Strona 1 z 2

jak usztywnić klocki hamulcowe?

: wt wrz 11, 2007 16:16
autor: clip7
Witam. Golf3 1,9td '95
Miałem tak na starych klockach i na nowych też. Klocki oprócz tego, że mają luz przód-tył, mają też luz góra-dół. Przez to na bruku słychać straszne klekotanie a na prostej drodze słychać jakby klocek co obrót koła haczył o tarczę. Usztywniłem klocki - podkleiłem sprężyny mocujęce klocki gąbką tak, że bardziej naciągają klocki do przodu. Wspomniane efekty zniknęły, ale tarcze za bardzo się nagrzewają - parzą. Klocki teraz się nie cofają.
Zastanawiam się co zrobić. Może podłożyć jakieś blaszki od góry i dołu zacisku, żeby wyeliminować luz góra-dół a gąbki pościągać?

: wt wrz 11, 2007 17:49
autor: Michał_Cho
Mialem podobnie. To prawdopodobnie wina zacisku hamulcowego. On jest montowany na takich dwoch tulejkach do reszty ukladu. Te dwie tulejki na gumach trzymaja zacisk. Trzeba wymienic tulejki zeby usztywnic zacisk, a najlepiej wymienic wszystkie gumy w zacisku albo caly zacisk. Ja wybralem to pierwsze-tansze-wyjscie-tuleje to ok 40 zł a gumy 20 zł i przestalo:)

: wt wrz 11, 2007 18:27
autor: Paweł Marek
clip7 pisze:że bardziej naciągają klocki do przodu

jak to do przodu, one mają ściskać klocki w kierunku góra dół coby sie nie tłukły. O przedniej osi piszesz? Masz wogóle takie sprężynki czy gąbke podkleiłeś pod tą sprężynkę co jest na tłoczku?

: śr wrz 12, 2007 08:11
autor: clip7
Chodzi o to, że 2 lata temu właśnie wymieniłem wszystkie gumki i takie białe wkładki teflonowe - tuleje metalowe zostawiłem. Na niewiele się to jednak zdało.
Gąbki podkleiłem między te blaszki co się wkłada od góry i od dołu a zacisk.

: śr wrz 12, 2007 12:18
autor: Michał_Cho
zastanow sie moze nad zmiana zaciskow-bo to pewnie ich wina ale przed zmiana sprobuj jeszcze zmienic tuleje-mnie to pomoglo

: czw wrz 13, 2007 16:25
autor: emanko
a czy przy wymianie klockow wstawione byly sprzezynki ktore odpychaja i usztywaniaja klocki? moze w tym jest przyczyna. Koszt 10-15 zl za 4 sztuki czyli tyle ile potrzeba:)))

: czw wrz 13, 2007 21:01
autor: Marcinelli
tak jak pisze Emanko, napewno blaszki sprężynujące które usztywniają klocek sa wygiełdane, miałem to samo u siebie, stukał na nierównościach ale przy lekkim nacisnięciu hamulca(klocek się dociskał) stukot ustawał, wymieniłem kpl blaszek( w inter cars 6 zł za 4 szt) i gitara!

: czw wrz 13, 2007 21:20
autor: dolores80
siemka to sa tulejki teflonowe klekotały mi strasznie ale jak je wymieniłem do dzisiaj jest ok

[ Dodano: 13 Wrz 2007 21:21 ]
to jest moja opinia

: pt wrz 14, 2007 09:54
autor: clip7
Te blaszki to już ze 3 komplety wymieniłem. Sęk w tym, że luz przód-tył to mały problem. Stukanie jest dlatego, że klocek podskakuje góra-dół. Czy wy też wkładając klocki macie luz 2-3 mm góra-dół? Może jakoś specjalnie dogiąć te blaszki. One fabrycznie jakby miały wygięte końce blaszek dalej od zacisku anżeli środek tych blaszek. Może spróbować odwrotnie? Zauważyłem też, że zacisk w miejscu przeuwu klocków ma lekko wytartą powierznię i moze stąd lekki luz?

: pt wrz 14, 2007 10:28
autor: greg
clip7, jedno pytanie - a właściwy model klockó kupujesz? bo są dwa rodzaje - z blaszkami montowanymi na prowadnicach (jak w golfie 2) i z blaszkami z boku które trzymają klocki w zacisku

: pt wrz 14, 2007 14:46
autor: clip7
tak jak w golfie 2

: pt wrz 14, 2007 15:34
autor: greg
clip7, ja pytam jaki u Ciebie powinien być - bo w tym roczniku w moim byłym golfie3 były ze sprężynkami na klockach - mocującymi w zacisku

: pt wrz 14, 2007 18:32
autor: clip7
Wszystko jest tak samo jak w golfie 2. Sprężynki od góryi od dołu.

: pt wrz 14, 2007 21:08
autor: greg
clip7, jutro postaram sie zrobić fotki - mnie nie chodzi o to jakie masz tylko jakie powinieneś mieć