Nadmierne parowanie szyby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » pn sty 14, 2008 23:18

DZIOBEK pisze:Gdyby mi ktoś jeszcze odpisał jak zmienić pozycyjne krok po korku w 1.9 TDI będę wdzięczn
śrubokręt krzyżowy - wykręcasz 2 wkręty od góry mocujące górną osłonę reflektora , zdejmujesz osłonę (czarny poziomy plastik w kierunku aku), wsuwasz w dół dłoń i przekręcasz w kierunku silnika drut blokujący tylna osłonę lampy - zdejmujesz osłonę odchylając ją w kierunku aku a potem ciągnąc w kierunku silnika. Wsuwasz w dół dłoń wyciągasz mocno żarówkę wraz z oprawką (żarówka pozycyjna), odpinasz żarówkę, wkładasz nową i wsuwasz. Dalsze czynności w odwrotnej kolejności :bigok:

[ Dodano: Pon Sty 14, 2008 10:19 pm ]
żeby było jasne - j ato robiłem tak jak pisze - czyli da się



Awatar użytkownika
DZIOBEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt sty 11, 2008 00:50
Lokalizacja: KATOWICE
Kontakt:

Post autor: DZIOBEK » pn sty 14, 2008 23:31

greg pisze:[ Dodano: Pon Sty 14, 2008 10:19 pm ]
żeby było jasne - j ato robiłem tak jak pisze - czyli da się
Noo to jesteś prawie jak KOPERFILD kolego :pub:, do momentu ściągnięcia klapki robiłem tak samo, dlaej przez 4-ro cm szczelinę nie jestem wstanie wsadzić ręki, może mamy coś inaczej, chyba będę musiał wyjąć akumulator z jednej strony a z drugiej wykręcić RURĘ klimy.
W BORZE też to robiłem bez problemu tu nie umiem.
Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2008 23:34 przez DZIOBEK, łącznie zmieniany 2 razy.



greg

Post autor: greg » pn sty 14, 2008 23:42

DZIOBEK pisze:dlaej przez 4-ro cm szczelinę nie jestem wstanie wsadzić ręki,
moja ręka wchodzi - dlatego mówię ze się da - wyjmij aku lub samą osłonę aku - zyskasz dodatkowe 2cm



Awatar użytkownika
DZIOBEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt sty 11, 2008 00:50
Lokalizacja: KATOWICE
Kontakt:

Post autor: DZIOBEK » pn sty 21, 2008 12:10

OKAZUJE SIĘ, że mój problem nie jest do końca rozwiązany ponieważ opisany przezemnie problem się powtórzył.
Znowu płetwa zamykająca/otwierająca wlot obiegu zamkniętego auta się powiesiła.

Pozostaje mi dostać się do tego mechanizmu od wewnątrz.
wiem, że w tym celu muszę rozebrać schowek samochodu (tam jest ten mechanizm i silnik tego obiegu)

Czy ktoś już rozbierał schowek w G-IV i wie jak to zrobić ??

I jeszcze mam pytanie:
czy przy KLIMATRONIKU przy zwiększaniu siły nadmuchu na d-ch ostatnich kreskach jest u WAS różnica, bo u mnie NIEEE ??
Siła nadmuchu zwiększa się po każdej kresce ale przy dwóch ostatnich kreskach już nie (u mnie jak jest u WAS) ??
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 00:06 przez DZIOBEK, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/109/ddcba052b41b93c0.jpg[/img][/url]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]

Awatar użytkownika
bob_1410
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw maja 24, 2007 20:29
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: bob_1410 » czw sty 31, 2008 22:54

Witam
Juz od dłuższego czasu śledzę to forum bo mam taki sam problem.
Znaczy sie tak:
strasznie parowały mi szyby, wymieniłem filtr kabinowy ale to nic niepomogło. Po dalszych poszukiwaniach znalazłem jak zrobić samodjagnostyke climatronic i zrobiłem: błąd 4FA- uszkodzony/zablokowany silniczek klapy zmiany obiegu wewnętrzny/zewnętrzny.
Ale niestety nigdzie nie znalazłem jak ten problem usunać, czyli jak sie do niego dastac i ewentualnie jak go wymienić. Więc zabrałem sie do tego sam :D
Pierwsze co zrobiłem dostałem sie do filtru kabinowego zdemontowałem go i oblukałem klapke tak jak kolega juz pisał - no fakt nie chodziła - po małych próbach jej uruchomienia zadziałała i działa ale niestety to nic nie pomogło nadal błąd 4FA.
wiec dalej rozbieram
zdemontowałem schowek (w sumie 6 śrubek torx - trzy od dołu schowka i trzy wewnątrz na górze tuz pod poduszką)
odkręciłem dolna pokrywkę dmuchawy (2 śrubki) i wyciągnołem dmuchawe oczywiście najpierw odłączyłem kabelek :D
no i widać tak mi sie wydaje co i jak
ta klapka o której pisał kolega DZIOBEK działa ale tam jest jeszcze jedna nie wiem jak ona sie fachowo nazywa ale jest zamyka i odmyka wlot z wnętrza pojazdu a jak sie domyśliłem także zamyka i odmyka wlot z zewnątrz no i ona mi nie działa.
Narazie utknąłem na tym etapie gdyż zbrakło czasu. Jak cos dalej wymodze to napisze. A jak ktoś wcześniej coś wymyśli to niech pisze.
Jak ktos chce jutro moge zamieścić zdjęcia z mojej "robótki"
Acha moze ktos dokładnie wie który to jest ten silniczek V71??
Ostatnio zmieniony czw sty 31, 2008 22:59 przez bob_1410, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » czw sty 31, 2008 23:19

bob_1410 pisze:Acha moze ktos dokładnie wie który to jest ten silniczek V71??
Obrazek

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 10:20 pm ]
bob_1410 pisze:ale niestety to nic nie pomogło nadal błąd 4FA.
a skasowałes błędy?



Awatar użytkownika
bob_1410
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw maja 24, 2007 20:29
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: bob_1410 » czw sty 31, 2008 23:52

dzieki greg za foto
błędy skasowałem i narazie nie ma nic ale prawie nie jeździłem samochodem
jak pojeżdże jeszcze ra z zrobie teści zobaczymy
a tak pozatym moze ja sie myle moze i faktycznie to tylko ta klapka jest od tego ale po wymątowaniu dmuchawy widać taką klapke w gąbce (jakiś filtr czy cuś) i ona tez sie rusza gora dół. nie wiem czy powinna ruszac sie razem z tak o ktorej mowimy
bo jak wcisnąłem ręke i ruszałem tym biały mmechanizmem (zdjęcie) nad silniczkiem to i tamta klapka sie ruszała
A jeszcze jedno pytanie to białe co zaznaczyłem niebieska strzałką (niby :d) to jest moze czujnik temperatury???
W sobotę jeszcze pogmeram przy tym zapodam foto jak to wyglada w trakcie rozbierania i napisze co mi sie udało zrobić Obrazek
Ostatnio zmieniony czw sty 31, 2008 23:54 przez bob_1410, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » pt lut 01, 2008 00:00

bob_1410 pisze:nie wiem czy powinna ruszac sie razem z tak o której mowim
dokładnie - 1 silniczek steruje 2 klapkami

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 11:00 pm ]
bob_1410 pisze:to jest moze czujnik temperatury???
:bigok:



Awatar użytkownika
bob_1410
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw maja 24, 2007 20:29
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: bob_1410 » pt lut 01, 2008 08:58

no właśnie tak też myślałem
to u mnie jest taki problem ze ta jedna klapka działa (górna zaraz pod filtrem kabinowym ta która widać na zdjęciu) a ta druga niestety nie. I nie wiem jaka moze być tego przyczyna. Skoro napisałeś że jeden silniczek steruje dwoma klapkami tzn że silniczek jest dobry bo jedna działa. A czemu nie działa druga??????
Jak wcisnąłem ręka do tego mechanizmu (biały koło czujnika temp :) ) i mu pomagałem to działa w innym przypadku nie.
Jak to naprawić. Bo cos czuje w kościach że trzeba bedzie wyciagac cale to ustrojstwo :(



Awatar użytkownika
DZIOBEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt sty 11, 2008 00:50
Lokalizacja: KATOWICE
Kontakt:

Post autor: DZIOBEK » pt lut 01, 2008 11:56

bob_1410 pisze:no właśnie tak też myślałem
to u mnie jest taki problem ze ta jedna klapka działa (górna zaraz pod filtrem kabinowym ta która widać na zdjęciu) a ta druga niestety nie. I nie wiem jaka moze być tego przyczyna. Skoro napisałeś że jeden silniczek steruje dwoma klapkami tzn że silniczek jest dobry bo jedna działa. A czemu nie działa druga??????
Jak wcisnąłem ręka do tego mechanizmu (biały koło czujnika temp :) ) i mu pomagałem to działa w innym przypadku nie.
Jak to naprawić. Bo cos czuje w kościach że trzeba bedzie wyciągać cale to ustrojstwo :(
Noo jest tak jak mówisz pod spodem tej plastikowej klapki jest taka Gumo-Gąpka która właściwie zamyka dopływ do kabiny świeżego powietrza, w jakim celu VW zrobił tą plastikową klapkę nie wiem.
U mnie jeśli się blokowały to obie i jeśli ruszyłem tą klapką plastikową to i ta gąpczasta się uwalniała.
Trzeba tylko wiedzieć w jakim kierunku ruszyć bo u mnie ta plastikowa idzie najpierw troszkę w dół (skrzydło od strony silnika - w dół) a potem do góry. Przy zamykaniu i otwieraniu tak samo najpierw w dół potem do góry.
Powiem Ci, że jesteś na dalszym etapie niż ja.
Ponieważ ja uwolniłem tą klapkę otwarłem ten obieg powietrza i wyciągnąłem wtyczkę by przez przypadek nie zamknąć i nie zablokować znowu.
Używa się tego niezwykle rzadko - bynajmniej ja.
Czy mógłbyś opisać jak po demontażu schowka wyciągnąć tą dmuchawę ?? i w jakiej części.
Może jakieś fotki ??
Może jeszcze powalczę z tym mechanizmem.

Ps. Mam rodzinę w Kraśniku, na Piaskach i na Koloni.

I jeszcze jedno chcę pociągnąć sobie kable pod głośniki i tubę.
Czy ktoś mógłby opisać jak porozbierać plastiki na przodzie choć to robiłem i pewnie dam sobie radę ,a le listwy boczne i ten plastik na słupku to nie wiem, czy listwy rwać na siłę ?? czy jest jakiś knif ?? czy potem wszystko będzie dało się ładnie złożyć ??
Trochę banalne pytania alee trudno.
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 11:00 przez DZIOBEK, łącznie zmieniany 3 razy.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/109/ddcba052b41b93c0.jpg[/img][/url]
[i][color=blue][size=84]Kto jest okrutny w stosunku do zwierząt, ten nie może być dobrym człowiekiem.[/size][/color][/i]

Awatar użytkownika
Endriu4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pt maja 04, 2007 19:53
Lokalizacja: z Domu

Post autor: Endriu4 » pt lut 01, 2008 14:52

Plastik trzymający silnik odkręca sie 2 śrubkami potem silnik można ściągnąć do dołu.
Obrazek
Tak wygląda mechanizm odpowiedzialny za poruszanie klapkami
Obrazek
Działa on w „dwóch fazach” najpierw porusza górna klapkę potem dolno.
A przyczyną niedziałającej dolnej klapki jest pękające kółko, które jest odpowiedzialne za przenoszenie obrotu na metalowy wałeczek.
Obrazek


[size=184][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=126925/]Mój Golfik![/url][/b][/size]

Awatar użytkownika
bob_1410
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw maja 24, 2007 20:29
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: bob_1410 » pt lut 01, 2008 20:18

Witaj Endriu4
Mam pytanie czy ty ten silnicek wymontowałeś bez wymontowywania całej "dmuchawy"
znaczy sie czy wymontowałes gobez rozbierania deski???
Bo on jet jak sie siedzi na miejscu pasażera takz prawej strony w głębi jeśli dobrze kojarzę. Czy wymontowałeś go od środka samochodu czy mozę jakos od strony podszybia???

DZIOBEK z tą rodziną w Kraśniku to może ją znam bo ja pochodze z Piask :)



eshaton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:10
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: eshaton » pt lut 01, 2008 22:55

Cześć
Mam identyczny problem tzn obieg wewnetrzy sie załącza troche hrobotajac i jak troche pojezdze to blad 4F7.
Orientujecie sie jaki jest koszt takiego silniczka?
Bo jak tez to kolko jest nadpekniete to jakie jest wyjscie? Czy to idzie skleic?
Pozdrwaiam



Awatar użytkownika
bob_1410
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw maja 24, 2007 20:29
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: bob_1410 » pt lut 01, 2008 23:29

ja to jeszcze nie wiem czy sie da naprawic czy trzeba nowy ale jutro mam zamiar do tego dojsc wiec jak by co to napisze
Ostatnio zmieniony sob lut 02, 2008 00:32 przez bob_1410, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 88 gości