Umiejscowienie czujników temperatury w 1.6 PN pierburg 2ee

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 19:24
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Umiejscowienie czujników temperatury w 1.6 PN pierburg 2ee

Post autor: wojtek1981 » wt paź 09, 2007 18:16

Mam następujący problem z tymi czujnikami w silniku 1,6 PN, a raczej z ssaniem, bo przy zimnym rozruchu jest ok. siłownik sterujący wolnymi obrotami dziala - rusza sie ;) natomiast po krótkiej chwili jeżeli nie dam gazu to gaśnie, być może to ssanie, ale gdy wyjadę za bramę to jest oki, ma obroty stabilne, sama chwila od rozruchu przez ok. minute jest w zimę koszmarna...
Czy ktoś wie z których czujników temp. komputer pobiera sygnały? Napewno z czujnika w kolektorze, z pewnej dokumentacji 2ee dowiedziałem się że również z czujnika na chłodzeniu (wody) - i są tam 2 czujniki:
1. Pierwszy jest czujnikiem tylko do wskaźnika temp. na desce? czy również idzie do kompa?
2. Drugi czujnik zauważyłem, że przy niskiej temp. jest zwarty natomiast w miarę podgrzewania wody ma stan wysokiej impedancji (rozwarty).
Oba czujniki znajdują się blisko siebie na przewodzie wodnym przy głowicy. Czujniki są sprawne.
Ale kod z komputera jest, że czujnik na układzie chłodzenia jest zepsuty...
Czy jest jeszcze inny czujnik oprócz tych 3 ??
Podłączam potencjometr zamiast czujnika na kolektorze i przepustnica ssania (silnik krokowy) reaguje tzn. wzbogaca lub zubaza mieszanke, czyli ok.
Natomiast podłączając potencjometry zamiast tych czujnikow na wodzie silniczek nie reaguje, natomiast wskaznik na desce dziala prawidłowo, poza tym ze nie wychyla sie nigdy poza połowę ale to myśle ze jest uszkodzony, poza tym dioda przy wskazniku, czasem pulsuje, czy ona pokazuje jakies bledy?
Ostatnio zmieniony wt paź 09, 2007 18:22 przez wojtek1981, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt paź 09, 2007 22:10

Jeden czujnik jest od sterowania silnikiem (niebieski), drugi od wskaźnika na desce(czarny). A z tą lampką to jest chyba tak, że jak jest za wysoka temperatura to mruga, a jak jest za niski stan płynu chłodzącego, to świeci - ale tak na 100% to nie jestem pewien. W ogóle to zauważyłem, że w niektórych golfach mkII jest czujnik w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego, a w niektórych nie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw paź 11, 2007 10:24

apropo czujnika to jest tak że we wszystkich golfach jest ten czarny czujnik temperatury - tzn wskazuje a jak przekroczy poziom krytyczny to mruga lub świeci (nie pamiętam) ale dopiero jak jest czujnik w zbiorniku to wtedy jest sprawdzany również poziom płynu.
czujnik niebieski możesz sprawdzić tak jak jest napisane tu:
jakbyś chciał cały rozdział i inne materiały to zarzuć maila na PW to podeślę.
:bigok: Obrazek
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 10:27 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

wojtek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 19:24
Lokalizacja: Busko-Zdrój

a jeszcze jedno...

Post autor: wojtek1981 » czw paź 11, 2007 18:46

Mam właśnie tak podpięte:
1. Niebieski czujnik do niebieskiej wtyczki.
2. Czerwony czujnik do czarnej wtyczki - no właśnie ktoś wstawił taki czujnik że gdy temp jest niska to jest załączony a gdy sie podniesie temp. to rozłącza (taki wyłącznik temperaturowy) Chyba to nie tak powinno być. ale z tego so piszecie nie jest doprowadzony do kompa?
A wy jak macie?

Właśnie mam tą stronę już kiedyś ktoś to zamieszczał na forum :D Sprawdziłem niebieski czujnik zgodnie z wykresem i jest ok. Poza tym załóżmy że podłącze wskażnik na desce na próbe do tego czujnika (bo tamten drugi jest jakis inny ten czujnik jak pissałem wyżej) przy temperaturze sielnika jak sie termostat otwiera (ok. 88*C) a wskaźnik nie wychyla sie na całą skalę tylko schodzi jedynie ledwo co z białego pola. Czy ten czujnik to tego wskaźnika powinien mieć inną charakterystykę rezystancyjną? Bo jak podłączam zamiast niego zwykły potencjometr to wskazówka wychyla się tam gdzie jej zadam.
Piszę to wszystko bo nie bawiłbym się w to :grin: gdyby nie to że rano jak odpalam to muszę chwile potrzymać noge na gazie bo zgaśnie. Po chwili jest ok i ssanie łapie. Czy to nie związane z sondą lambda? Ale chyba komputer z niej nie korzysta do chwili częściowego nagrzania tj. ok. 300*C na sondzie? Poza tym sonda wygląda na sprawną, ale wrzuce ją na oscyloskop - moze generuje jakiś ujemny potencjał. Jeż też jest sprawny.

PS. pploll27 co to za książka? wczesniej ktoś wrzucił kilka skanów, właśnie mnie zaciekawiła, a chciałbym jakieś jakieś opisy i zasadę sterowania 2ee przez kompa.
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 18:49 przez wojtek1981, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw paź 11, 2007 20:51

wojtek1981 pisze:Czy ten czujnik to tego wskaźnika powinien mieć inną charakterystykę rezystancyjną?
Pewnie tak - dlatego jeden jest niebieski, a drugi czarny - dla łatwego odróżnienia.
Sondę możesz sporawdzić za pomocą kodów błyskowych - w poradach na www.vwgolf.pl masz, jak to zrobić. Przy rozruchu na zimno dość duże znaczenie odgrywa nastawnik przepustnicy wstępnej - może tam jest jakiś problem? Nastawnik ten sterowany jest pośrednio właśnie przez sondę lambda i przez czujnik temperatury - tylko nie wiem, czy ten na króćcu, czy na kolektorze ssącym.

U mnie kody błyskowe wykazały, że mam za ubogą mieszankę na biegu jałowym - jej prawidłowy skład tylko w trakcie wciskania pedału gazu, gdy silnik przspieszał (no bo wtedy otwiera się przesłona wstępna i mieszanka jest dodatkowo wzbogacana)- gdy silnik miał stałe obroty (nie ważne, czy niskie, czy wysokie) - mieszanka była za uboga. Po wymianie sondy trochę się poprawiło - na biegu jałowym mieszanka jest nadal za uboga, ale już przy lekkim podwyższeniu obrotów jej skład jest ok. Piszę o tym, bo niektórzy myślą, że jak kody błyskowe pokazują, że mieszanka jest za uboga, to od razu trzeba regulować gaźnik - a wina może leżeć także po zużytej już sondzie lambda, która daje za niskie napięcie i tym samym fałszuje wyniki.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt paź 12, 2007 08:42

Książka "VW Golf Sam naprawiam" - polecam :)
sonda lambda - działa na ciepłym silniku, tzn na zimnym jej pomiar nie jest brany pod uwagę a silnik krokowy (dawka powietrza) z tego co wiem jest regulowana tylko w zależności od temperatury.
jakbyś chciał to mogę podesłać komplet info na temat 2ee czujników i połączeń - podeślij maila na PW :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt paź 12, 2007 21:38

ppoll27 pisze:silnik krokowy (dawka powietrza) z tego co wiem jest regulowana tylko w zależności od temperatury
- z tą temperaturą, to nie wiem, ale na pewno sonda lambda też ma na niego wpływ - być może tak, jak piszesz, działa ona tylko przy ciepłym silniku, w każdym razie ma wpływ na pracę nastawnika przesłony wstępnej - w książce, którą posiadam, opisany jest test sondy lambda, bazujący właśnie na obserwacji zachowania sie przesłony wstępnej. Polega to na tym, że należy zdjąć jeden z węży idących do podstawy gaźnika - czyli do kolektora dolotowego dostaje się lewe powietrze - skutkiem tego jest zubożenie mieszanki - to zubożenie jest wychwytywane przez sonde lambda (bo tylko ten czujnik jest to w stanie wychwycić) i skutkiem tego jest przymkniecie przesłony wstępnej, powodujące wzbogacenie mieszanki. Sprawdzałem to u siebie i rzeczywiście tak jest. Drugi dowód, pokazujący zależność zachowania się nastawnika przesłony wstępnej od sondy lambda, to test polegający na odłączeniu sondy przy pracującym silniku - przesłona wstępna będzie powoli sie przymykać, do osigąniecia pochylenia ok. 60st.
Nie chcę, żeby ktoś mnie źle zrozumiał - na zachowanie się przesłony wstępnej wpływa wiele czynników, a nie tylko sonda lambda - np. podczas przyspieszania się zamyka, a np. podczas rozruchu się maksymalnie otwiera.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości