Strona 1 z 2

Jak sprawdzić czujnik spalania stukowego

: czw sie 23, 2007 22:35
autor: rydza
jak przy pomocy miernika sprawdzić czujnik spalania stukowego?

Mam Ibize Cupre 2.0 16V 150KM silnik ABF. W tym silniku są dwa takie czujniki.

Na multi diagu pokazało bład stały "czujnik detekcji cylinder 1". W serwisie boscha tez pokazało "czujnik identyfikacji cylinder 1 brak sygnalu". Poprosiłem diagnoste aby sprawdził jeszcze miernikiem czy faktycznie czujnik nie działa i powiedział że jeden działa a drugi nie. Wstawiłem nowy czujnik (ten od strony rozrządu) i na multi diagu po wykasowaniu błedu pokazał się ten sam bład. No i tu jest moje pytanie jak sprawdzić czy nowy czujnik jest OK???

: czw sie 23, 2007 23:21
autor: Przemo440
poodpiąc pod auto zapalić silnik i puknąć w niego praca silniak powinna sie raptownie zmienic,
ale nie jestem pewny

: czw sie 23, 2007 23:25
autor: Paweł Marek
Nie bardzo to się da wyczuć, przydałby się oscyloskop. Ale to mi pachnie jakąś przerwą na okablowaniu pomiędzy czujnkiem a ECU

: pt sie 24, 2007 09:11
autor: zoso8894
tak prowizorycznie to :
mlivoltomierz podlacz i popukaj powinno pojawic sie napiecie

: pt sie 24, 2007 21:35
autor: toffic
Tu chodzi o tzw. czujnik pracy I cylindra, nie stukowy. Ten czujnik jest na kablu zapłonowym do I cylindra

: pt sie 24, 2007 21:55
autor: Paweł Marek
toffic pisze:Tu chodzi o tzw. czujnik pracy I cylindra, nie stukowy. Ten czujnik jest na kablu zapłonowym do I cylindra
chyba ci się mylnęłło z wtryskiem mechanicznym w 9A na przykład.

: pt sie 24, 2007 22:12
autor: toffic
Paweł Marek pisze:chyba ci się mylnęłło z wtryskiem mechanicznym w 9A na przykład
Chyba nie, stoi mi taki pod domem

: pt sie 24, 2007 22:41
autor: Paweł Marek
ABF?

: wt wrz 11, 2007 19:37
autor: rydza
Pomocy pomocy pomocy

W tym silniku są dwa czujniki spalania stukowego, odłączyłem oba i sie zdziwiłem cały czas po wykasowaniu błedu na VAG-u pokazuje jeden ten sam błąd "cylinder 1 recognition sensor G145" błąd 00740 który w polskim VAG-u oznacza "czujnik detekcji cylinder 1". Zamieniłem kostki, zamieniłem nawet stare czujniki i nowy zostawiełem i nic. O co tu chodzi dlaczego nie wyskoczyły dwa błedy po odłączeniu obu czujników?

: wt wrz 11, 2007 19:42
autor: Paweł Marek
Widać sterownik takie ma możliwości zgłaszania błędów, że nie odróżnia który padł.

: wt wrz 11, 2007 21:34
autor: rydza
włąsnie pogrzebałem w necie i znalazłem inną interpretacje błędu 00740 na stronie http://www.obd2.komsys.net/vag.php?plik=SAE oraz http://www.elektronika.wsop.pl/porady/2

pisze ze to "00740 Czujnik CKP cylindra 1 – G145"

a to zmienia postać rzeczy jeżeli to czyjnik połozenia wału korbowego to mam odpowiedź ale dlaczego po odłączeniu czujników spalania stukowego nie VAG nie pokazał błędów hm...

No i w takim układzie co ja mam zrobić z serwisem boscha którym zapłaciłem za diagnoze którzy nie wiedzą co oznacza ten bład. Będzie reklamacja....

: wt wrz 11, 2007 22:30
autor: Paweł Marek
Nic nie rob bo ABF nie ma takiego czujnika, to nie jest oznaczenie czujnika położenia wału korbowego, zresztą z tym zepsutym byś nie odpalił.

: wt wrz 11, 2007 22:47
autor: rydza
no właśnie też tak mysle że gdyby ten czujnik nie działal to silnik by nie chodził.... no to o co tu chodzi???

: wt wrz 11, 2007 22:49
autor: Paweł Marek
Pozostaje to olać, albo napisz co dolega silniczkowi to się pomyśli