Strona 1 z 1

Kontrolka recznego

: czw lip 26, 2007 17:00
autor: Itor
golf III GTI AGG

ostatnio jak gwaltownie hamuje to na chwile zapala mi sie kontrolka recznego, czy to moze byc przyczyna ze jest za malo plynu hamulcowego? zajrzalem do zbiorniczka i wyglada ze jest go malo tylko ze nigdzie na zbiorniczku nie moge znalezc podzialki min/max w zwiazku z tym czy plyn powinien byc zalany pod sam korek?

mam pytanie czy w moim samochodzie jest czujnik zuzycia klockow?

Re: Kontrolka recznego

: czw lip 26, 2007 17:50
autor: untaztood
Itor pisze:golf III GTI AGG

ostatnio jak gwaltownie hamuje to na chwile zapala mi sie kontrolka recznego, czy to moze byc przyczyna ze jest za malo plynu hamulcowego? zajrzalem do zbiorniczka i wyglada ze jest go malo tylko ze nigdzie na zbiorniczku nie moge znalezc podzialki min/max w zwiazku z tym czy plyn powinien byc zalany pod sam korek?

mam pytanie czy w moim samochodzie jest czujnik zuzycia klockow?
Masz za mało płynu hamulcowego. Pod sam korek się nie wlewa. Jak odkręcisz korek to wlej mniej więcej do tego poziomu gdzie łapie czujnik (jest przy korku)

Z drugiej strony sprawdz czemu Ci go ubyło. Pewnie puszcza któryś cylinderek.

Re: Kontrolka recznego

: czw lip 26, 2007 17:51
autor: Itor
untaztood pisze:
Itor pisze:golf III GTI AGG

ostatnio jak gwaltownie hamuje to na chwile zapala mi sie kontrolka recznego, czy to moze byc przyczyna ze jest za malo plynu hamulcowego? zajrzalem do zbiorniczka i wyglada ze jest go malo tylko ze nigdzie na zbiorniczku nie moge znalezc podzialki min/max w zwiazku z tym czy plyn powinien byc zalany pod sam korek?

mam pytanie czy w moim samochodzie jest czujnik zuzycia klockow?
Masz za mało płynu hamulcowego. Pod sam korek się nie wlewa. Jak odkręcisz korek to wlej mniej więcej do tego poziomu gdzie łapie czujnik (jest przy korku)

Z drugiej strony sprawdz czemu Ci go ubyło. Pewnie puszcza któryś cylinderek.
dzieks

: pt lip 27, 2007 14:22
autor: Rydzu
Kolejna możliwość to może skończyły się klocki? Układ się powieksza bo cylinderki są bardziej wyciągnięte i z tego powodu brakuje go na tyle, że nie dochodzi do czujnika. Zamiast dolewać płyn, ściagnij koło i zobacz czy nie musisz kupić nowych klocków.

: pt lip 27, 2007 14:36
autor: Itor
rydzu pisze:Kolejna możliwość to może skończyły się klocki? Układ się powieksza bo cylinderki są bardziej wyciągnięte i z tego powodu brakuje go na tyle, że nie dochodzi do czujnika. Zamiast dolewać płyn, ściagnij koło i zobacz czy nie musisz kupić nowych klocków.
a w moim aucie jest czujnik zuzycia klockow czy trzeba na oko?

: pt lip 27, 2007 14:44
autor: Rydzu
Itor, właśnie zapaliła ci się kontrolka zużycia klocków :-)

Na oko to mozna sobie kompres położyć jak boli. Klocki trzeba zmierzyć i porównać z wymiarem jaki powinien być orginalnie. Wymiar ten jest zalezny od silnika i rodzaju zastosowanych tarcz.

Podejdz do pierwszego sklepu motoryzacyjnego, zapytaj o klocki do swojego auta i niech ci w katalogu sprawdzą grubość okładziny. Idziesz do domu, sprawdzasz jak wygląda to u ciebie i już masz problem rozwiązany.

Oczywiście zużyte klocki to tylko jedna z możliwości

: pt lip 27, 2007 14:47
autor: djtom
Na oko to mozna sobie kompres położyć jak boli.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: =D>

: pt lip 27, 2007 14:47
autor: Itor
rydzu pisze:Itor, właśnie zapaliła ci się kontrolka zużycia klocków :-)

Na oko to mozna sobie kompres położyć jak boli. Klocki trzeba zmierzyć i porównać z wymiarem jaki powinien być orginalnie. Wymiar ten jest zalezny od silnika i rodzaju zastosowanych tarcz.

Podejdz do pierwszego sklepu motoryzacyjnego, zapytaj o klocki do swojego auta i niech ci w katalogu sprawdzą grubość okładziny. Idziesz do domu, sprawdzasz jak wygląda to u ciebie i już masz problem rozwiązany.

Oczywiście zużyte klocki to tylko jedna z możliwości
no tak tylko tak jak piszesz zapytaja jakie tarcze, ja nic nie wiem bo auto jest niedawno kupiona, poza tym klocki mam przod i tyl wez to wszystko teraz posprawdzaj:)

: pt lip 27, 2007 14:57
autor: Rydzu
Itor, ale masz dowód rejestracyjny? To VIN będzie wystarczający.

: pt lip 27, 2007 14:59
autor: Itor
rydzu pisze:Itor, ale masz dowód rejestracyjny? To VIN będzie wystarczający.
nie no pewnie ze mam:)
wlasnie wszedlem na strone intercaru i mam milion klockow do wyboru

: pt lip 27, 2007 15:04
autor: inek01
rydzu pisze:Itor, właśnie zapaliła ci się kontrolka zużycia klocków
rydzu, kontrolka recznego/niskiego poziomu plynu to jedno, a kontrolka zyzycia klockow to drugie :bajer:

: pn lip 30, 2007 07:33
autor: Rydzu
inek01, tylko jeśli golf 3 nie jest wyposażony w kontrolkę zużycia klocków to jedynym tego wskaźnikiem jest właśnie kontrolka zapalająca się przy niskim poziomie płynu.

Tak swoją drogą, ile już widziałeś golfów z kontrolką zużycia klocków? Teoria teorią, ale w praktyce ta kontrolka raczej żadko się zdarza w samochodach.

: pn lip 30, 2007 09:19
autor: inek01
rydzu pisze:inek01, tylko jeśli golf 3 nie jest wyposażony w kontrolkę zużycia klocków to jedynym tego wskaźnikiem jest właśnie kontrolka zapalająca się przy niskim poziomie płynu.
To sie zgadza rydzu
Mnie chodzilo tylko o to ze jest oddzielna kontrolka do tego tematu...
No i owszem zadko sie zdaza ta opcja, ale widzialem kilka autek z tym bajerem, w wiekszosci GTI.