Strona 1 z 1
Brak wspomagania hamulca przy kolejnych wciśnięciach pedału
: pn sty 28, 2008 19:03
autor: tomek263
Witam.
Mam następujący problem: kiedy hamuje pulsacyjnie to za pierwszym razem hamulec działa wydajnie (100%), za drugim pedał jest wyższy i hamulec słabszy, za trzecim jeszcze gorzej a za 5-6 razem wspomagania nie ma wcale (nie da się na tyle zablokować kół żeby zadziałał ABS) a skok pedału jest bardzo mały (pedał wysoko). Po chwili jazdy znów wszystko wraca do normy i pierwsze hamowanie jest efektywne. Usterka zaczęła występowac jakiś tydzień po wymianie klocków z przodu na nowe, wcześniej było ok. Ukladu nie zapowietrzyłem podczas wymiany klocków, temp. wrzenia płynu 180 stopni.
Co sądzicie o tym? Czy na pewno wspomaganie? Może pompa hamulcowa? Może jakaś błahostka?
Z góry dzięki za pomoc.
Tomek
: pn sty 28, 2008 19:14
autor: dziejo
zmień nawierzchnię i zastosuj to samo hamowanie
weż poprawkę na to ze hamulce skuteczne będą po jakimś czasie ja np musiałem przejechać blisko 400km aby wróciło wszystko do normy
do tego momentu należy unikac gwałtownego hamowania
a tu bardzo ciekawy artykuł moze rozwieje twoje wątpliwości
i pogłębi twoja wiedzę na temat ABS
http://www.carfocus.pl/auto/auto_2292.php
: pn sty 28, 2008 19:46
autor: tomek263
Obawiam sie, ze zrobilem ponad 1000 km juz i ewentualna zmiana jest na gorsze. Nie pisze tutaj o niewielkim osłabieniu sily hamowania ale o sprawie, która praktycznie dyskwalifikuje auto z użytku na ta chwile.
Może ktoś spotkał sie z podobnymi objawami?
: czw cze 05, 2008 20:27
autor: paawcio
Witam! Mam ten sam problem jak tomek263 identyczny po wymianie klocków zaczęla palić sie kontrolka ABS i przy chamowaniu takie same objawy..... CO TO JEST czy serwo?!
: pt cze 06, 2008 17:47
autor: hudy21
tomek263 pisze:Witam.
Mam następujący problem: kiedy hamuje pulsacyjnie to za pierwszym razem hamulec działa wydajnie (100%), za drugim pedał jest wyższy i hamulec słabszy, za trzecim jeszcze gorzej a za 5-6 razem wspomagania nie ma wcale (nie da się na tyle zablokować kół żeby zadziałał ABS)
Po pierwsze masz ABS i co ci do głowy przyszło z hamowaniem pulsacyjnym. Jakiś inżynier wymyślił ABS żeby tego uniknąć wciskasz i hamujesz a resztę wykonuje elektronika.
Po drugie w dieslach jest potrzebna pompa do wytworzenia podciśnienia potrzebnego dla serwo jak szukasz przyczyn to szukaj od pompy podciśnienia może masz nieszczelny przewód łączący pompę z serwem lub zaworek na tym przewodzie mógł walnąć.
Po trzecie po kilkakrotnym szybkim naciśnięciu pedału hamulca hamulec twardnieje i słabnie to jest całkiem normalne bo pompa podciśnienia nie jest w stanie nadążyć a tym bardziej na wolnych obrotach.
: pt cze 06, 2008 18:12
autor: pszczyna
Do wypowiedzi ----hudy21---- dodam jeszcze jedno zrób jeszcze odpowietrzanie hamulców lecz silnik musi być na chodzie .
Sam ostatnio sie wykłucałem z mechanikiem po awari układu ( poszedł gietki łącznik nad belką ) a dlaczego !!!!!! bo odpowietrzył normalnie układ a hamulce były jak flegma !! , zaś po moich uwagach wielce ździwiony mechanik wykonał moje uwagi na temat odpowietrzania na pracującym silniku są diametrialnie inne --POROSTU BRZYTWA---
: pt cze 06, 2008 22:24
autor: paawcio
witam znalazłem przyczyne- pekniety wężyk który wchodzi do serwa z góry