MK3 tuleje na tylnej belce - wymiana

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

MK3 tuleje na tylnej belce - wymiana

Postprzez daszczyk » Cz sie 02, 2007 09:19

Witam !!!
Pojechałem wczoraj zrobić zbierzność i się zaczeło .... mechanik stwierdzi, że są do wymiany tuleje na tylnej belce 4 szt. bo sa popękane i nie ma do czego ustawic zbierzności ;)) zaśpiewał mi za robocizne 250 zł z ustawieniem zbieżności. Czy to dużo .. i czy trudno wymienia sie te tuleje ??? bo słyszałem że jest problem w kombi.

pozdro
Seba
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N kwi 24, 2005 21:32
Lokalizacja: Wrocław
Online: 3m
Pomógł: 14

Postprzez Martino81 » Cz sie 02, 2007 09:25

W kombi masz tuleje dwu połówkowe. Ja u siebie w hatchback'u dałem 200 z częściami. Jak nie masz ściągacza to lipa - trzeba na siłę. Montaż jest gorszy bo tuleje mają kołnierz i ciężko się je wciska. Robota może prosta ale ciężka. Powodzonka

I jeszcze jedno jak nie jesteś pewien czy Cię kolo nie wali w dzwona to wjedź na kanał i wciśnij breszkę pomiędzy tuleje a wahacz i gnij na boki. Jak będziesz miał luzy i guma będzie pracować na tulei to do wymiany.
Ostatnio edytowano Cz sie 02, 2007 09:29 przez Martino81, łącznie edytowano 1 raz
Martino81
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt lis 29, 2005 11:12
Lokalizacja: Brzeg
Online: 0s
Pomógł: 4

Postprzez Fabian LDZ » Cz sie 02, 2007 09:29

tuleje w tylniej belce ciężko Ci będzie wymienić samemu
jeśli chodzi o koszt tulei to do htb kosztują po 35zł (są dwie sztuki) a do kombiaka po 25zł (są cztery sztuki)
Fabian LDZ
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 03, 2005 08:18
Lokalizacja: Łódź
Online: 83d 11h 7m
Pomógł: 114
Auto: mat

Postprzez misiek » Cz sie 02, 2007 09:44

daszczyk napisał(a):Pojechałem wczoraj zrobić zbierzność i się zaczeło .... mechanik stwierdzi, że są do wymiany tuleje na tylnej belce 4 szt. bo sa popękane i nie ma do czego ustawic zbierzności ;) )
pytanie co ma tylna belka wspólnego ze zbieżnością kół przednich? nic, zrób tak jak pisał Martino81 spr. sam lub pojedz na szarpaki na stację diagnostyczną
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 16:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 45d 14h 4m
Pomógł: 732

Postprzez daszczyk » Cz sie 02, 2007 09:56

no właśnie ma znaczenie tył i gościu przekonująco mi to wytłumaczył.... do czego on ma mi tą zbieżność ustawić ja tył pływa ...;))) do ściany czy do sufitu ;)) byłem z nim w kanale i są luzy i nawet popękane okucia... mówił o tym jak by się znał w temacie bo to stacja która robi tylko zawieszenia.
pozdro
Seba
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N kwi 24, 2005 21:32
Lokalizacja: Wrocław
Online: 3m
Pomógł: 14

Re: MK3 tuleje na tylnej belce - wymiana

Postprzez LordOmen » Cz sie 02, 2007 12:42

daszczyk napisał(a):Witam !!!
Pojechałem wczoraj zrobić zbierzność i się zaczeło .... mechanik stwierdzi, że są do wymiany tuleje na tylnej belce 4 szt. bo sa popękane i nie ma do czego ustawic zbierzności ;)) zaśpiewał mi za robocizne 250 zł z ustawieniem zbieżności. Czy to dużo .. i czy trudno wymienia sie te tuleje ??? bo słyszałem że jest problem w kombi.

pozdro


Czesc.Ja zlecilem belke przedwczoraj. Wymiana jest lekko mowiac ciezka.Dwie tuleje Febi kosztowaly mnie 120 zl a robocizna 100 zl. Poki co bez zbieznosci. Nie oplaca sie wymieniac samemu bo jak np. u mnie trzeba bylo ciac i pozniej spawac jakis regulator hamowania bo sie odkrecic nie dalo (belka od nowosci rocznik auta 04.1993). Po wymianie cacy:)
LordOmen
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 16, 2007 07:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 0s
Pomógł: 6

Postprzez misiek » Cz sie 02, 2007 18:45

daszczyk bzdura -- zbieżność ustawia sie względem kabiny a nie sufitu czy ściany, tylna oś nie ma nic wspólnego z przednią osią
daszczyk napisał(a):gościu przekonująco mi to wytłumaczył....
ciekawy jestem jak ci to wytłumaczył ...
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 16:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 45d 14h 4m
Pomógł: 732

Postprzez daszczyk » Cz sie 02, 2007 19:50

jak tylna oś nie ma nic wspólnego z przednią przy ustawianiu zbierzności ;))) tak jak mówisz to samochody by zostawiały cztery ślady .... może niech inni się wypowiedzą i skomentują to ??!!!
pozdro
Seba
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N kwi 24, 2005 21:32
Lokalizacja: Wrocław
Online: 3m
Pomógł: 14

Postprzez Paweł Marek » Cz sie 02, 2007 20:00

Zbieżność właściwie oznacza to samo co różnicę między odległościami pomiędzy krawędziami felg kół przednich prawego i lewego do przodu i do tyłu od piasty. I faktycznie tył do tego ma niewiele. Poprostu zwyczajowo się ustawia laserami w stosunku do tyłu bo tak maszyny są skonstruowane. Zęby się pomylić to belka tylna musiałaby być zgięta, bo nawet jak jest przestawiona po dzwonie w bok to nic to nie zmienia.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 21:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 8h 50m
Pomógł: 2723
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez daszczyk » Cz sie 02, 2007 20:14

zbieżność okej może i z tyłem nic nie ma a GEOMETRIA ??? bo to byłem robić, geometrię całą.

pozdro
Seba
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N kwi 24, 2005 21:32
Lokalizacja: Wrocław
Online: 3m
Pomógł: 14

Postprzez Paweł Marek » Cz sie 02, 2007 20:20

Pisalem o zbieżności kół przednich, geometria owszem tył też obejmuje, tylko że w Golfie jest normalnie nieustawialna. Najwyżej jak ktoś ma czteroślada po dzwonie to można coś kombinować z mocowaniem belki do budy albo półosiek do belki.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 21:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 8h 50m
Pomógł: 2723
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez misiek » Cz sie 02, 2007 20:22

daszczyk napisał(a):a GEOMETRIA ??? bo to byłem robić, geometrię całą.
i na to czekałem -- geometria koła a geometria auta to też całkiem inne ustawienie, pamiętaj jedno --- nawet geometria ustawienia koła przedniego nie ma wiele wspólnego z tyłem gdyż tył jest ustawiany fabrycznie
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 16:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 45d 14h 4m
Pomógł: 732

Postprzez Kamilos » Cz sie 02, 2007 20:27

Po co robicie problem? w hatchbaku zbieżności na tylnej osi sie nie ustawia to wiadomo jak jest w kombi niewiem ale poprostu mechanik stwierdził że są wyrobione tuleje i trzeba je wymienić ot co.
kamilos
Kamilos
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 20:14
Lokalizacja: Trzebiel/Czaple
Online: 24m
Pomógł: 14
Auto: GOLF 3
Silnik: 1.8

Postprzez daszczyk » Cz sie 02, 2007 20:33

spoko !!! dzięki za komentarze i wyjaśnienie problemu, a tuleje były swoją drogą zurzyte. No tył w kombi też jest na stałę i nic się nie ustawia.

pozdro
Seba
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N kwi 24, 2005 21:32
Lokalizacja: Wrocław
Online: 3m
Pomógł: 14

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,