brak ładowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

brak ładowania

Post autor: Siara » ndz paź 14, 2007 00:06

Witam! W temacie wpisalem mk2, ale problem ten wystąpil w innym aucie ( nissan sunny n13 1989r), ale mam nadzieje ze ktos bedzie potrafil mi pomoc.

Chodzi o to ze jak odpalam auto to nie mam ladowania, pali sie lekko kontrolka od ladowania i po jakims czasie zaczynaja mi przygasac swiatla. Ale jak przygazuje na maxa tzn ok 6 tys. to ladowania sie zalancza (choc tez nie zawsze tak latwo czasami musze sie pomeczyc) i juz dziala az go na nowo zgasze i odpale.
Co moze byc przyczyną ???



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz paź 14, 2007 09:10

Siara pisze:Co moze byc przyczyną ???
Zacznij od obejrzenia szczotek. Są w regulatorze napięcia. Powinny mieć pow. 5mm długości.



Awatar użytkownika
Samael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr sty 18, 2006 20:30
Lokalizacja: się bierze światlo w lodówce?

Post autor: Samael » ndz paź 14, 2007 10:39

Podłączę sie do tematu. W moim mk2 wprawdzie jest ładowanie ale jakoś napięcie tak dziwnie pulsuje co można zauważyć w nocy gdy widać jak pulsują swiatła i podswietlanie zegarów.
Czy to wina szczotek? Ile w aso VW mogą kosztować szczotki do alternatora?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz paź 14, 2007 10:44

Samael pisze:Czy to wina szczotek? Ile w aso VW mogą kosztować szczotki do alternatora?
Możliwe. Regulator napięcia (ze szczotkami) to od 20 (podróba jakaś), przez 40-Hella, do ponad 90 za bosha



Awatar użytkownika
ssuchyy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 20:26
Lokalizacja: LUBLIN-CENTRUM
Kontakt:

Post autor: ssuchyy » ndz paź 14, 2007 13:12

zacznij od rozebrania i wymien łozyska i szczotki :okej:



Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » ndz paź 14, 2007 13:30

Zacznij jednak od paska klinowego :) zużyty lub za słabo napięty też jest przyczyną słabego ładowania :bajer:
a po co rozbierać alternator jak wina może tkwić w pasku

ps. przeczyścić klemy aku i zmasowanie silnika :) też może być powodem słabego ładowania
Ostatnio zmieniony ndz paź 14, 2007 13:34 przez Red Erik, łącznie zmieniany 1 raz.


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
adriana81
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1115
Rejestracja: czw mar 23, 2006 00:26
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: adriana81 » ndz paź 14, 2007 13:39

Proponuje zaczac od Przemiezenia jakie Masz ladowanie ,potem Pasek a na Koncu Rozbierac alternator

bo rozbierzesz alternator a okaze sie ze to Byl np. luzny lub zasniedziały kabel od Masy :bajer:


viewtopic.php?f=87&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » ndz paź 14, 2007 13:46

Dokładnie !
Zaczynajcie rozwiązywać problem od najłatwiejszych rzeczy,
- sprawdzić stan i naciągnięcie paska klinowego,
- wyczyścić klemy
- sprawdzić stan kabla masowego silnika, i przeczyścić styki
- przeczyścić styki przewodów na alternatorze

Na rozbiórkę alternatora zawsze przyjdzie czas, a po co komplikować sprawy skoro problem może być błachy


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz paź 14, 2007 14:20

Siara pisze:Ale jak przygazuje na maxa tzn ok 6 tys. to ladowania sie zalancza (choc tez nie zawsze tak latwo czasami musze sie pomeczyc) i juz dziala az go na nowo zgasze i odpale.
byc moze zawieszaja sie szczotki (na to mi to wyglada) ale tak jak radza wszyscy dobrze ogladnac, odkrecic i na nowo zakonserwowac przewody (w tym masowy), porobic pomiary napiec, obejrzec szczotki i pierscienie slizgowe w alternatorze bo to one sa czesto przyczyna problemow a ludzie ich nie doceniaja (zuzycie).
Samael pisze:Podłączę sie do tematu. W moim mk2 wprawdzie jest ładowanie ale jakoś napięcie tak dziwnie pulsuje co można zauważyć w nocy gdy widać jak pulsują swiatła i podswietlanie zegarów.
albo szczotek albo wlasnie pierscieni, koszt regulatora jw, a koszt wymiany pierscieni to ok 50-80 zl.



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » ndz paź 14, 2007 14:21

U mnie pasek jest dobrze napiety, ale jest sparcialy, choc nie wydaje mi sie zeby to bylo to bo w japonczykach sa troche inne paski z wieloma rowkami i one chyba sie lepiej sprawuja, nic nie piszczy, ale i tak musze go wymienic wiec zaczne od tego i napisze :)



Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » ndz paź 14, 2007 20:00

Najlepiej zacząć rozwiązywać problem od najłatwiejszej przyczyny, na rozbiórkę alternatora zawsze przyjdzie czas


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » ndz paź 14, 2007 23:08

w moim przypadki chyba jednak szczotki, pasek napiety, a dzisiaj ladowanie padlo mi juz prawie kompletnie nie da sie jezdzic :/ (lekko laduje na bardzo wysokich obrotach)
Bede musial rozebrac alternator i sie okarze co jest nie tak :/

[ Dodano: Pon Paź 15, 2007 23:58 ]
no i alternator rozebrany i szczotek nie stwierdzono. Jutro kupie, wymienie i mam nadzieje ze bedzie ok :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 56 gości