temperatura

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tajniakb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 22:19
Lokalizacja: Białystok

temperatura

Post autor: tajniakb » śr lis 07, 2007 18:14

witam.
mam problem z temperatura silnika w vw golf IV 1.4 16V. z 1998r.
pomimo wymiany termostatu silnik nie nagrzewa sie do 90 stopni, a po włączeniu ogrzewania wskaznik temperatury waha się.
pomocy!!!!!!!!!!!!!!
przez dzien myslałem ze będzie dobrze ale nie stety dalej mam to samo nikt nie może dojść co to za przyczyna.
(niektórzy mówią że to pompa wodna lub czujnik temperatury).
Może ktos miał coś takiego i mi pomoże w rozwiązaniu problemu.
nadmieniam że płyn nie ubywa.
a może ktoś wie jaki powinien iść termostat do tego modelu??



sawik160284
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: sawik160284 » śr lis 07, 2007 18:17

wg mnie to czujnik temeratury sie zepsuł Tobie. ostatnio pytalem ile kosztuje taki czujnik to okolo 50zł jakis zamiennik.



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » śr lis 07, 2007 18:20

a do ilu stopni się nagrzewa??? nawet na luzie nie dogrzeje do załączenia wentylatora? Albo faktycznie czujnik temp padł i grzeje tylko nie pokazuje dobrze.



tajniakb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 22:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tajniakb » śr lis 07, 2007 18:25

a to ruznie na postoju to dojdzie do 90 ale wentylator nie załaancza sie silnik chodził z godzine i nic a podczas jazdy spada do pierwszych trzech kresek jezeli mam ogrzewanie włączone jak zgasze ogrzewanie to temp. rosnie.(wczoraj chlodnice zakryłem i też nic żadnej poprawy.

[ Dodano: 07 Lis 2007 17:39 ]
a może to przez instalacje LPG???????? bo to się zaczeło po przeglądzie a może to tylko zbieg okoliczności



RAFI-R19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt cze 22, 2007 19:21
Lokalizacja: RADLIN

Post autor: RAFI-R19 » śr lis 07, 2007 20:21

WYMIEN CZUJNIK TEMPERATURY POWINNO BYC OK.



tajniakb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 22:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tajniakb » śr lis 07, 2007 20:44

a jak sprawdzic czy to czujnik??? i gdzie on znajduje sie???

[ Dodano: 07 Lis 2007 20:54 ]
a czy przez czujnik wraz ze spadaniem temperatury będzie wiało zimnym powietrzem?



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw lis 08, 2007 11:01

1. Podepnij się po vaga i pokaże błedy
2. Jak nie masz takiej możliwości to kup nowy czujnik lub pożycz od kogoś i podmień na chwilę. Zobaczysz czy wskaźnik temp tak samo się zachowuje lub nie.
3. Znalezienie czujnika: jedziesz ręką po górnym przewodzie od chłodnicy do silnika i natrafiasz na "kostkę" do której przychodzą kabelki, trzeba rozpiąć złącze i zobaczyć w jakim kolorze jest czujnik (zielony lub niebieski) i taki kupujesz (ok 70zł), czujnik ma 4-piny.


valerio

tajniakb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 22:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tajniakb » czw lis 08, 2007 12:23

podpinałem wczora i dzis i żadnych błędów nie wykazało.
tylko mnie zastanawia czemu jak temperatura spada na wskazniku to i wtedy zimnym powietrzem wieje??



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw lis 08, 2007 13:44

Zły montaż termostatu lub zły jego dobór
termostat WAHLER musi mieć numer 3143.87D
VERNET 6274.87

lub VW 032 121 110B

Czasem nie sprzedano Ci termostatu do 1.4 16V po 2000 roku 6273.87?? on jest całkiem inny!

Musisz mieć termostat plastikowy z metalowym pręcikiem, który przy montażu lepiej jest wcisnąć jeszcze palcem żeby cały termostat szczelnie pasował i zatykał otwór od dużego obiegu. Żeby dobrze go zamontować musisz zdjąć wąż przy obudowie prowadzący do dołu chłodnicy, odkręcić 3 śrubki mocujące króciec i wpasować go w ten króciec bardzo szczelnie! Później składasz w odwrotnej kolejności i musi być dobrze. Jeśli czujnik byłby walnięty wówczas dmuchałby Ci powietrzem ciepłym a czujnik pokazywałby źle. Jeszcze niecałe 2 miesiące temu miałem ten sam problem co ty.
Ostatnio zmieniony czw lis 08, 2007 13:50 przez Jacenty85, łącznie zmieniany 2 razy.



tajniakb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 22:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tajniakb » czw lis 08, 2007 14:21

dokładnie tez tak mysle z tym ogrzewaniem. a co termostatu to taki założyłem VERNET 6274.87. a może sie zapowietrzył? jak powinienem go odpowietrzyć zeby mieć pewność ze w układzie nie ma powietzra???



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » czw lis 08, 2007 14:37

tajniakb, w MK4 uklad sie sam odpowietrza.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt lis 09, 2007 00:11

Jak założyłeś taki o jakim pisze to rozbierz go jeszcze raz, zawieź do sklepu na wymianę i weź taki sam, być może on jest wadliwy. Przed założeniem wciśnij mocno metalowy pręcik i załóż go szczelnie i musi grać. Nadal będę się upierał przy tym, że źle go założyłeś bo wszystkie znaki na to wskazują. A co do odpowietrzania to te układy odpowietrzają się same!



tajniakb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 22:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tajniakb » pt lis 09, 2007 09:27

no nie wiem to już 5 termostat i juz jeździłem do mechników i oni zakładali i dalej to samo wczoraj poraz pierwszy wentylator załonczył się na postoju podczas odpowietrzania a i tak podczas jazdy po uruchomieniu ogrzewania tem. spada....
a może to przez instalacje gazową bo to sie stało po przeglądzie i po wymianie filtrów gazowych??



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob lis 10, 2007 01:30

Może masz uszkodzony cały ten króciec w który wchodzi częścy termostatu i zastawia obieg przez co wierzchnia jego część nie może izolować małego obiegu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości