Tydzień po zakupie Golfa II 1.3i 89r...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Orzeł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 21:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Tydzień po zakupie Golfa II 1.3i 89r...

Post autor: Orzeł » pt kwie 22, 2005 13:58

Witam wszystkich.
Czytam forum od trzech dni więc jakby co to proszę o wyrozumiałość;-)
Od tygodnia jestem posiadaczem dwójki 1.3i z 89r i pomyślałem że coś skrobnę i a nuż uda mi się czegoś ciekawego dowiedzieć. Kupiłem auto "na wariata" bo miałem pilną potrzebę jego posiadania ( teraz wybrałbym coś z silnikiem 1.6 albo 1.8 ale ten nie jest zły;) . Nie obyło się bez wpadki. Kolo od którego kupiłem auto założył gałkę z diagramem od skrzyni piątki a ja się dałem wyru..ać;) Wcześniej miałem escorta 1.6D z 86-go ze skrzynią 5-tką i nie pomyślałem że młodsze i silniejsze auto może mieć 4-kę... Wyszło dopiero w trasie. To mój podstawowy obecnie problem. Czeka mnie poszukiwanie skrzyni 5 biegowej ( co nie jest łatwe ) bo robię często długie trasy i teraz strasznie brakuje mi nadbiegu. Wczoraj zrobiłem trasę Jelenia Góra - Warszawa ( A4 przez Opole,Częstochowę), a dwa dni wcześniej na odwrót ( przez Piotrków, Wieluń ). Obie trasy ( 500 km i 450 km ) przejechałem w 6.5 h.;-( Myślałem że wczoraj będzie szybciej ale jazda na czwórce 120 jest tak samo męcząca jak w byłym klekocie;-( Stówką jedzie się miło ale na A4 miałem wrażenie że wyprzedzają mnie wszyscy;-) W Jeleniej znam warsztat gdzie robią tylko VW i tam wymieniłem amortyzatory z przodu, zrobiłem diagnostykę elektroniki i parę innych pierdół. Dopiero teraz jedzie się przyjemnie;-) Auto w trasie pali jakieś 5.5-6l a w mieście do ośmiu. Nie jest chyba źle? Pozostała mi wymiana paska rozrządu razem z pompą wody (Pasek kolo wymienił 7 miesięcy temu ale pompy nie ruszał.
Trochę głośno chodzi więc czuję że to jej końcówka;), muszę znaleźć gdzieś na szrocie tylną półkę bo jest z dziurami i pęknięta, prawe lusterko i zamontować antenę bo jest złamana i radio nie działa. Wymienić "termik" przy nawiewie i auto będzie jak nowe;-)

Z perspektywy przejechanych prawie 2000 km mogę powiedzieć że autko fajne! Spalanie przyzwoite, cichy ale trochę słaby silnik (ujdzie), dużo wygodniejsze od escorta i większe od niego w środku! Boli tylko ta skrzynia biegów ale może uda się coś znaleźć i przełożyć;) Teraz myślę że to jest dobry zakup!
Ps. Dziś jadę z reklamacją rozrusznika. Ostatnio byłem tu w Warszawie u elektryka. Zdarł ze mnie sukinsyn 280pln za robotę!!! a po dwóch dniach zaczęło jęczeć tak samo jak wcześniej. Jakby bendiks nie wracał na czas. Zobaczymy czy coś z tym zrobi...

Sorry za taki długi wywód ale wiecie jak to jest po zakupie auta. Człowiek chce jak najszybciej doprowadzić auto do idealnego stanu;) Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję. Każda wiedza się przyda.


Pozdrawiam - Orzeł

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » pt kwie 22, 2005 14:23

Toś faktycznie kupił auto na wariata... Przestroga dla innych... Jak mozna kupić auto w ten sposób???... Przecież podstawową sprawą jest przejechać się autem i sprawdzic czy chociażby wszystkie biegi działają... Zrypana skrzynia biegów jest przecie nie lada wydatkiem...



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » pt kwie 22, 2005 14:29

Zyczę zadowolenia z autka, jak najmniej remontów i pięknych równych szos.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt kwie 22, 2005 14:45

szczerze powiedziawszy to ja tez kupilem na wariata, nawet nie przejechalem sie autkiem ,ale jak na razie jestem bardzo zadowolony i nie mam prawa narzekac na niego.no moze jakbym mial przynajmniej 2.0 zamiast 1.8 to byloby cos ale ogolnie jest ok.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Duży
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw mar 31, 2005 11:03
Lokalizacja: Karlino (zachodniopom.)
Kontakt:

Re: Tydzień po zakupie Golfa II 1.3i 89r...

Post autor: Duży » pt kwie 22, 2005 15:08

Orzeł pisze:
Od tygodnia jestem posiadaczem dwójki 1.3i z 89r
A ile w ogóle dałeś za to cacko, jeśli można wiedzieć?



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pt kwie 22, 2005 16:42

To to jest c**j.
Ja kupiłem z 5-tką ale co z tego jak była dziura łatana i trzeba było wymienić całą skrzynie.
Palant ktory mi wymieniał tą skrzynie jak juz kupiłem nową (czyli z giełdy)
nie przeczyścieł przewodów masowych i spalił komp.
Tak więc
-skrzynia 5-tka 600zł (4 za 300zł stoją)
-komp w serwisie bosha 400zł

dałem za auto 2700



Awatar użytkownika
Orzeł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 21:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Orzeł » pt kwie 22, 2005 18:31

Byłem z reklamacją u tego elektryka co robił mi rozrusznik. Zrobił, przeprosił i teraz jest ok. Zobaczymy jak długo... Wracając do tematu, chciałbym jeszcze spytać o kilka rzeczy:
Mam problem z zegarami. Te u mnie są strasznie biedne! mam tu prędkościomierz, licznik kilometrów( nie ma licznika dziennego ), wskaźnik temp. i ilości paliwa... Czy mogę tu wsadzić jakieś inne zegary? Może z jakimś obrotomierzem? W dodatku mam wrażenie że strasznie przekłamują no i linka albo licznik terkocze podczas jazdy... Droga taka przyjemność?
Czy korki wlewu paliwa u Was są na kluczyk? Ja mam jakiś zastępczy(zwykła zakrętka). Ostatnio ktoś wyciągnął mi w nocy pół baku paliwa... Muszę coś z tym zrobić;)
No i jeszcze jedno. Wczoraj jeszcze w Jeleniej Górze koleś robił mi te regulacje silnika itd. Wszystko było zawodowo. Silnik chodził jak zegarek. Przejechałem 500 km. Dziś rano odpalam i jadę do tego elektryka no i znów coś nie trybi...
Jak jest na ssaniu to jałowy bieg ideał;) ale jak się rozgrzał obroty zaczęły pływać ( drgania przenoszą się falami na kolumnę kierowniczą ) ... Zaczyna mnie to wpieniać :grrr: Mój stary dieselek chodził kulturalniej!!! Może to wina złego paliwa? A może słabo się dogrzewa silnik... Ten diagnostyk mówił że przewody,aparat, palec, świece, lambda i wtryski chodzą idealnie... Hmm


Pozdrawiam - Orzeł

Awatar użytkownika
Red Spider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 09:59
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Red Spider » pt kwie 22, 2005 18:51

prędkosciomierz da sie zamienic np. od wersji gt ale nie spodziewaj sie duzo więcej (bedzie obrotka)
co do kolesia widac ze z niego kawal ch... (jak go spotkasz to obij ryja) bo oszukal cie ja bym na twoim miejscu sprawdzil rozrząd bo moze sie okazac ze te 7 tys kilometrow to tak jak ta skrzynia 5atka

pozdrawiam :satan: :satan: :satan:



Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Post autor: 15XI80 » pt kwie 22, 2005 19:26

Orzeł pisze: Jak jest na ssaniu to jałowy bieg ideał;) ale jak się rozgrzał obroty zaczęły pływać ( drgania przenoszą się falami na kolumnę kierowniczą ) ... Zaczyna mnie to wpieniać :grrr: Mój stary dieselek chodził kulturalniej!!! Może to wina złego paliwa? A może słabo się dogrzewa silnik... Ten diagnostyk mówił że przewody,aparat, palec, świece, lambda i wtryski chodzą idealnie... Hmm
Czy to aby nie poduszki do wymiany?



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » pt kwie 22, 2005 19:50

Przy wymianie zegarów sprawdż czy na 1 czy na 2 wtyczki i przelicznik obrotów x....?,no i tej samej firmy muszą być.Korek powinien być na kluczyk,a co do falujących obrotów sprawdż czujnik temperatury płynu który daje sygnał do kompa.



Awatar użytkownika
Orzeł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 21:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Orzeł » pt kwie 22, 2005 22:11

Do obecnych zegarów podpięte są dwie wtyczki od spodu. O przeliczniku obrotów nic nie wiem... Tzn jaki ma być itd. Czy warto coś takiego kupować na szrocie?
Korek muszę gdzieś znaleźć i kupić bo to przykre zalać sobie za 120pln benzynki 98 i rano mieć pusto w baku;)
Czy czujnik temp. płynu to jeden z dwóch umieszczonych na zgrubieniu węża odchodzącego od chłodnicy po prawej zaraz przy bloku silnika? przy lewej wtyczce mam jakieś biednie zlutowane przewody i może to to
powoduje że są jakieś przekłamania danych. Pod wtyczką jest czujnik.
Go się jakoś wykręca? Może ktoś napisać w skrócie jak go wymienić? (
czy jak go wykręcę to nie wycieknie płyn? ;)
Możecie polecić jakiś dobry i tani sklep z gratami do Golfa II w Warszawie?


Pozdrawiam - Orzeł

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » pt kwie 22, 2005 22:30

Przelicznik jest podany na tarczy prędkościomierza na dole gdzieś między wskazówką a licznikiem dziennym (może być inaczej zalerzy od producenta ale napewnio jest na tarczy) .Co do czujnika to jeden z nich,jest wciskany zabezpieczony tylko zawleczką,do wymiany nie trzeba spuszczać płynu,ale nie pamientam który z nich to ten od kompa,odsyłam do książki.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » sob kwie 23, 2005 11:32

ja mam korek bez kluczyka ale mam centralny zamek na klapke wlewu paliwa i sie zamyka samo:)

co do zalania benzynki 98 to nie bądz głupi!!!!!!!!!!!!

te auta fabrycznie są przystosowane do 91 octanów i jak zalewasz 95 to juz jest dużo lepiej a 98 wcale nie pomaga i nic nie daje a kosztuje o zgrozo itak majątek, zreszta każda benz teraz to spory wydatek:(


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Orzeł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 21:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Orzeł » sob kwie 23, 2005 14:03

Ja nie mam centralnego... A przydałby się bardzo. No ale trudno. Można założyć ale mam 5 drzwi więc pewnie to spory wydatek;-(
Przeglądam forum ale cierpliwości mi nie starcza: Czy czujnik temperatury w mkII 1.3i ma jakiś kolor? Chodzi mi o to aby wymienić to co trzeba a widzę u mnie jakieś dwa obok siebie... Który jest od czego? Może ktoś to kojarzy albo może gdzieś sprawdzić?;) Czy są jakieś firmy których należy unikać kupując czujnik?
Zauważyłem dziś także że nie mam z przodu świateł pozycyjnych;-( Z tyłu się świecą... To jakiś bezpiecznik czy cuś?
I tak pewnie można w kółko... Ciekawe kiedy mi przejdzie albo kiedy w końcu wszystko będzie w moim golfiaczu ok...


Pozdrawiam - Orzeł

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 79 gości