[POLO 86c/2F] Problem z obrotami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

trzcionek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:52
Lokalizacja: Będzin

[POLO 86c/2F] Problem z obrotami

Post autor: trzcionek » pn wrz 03, 2007 15:39

VW Polo '93 1.3 mono + LPG,

Problem z obrotami zaczął się przed wczoraj. Postanowiłem zajrzeć do mojej polówki, kupiłem filtr powietrza, a więc przy okazji myślę sobie wyczyszczę przepustnicę. Rozkręciłem, wyjąłem wszystko i coś dziwnego odczepił mi się od "gaźnika" - mikser(bo chyba tak nazywa się to urządzenie do którego doprowadzony jest wąż od instalacji LPG) wyczyściłem przepustnicę poskręcałem , oczywiście klema z akumulatora była zdjęta(reset komputera).
Odpaliłem i zaczęło się silnik zaczął pracować tak jakby zaraz miał zgasnąć, ale po chwili obroty zaczęły się podnosić i tak aż do ok. 1200obr/min myślę sobie zimny jest może "ssanie", ale zagrzał się a tu bez zmian. Tak pozostało. Stąd mam kilka pytań.
1. Zastanawiałem się czy to może lewe powietrze gdzieś się dostaje pod mikserem i dlatego takie obroty. Czym można uszczelnić(przytwierdzić) ten mikser do "gaźnika" ? Bo chyba widziałem tam resztki jakiegoś kleju lub czegoś podobnego.
2. Zastanawiam się także czy to może czujnik temperatury(niebieski) ale tego się chyba nie da sprawdzić?
3. Silniczek krokowy chyba działa ponieważ gdy odłączam czujnik położenia przepustnicy to chowa się i wysuwa, a więc chyba ok?
4. Czujnik położenia przepustnicy, nie mam pojęcia jak to sprawdzić czy działa. Czy jest możliwość sprawdzenia czy działa?

Kable, świece i elektryka była wymieniana jakieś 15tys. km temu

Więcej rzeczy nie przyszło mi do głowy co mógłbym zepsuć...
Jeśli macie jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić bez ponoszenia żadnych kosztów to powiedzcie.
A pomysły wymieniłem od najmniej kosztownego, jak to zwykle robią studenci...



Awatar użytkownika
cegla66
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr lis 08, 2006 11:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: cegla66 » wt wrz 04, 2007 15:33

a wiec tak-to chyba nie mikser Ci sie odczepil od gaznika poniewaz jest to dosyc spore urzadzonko ktore zmienia stan skupienia gazu z plynnego na lotny. Od miksera gaz idzie dopiero rurka do gaznika. Podejrzewam ze odpieła sie odma-czyli podcienienie-taki maly wezyk ktory powinien wedrowac od filtra powietrza do wlasnie gaznika.


Zbieram na Passata B5 TDI.Kiedy zbiore nie wiadomo.Zainteresowanych sponsoringiem zapraszam na priv xD
OBNIŻENIU ZAWIECHA MÓWIE STANOWCZE NIE!

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt wrz 04, 2007 16:05

cegla66 pisze:a wiec tak-to chyba nie mikser Ci sie odczepil od gaznika poniewaz jest to dosyc spore urzadzonko ktore zmienia stan skupienia gazu z plynnego na lotny. Od miksera gaz idzie dopiero rurka do gaznika. Podejrzewam ze odpieła sie odma-czyli podcienienie-taki maly wezyk ktory powinien wedrowac od filtra powietrza do wlasnie gaznika.
Czlowieku, jesli nie masz o czyms pojecia to nie pisz bzdur ok? Stan skupienia z cieklego na lotny zmienia reduktor, z reduktora gaz idzie do miksera a mikser miesza go z powietrzem zasysanym przes silnik. Ten mikser znajduje sie na gazniku i jak nie jest dobrze przytwierdzony do gaznika to motor zasysa powietrze bez gazu (pomiedzy mikserem a gaznikiem). To jest przyczyna wszystkim problemow a nie odma ktora kompletnie nie ma z tym nic wspolnego.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości