Wspomaganie kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Wspomaganie kierownicy

Post autor: Xabingo » pn lip 23, 2007 10:54

Witajcie!!!

Nie mam wspomagania w moim samochodzie (Golf II), a powiem, że by się przydało.
Wiem, że można założyć oryginalne wspomaganie, ale nie oto mi chodzi.

Szukałem na necie i nie znalazłem...
Więc już tłumacze o co mi chodzi:
chciałem założyć najlepiej nowiutkie wspomaganie do mojej fury w jakiejś firmie, ale musi być z takim bajerem, że ja nim steruje, to znaczy, że mam guzik i jak mi jest potrzebne to je włączam, a jak nie potrzebne to po prostu wyłączam i silnik wtedy na wyłączonym zużywa mniej paliwa tak jak by tego wspomagania nie było.

Proszę o pomoc... :okej:

Z góry dzięks za odp.
Ostatnio zmieniony wt lip 24, 2007 11:02 przez Xabingo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » pn lip 23, 2007 12:12

hmm, dość ciekawy pomysł. Spróbuj założyć oryginalną maglownice ze wspomaganiem od golfa żeby nie bawić się w przeróbki tylko zamiast pompy napędzanej paskiem załóż jakąś elektryczną (jak np w punto). Włącznik tej pompy zamontujesz sobie gdzie będziesz chciał i po sprawie.
Jedynym problemem jaki tu widze jest zamocowanie tej pompy ale troche majsterkowania i myśle że da sie zrobić.
Ostatnio zmieniony pn lip 23, 2007 12:13 przez Q.bak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » pn lip 23, 2007 22:31

Xabingo pisze:chciałem założyć najlepiej nowiutkie wspomaganie do mojej fury w jakiejś firmie, ale musi być z takim bajerem, że ja nim steruje, to znaczy, że mam guzik i jak mi jest potrzebne to je włączam, a jak nie potrzebne to po prostu wyłączam i silnik wtedy na wyłączonym zużywa mniej paliwa tak jak by tego wspomagania nie było.

nie gniewaj się na mnie kolego, ale to co piszesz to totalna głupota
spalanie przy normalnym użytkowaniu wspomy (tylko orginał) wzrośnie tylko o jakieś 0.1l/100Km
a pozatym czy jechałeś kiedyś autem z niesprawnym/odłączonym wspomaganiem bo jeśli nie to przejedź się starym Jelczem itp. to zobaczysz o co chodzi

Ja miałem tę okazję, ponieważ zmuszony byłem przez pewien czas jeździć z odłączoną pompą wspomagania, ale z pełnym układem (olej)

pozdrawiam


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » pn lip 23, 2007 22:39

dokladnie idzie narobic w pory jak bedziesz chcial zakrecic jak ja kiera 28 i kola 16 215/40 zycze powodzenia :D zakladaj ori a jak chcesz zmniejszyc spalanie to wywal kata czy odetkaj wydech albo pojedz na regulacje :D



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lip 24, 2007 00:31

Jak chcesz mieć elektryczne wspomaganie to alternator >90A i też spalanie wzrasta



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt lip 24, 2007 04:58

hanti pisze:nie gniewaj się na mnie kolego, ale to co piszesz to totalna głupota
Trudno się z tym nie zgodzić. Różne wersje wspomagania montowane są w samochodach....siła wzrasta lub malej w zależności od prędkości jazdy, ew. (chyba w fiatach) można zwiększyć tę siłę w mieście, ale zawsze działa.
Jak szybko wpadłeś na ten pomysł, tak szybko zapomnij. Załóż normalne i ciesz się z jazdy.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt lip 24, 2007 10:59

Jeździłem Puntem II ze wspomaganiem, "latał" po całej drodze i przez to się jeździło niewygodnie. Niby od 60km/h się odłączało wspomaganko. A jak to jest w Golfie II, czy też się odłącza od jakiejś prędkości, czy tylko siła maleje ze wzrostem prędkości? Czy nie "lata" po drodze?
Ostatnio zmieniony wt lip 24, 2007 11:00 przez Xabingo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » wt lip 24, 2007 21:56

Xabingo, posłuchaj mojej przyjacielskiej rady
zapomnij o tym temacie, bo coś możesz przekombinować
jest jedna rzecz o której zapominasz. Wspomaganie jest do każdego modelu auta inaczej wykonane i np. nie wsadzisz el. wspomagania z fiata punto do golfa mk 2 ponieważ do niego będzie pasowała tylko maglownica z golfa mk2 z hydraulicznym wspomaganiem.
Xabingo pisze:A jak to jest w Golfie II,
pompa wspomagania pracuje cały czas- jest napędzana paskiem


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt lip 31, 2007 10:58

Dzięki za odpowiedzi.
Zdecydowałem się założyć oryginalne wspomaganko, co oryginał to oryginał...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości