Interfejs diagnostyczny OBDII, program VAG
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- bodix
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: pn paź 02, 2006 09:12
- Lokalizacja: warszawa rondo wiatraczna
- Kontakt:
Interfejs diagnostyczny OBDII, program VAG
Mam problem z interfejsem diagnostycznym, ale po kolei:
1) Interfejs kupiony na allegro, opis (cytat):
Interfejs diagnostyczny OBDII. Zasilanie bezpośrednio z gniazda diagnostycznego. Do grupy samochodów takich jak VW, Seat, Skoda, Audi. Dziala pod programem wag. Posiada linie K i L. zrobiony jest na optyce dzięki temu jest galwanicznie odizolowany od komputera. Do komputera podpinamy sie przez com1.
2) Instalacja OK., wersja VAG – OK. (3.11), połączenie laptop-interfejs-auto jest OK:
3) Konfiguracja pod moje auto – OK., zaplon włączony
4) Test OBDII – komunikat:
5) Praca z VAG’iem – podgląd :
Czemu mi nie działa prawidłowo ?
1) Interfejs kupiony na allegro, opis (cytat):
Interfejs diagnostyczny OBDII. Zasilanie bezpośrednio z gniazda diagnostycznego. Do grupy samochodów takich jak VW, Seat, Skoda, Audi. Dziala pod programem wag. Posiada linie K i L. zrobiony jest na optyce dzięki temu jest galwanicznie odizolowany od komputera. Do komputera podpinamy sie przez com1.
2) Instalacja OK., wersja VAG – OK. (3.11), połączenie laptop-interfejs-auto jest OK:
3) Konfiguracja pod moje auto – OK., zaplon włączony
4) Test OBDII – komunikat:
5) Praca z VAG’iem – podgląd :
Czemu mi nie działa prawidłowo ?
- bodix
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: pn paź 02, 2006 09:12
- Lokalizacja: warszawa rondo wiatraczna
- Kontakt:
VW Golf mk4 , rok prod 1997 (pierwsze miesiące produkcji - chyba wrzesień), wersja 'bogatsza' (4poduchy,klima - jeżeli to ma znaczenie)
znalazlem taki opis w necie, czy trzeba bedzie restartowac ECU ?
http://uk-mkivs.net/forums/thread/570794.aspx
pzdr
bogdan
znalazlem taki opis w necie, czy trzeba bedzie restartowac ECU ?
http://uk-mkivs.net/forums/thread/570794.aspx
pzdr
bogdan
- bodix
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: pn paź 02, 2006 09:12
- Lokalizacja: warszawa rondo wiatraczna
- Kontakt:
1) OBD II 'musi być' - tzn. sprzęt zakupiony opisuje że posiada OBDII :
http://www.allegro.pl/item211584706_obdii.html
2) Diagnozowalem OBDII w ten sposób:
3) Jedyne co mi pokazuje to dane silnika i błędy (tzn. brak błędów, ale mogę wejść w to menu). reszta opcji jest niedostępna.
http://www.allegro.pl/item211584706_obdii.html
2) Diagnozowalem OBDII w ten sposób:
3) Jedyne co mi pokazuje to dane silnika i błędy (tzn. brak błędów, ale mogę wejść w to menu). reszta opcji jest niedostępna.
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Generic OBD-II functionality is "Supported" only on VW, Audi, Seat, and Skoda cars. It will likely work on many other brands of cars. We'd be happy to receive feedback as to what other brands and models of cars it does and does not work on, however, we do not feel obligated to make it work on other manufacturer's cars.
Generic OBD-II functionality is limited to cars using ISO 9141-2 ("CARB"), ISO 14230 ("KWP-2000") and ISO-15765 ("CAN") protocols. Our interfaces do not support the SAE J1850-VPW and J1850-PWM protocols used by most US-market GM and Ford products, so this cannot work on those cars. Most early (1996-2000) OBD-II compatible Chrysler cars used ISO-9141-2. Many newer Chrysler cars use SAE-J1850 and are incompatible. Most European and Asian cars use ISO and should be compatible. In US models, Generic OBD-II compatiblilty was required as of model year 1996. In Canada, 1998. In the European Market, 2001 (gasoline-powered) and 2004 (diesel-powered).
Generic OBD-II functionality is limited to cars using ISO 9141-2 ("CARB"), ISO 14230 ("KWP-2000") and ISO-15765 ("CAN") protocols. Our interfaces do not support the SAE J1850-VPW and J1850-PWM protocols used by most US-market GM and Ford products, so this cannot work on those cars. Most early (1996-2000) OBD-II compatible Chrysler cars used ISO-9141-2. Many newer Chrysler cars use SAE-J1850 and are incompatible. Most European and Asian cars use ISO and should be compatible. In US models, Generic OBD-II compatiblilty was required as of model year 1996. In Canada, 1998. In the European Market, 2001 (gasoline-powered) and 2004 (diesel-powered).
Pozdrawiam Grzesiek.
dobra .... interfejs obsługuje OBDII , ale Ty go nie masz w auciebodix pisze:1) OBD II 'musi być' - tzn. sprzęt zakupiony opisuje że posiada OBDII :
http://www.allegro.pl/item211584706_obdii.html
to pisze przecież , że nie posiadasz OBDIIbodix pisze:2) Diagnozowalem OBDII w ten sposób:
wchodziłeś w enginebodix pisze:3) Jedyne co mi pokazuje to dane silnika i błędy (tzn. brak błędów, ale mogę wejść w to menu). reszta opcji jest niedostępna.
- bodix
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: pn paź 02, 2006 09:12
- Lokalizacja: warszawa rondo wiatraczna
- Kontakt:
1) co do wtyczki od strony golfa, wygląda ona tak:
widać ze tylko 4,5,7 i 16 mają wyjścia (metalowe) we wtyczne, reszta jest pusta.
2) wchodze w engine - pokazują mi sie dane podstawowe i mogę tylko sparwdzic bledy, reszta nei dziala.
[ Dodano: 07 Sie 2007 11:14 ]
... i jeszcze jedno, pojawia mi sie komunikat (nie pamietam teraz, w ktorym miejscu):
No DTC's Found,
or DTC's not supported by controller
Address 01
Protocol: KWP2000
Controller: 06A 906 019
Component: 1.6l R4/2V SIMOS 22272
Coding: 0004000
Shop #: WSC 00028
moze to cos oznacza ?
widać ze tylko 4,5,7 i 16 mają wyjścia (metalowe) we wtyczne, reszta jest pusta.
2) wchodze w engine - pokazują mi sie dane podstawowe i mogę tylko sparwdzic bledy, reszta nei dziala.
[ Dodano: 07 Sie 2007 11:14 ]
... i jeszcze jedno, pojawia mi sie komunikat (nie pamietam teraz, w ktorym miejscu):
No DTC's Found,
or DTC's not supported by controller
Address 01
Protocol: KWP2000
Controller: 06A 906 019
Component: 1.6l R4/2V SIMOS 22272
Coding: 0004000
Shop #: WSC 00028
moze to cos oznacza ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości