma za szerokie wtyki i nie wejdzie w płyktę.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 15 gości