Strona 1 z 2

Wibracje podczas ruszania i zmianach biegu. Jaka usterka?

: śr lis 07, 2007 11:30
autor: speede
Witam, od jakiegos czasu mam wibracje podczas ruszania odczuwalne po ziemi blizej lewego kola az po caly kokpit. szczegolnie podczas ruszania i zmiany biego oraz ponownego dodawania gazu. testowalem tez w taki sposob wlaczylem 4 i jazda ok. 30/h oraz dodanie gazu odrazu powoduje ze wibracja jest odczuwalna (chwilowo bo pozniej ustaje)cos gdzies wibruje/drży pod klapa czy tez zawieszeniu.Nie mam pojecia co to jest.
Drazki sa ok, nie ma luzow, tarcze nowe klocki tez. Moze to tulejki w wahaczach przednich, choc nie sa bardzo zuzyte
. Pomożcie. dzieki

Re: Wibracje podczas ruszania i zmianach biegu. Jaka usterka

: śr lis 07, 2007 11:46
autor: norek111
przegob wewnetrzny padl najprawdopodobniej

: śr lis 07, 2007 21:21
autor: juniorwwa
albo na wale wyważenie się przesunęło i dlatego masz takie wibracje..... :grin:

: czw lis 08, 2007 20:51
autor: speede
dzieki, na wale raczej nie przeciez silnik chodzi dobrze, cos gdzies przenosi drgania. bo na postoju jak zaciagne reczny i testowalem ruszanie aby wykryc uszkodzenie to kokpit i gdzies pod maska zaczyan wibracje wpadac zadrzy i przestanie ale czuc pod nogami delikatne przejscia. Jesli jade na 5 okolo 120 i trzymam predkos jest jak najbardziej wszystko ok. Nie wiem co robic poradzcie co mam wymienic i gdzie szukac. Co do przsegubow wewnetrznych czy to moze powodowac takie objawy?? Podczas szybkiego ruszenia nie ma terkotania. Pozatym ktory przegob wymienic? Dzieki

[ Dodano: Czw Lis 08, 2007 20:00 ]
co moze byc przyczyna? Ludzie potrzebuje rady!

: czw lis 08, 2007 21:06
autor: mucholus
Witam u mnie taki problem występował do czasu gdy wymieniłem poduszkę pod skrzynią biegów. Pozdrawiam :pub:

: czw lis 08, 2007 21:09
autor: speede
poduszka jest nowa wiec odpada

: czw lis 08, 2007 21:46
autor: Tomasz Żaguń
kierownicą Ci trzęsie podczas dodawania na biegu gazu i hamowania na biegu silnikiem?

: czw lis 08, 2007 22:19
autor: lokmen
4 i jazda ok. 30/h
na czwórce 30/h??? :chytry:
zawsze bedzie trząsł bo będzie się dusił.

: pt lis 09, 2007 07:22
autor: RobertP
speede pisze: Co do przsegubow wewnetrznych czy to moze powodowac takie objawy?? Podczas szybkiego ruszenia nie ma terkotania.
mogą być takie objawy, ale może to coś prostszego, może gdzieś są guzy na oponach ? :-k :-k :-k
poza tym w najgorszym wypadku, jak usterki nie znajdziesz na zewnątrz
to problem może pochodzić ze skrzyni biegów a dokładniej z mechanizmu różnicowego

: ndz lis 11, 2007 18:57
autor: speede
witam, kierownice troche trzesie ale podczs hamowania. pozatym na luzie nawet jak przygazuje to sa odczuwalne drgania i jakby cos wibrowalo w okolicach pod przednia maska.

: ndz lis 11, 2007 19:05
autor: Tomasz Żaguń
Jak trzęsie kierownicą podczas hamowania to tarcze do wymiany a jak silnik pracuje nierówno to z tego masz drgania i wibracje, jak na luzie go wkręcasz i wibruje to może masz problem z silnikiem a właściwie jaki masz motor? Sprawdż czy dobrze pracuje i równo .

: pn lis 12, 2007 01:20
autor: speede
silnik jest 1.4 ABD, chodzi dobrze i rowno, na wolnych obrotach pracuje rowniez dobrze. Chodzi o to ze jak jest na luzie to jesli przygazuje to czasem kokpit zadrzy. A najgorzej to podczas ruszania i zmiany biegow cos ciagle herchocze pod maska to nie jest blacha ani tlumik sprawdzalem.Moze to przegub ale jak sprawdzic? Dzieki za odpowiedz.

: pn lis 12, 2007 20:05
autor: RobertP
Tomasz Żaguń pisze:Jak trzęsie kierownicą podczas hamowania to tarcze do wymiany
albo co najmniej do przetoczenia
speede pisze:Moze to przegub ale jak sprawdzic?
jak ostro nie ruszasz, a jest to chrobotanie to może przegub wewnętrzny
a może się rozkręcił, wpadaj na kanał i zobacz je przy skrzyni czy są
dobrze skręcone, czy śruby TORx nie są luźnie ...

: pn lis 12, 2007 22:00
autor: speede
a wiec tak przeguby sa dokrecone sprawdzalem. To nie jest ze mi chrobocze przegub, raczej jak zaczynam ruszac puszczam sprzeglo do drży gdzies pod maska, za cholere nie wiem co. Ludzie pomozcie bo juz brak mi pomyslow. skrzynia chodzi dobrze biegi itp, drazek nie jest luzny, tak jakby odczuwam bardziej lewej strony niz prawej. Przy gazdym ruszeniu czy to gwaltwne czy tez nie to jest tak samo. Jesli zacisne reczny i zaczne ruszac (w celu sprawdzenia) to cos herchocze , kokpit drzy, tak samo jest podczas ruszania lub na postoju jesli przygazuje delikatnie.