Strona 3 z 9

: czw cze 05, 2008 19:18
autor: grzecho87
pytam dla pewności :jezor:
czy zaznaczona śruba to jest okienko kontrolne i zarazem tym wlewa się olej do skrzyni??
Obrazek

a korek spustowy to ten??

Obrazek

i jeszcze jedno pytanie.byłem ostatnio w sklepie i powiedzieli mi ze w mk2 skrzynie mogą byc już nie superszczelne i lepiej zalać półsyntetyk.czy to prawda??

i dlaczego "Nie lej GL5 bo synchronizatory w skrzyni posypia cie sie bardzo szybko"??

: czw cze 05, 2008 19:37
autor: Pinhead
grzecho87 pisze:p
i jeszcze jedno pytanie.byłem ostatnio w sklepie i powiedzieli mi ze w mk2 skrzynie mogą byc już nie superszczelne i lepiej zalać półsyntetyk.czy to prawda??
Bzdura. Lepiej takiego "fachowca" nie pytać o opinie w sprawach technicznych ;)
i dlaczego "Nie lej GL5 bo synchronizatory w skrzyni posypia cie sie bardzo szybko"??
Ponieważ oleje GL5 posiadają w składzie dodatki które mogą powodować korozje metali z których są zbudowane synchronizatory skrzyń projektowanych dla oleju GL4.

: czw cze 05, 2008 19:43
autor: grzecho87
dzięki za info:)
a te korki wlewowy i spustowy to te co zaznaczyłem tak??

: pt cze 06, 2008 00:25
autor: Jessy
Na pierwszym zdjęciu dobrze zaznaczyłeś, jest to korek wlewowy i zarazem kontrolny.
Na drugim zdjęciu też dobrze zaznaczyłeś, jest to korek spustowy.
Co do oleju, kupiłem 75w/90 GL-5 i dotej pory (10.000tys km) od wymiany i ZERO WYCIEKÓW!!!!

[ Dodano: 06 Cze 2008 00:33 ]
Jesli nie jesteście pewni co wlac do skrzyni to zrupcie jak kumpel w ładzie samara, Do skrzyni biegów zalał olej silnikowy (tak podaje jego instrukcja) i jakos jezdzi bez zarzutu.

A wracając do tematu, czy to olej GL-4/GL-5 jakos mnie nie przekonuje że to z winy oleju spierdzieli sie skrzynia, zależy to raczej od jej stanu i czy była mocno forsowana.

: pt cze 06, 2008 09:21
autor: casper255
Tak czytam co tu piszecie i troche mnie to dziwi
"oleju w skrzyni lepiej nie wymieniac" - to po co wymieniacie w silniku?
Przeciez w skrzyni tez z czasem traci swoje wlasciwosci a w instrukcji bylo chyba ze wymiana co 30kkm.
"oleje gl-4 sa juz wlasciwie niedostepne" - bzdura
orientowalem sie ostatnio bo sam bede wymienial niedlugo i
dostepny jest np castrol 75w/90 klasa GL-4 polsyntentyk wg katalogu zalecany do mojej skrzyni.
Ja tam wymieniam co rok dla swietego pokoju. Niech sobie skrzynka chodzi na dobrym i swierzym oleju i mam nadzieje ze sie odwdzieczy dluga i bezawaryjna praca.
Na czym jak na czym ale na olejach to chyba niewarto oszczedzac. Pare PLN-ow w ta czy w ta a remont skrzyni lub silnika to juz spore koszta.
W silniczku mam Castrol GTX 15W/40 mineralny w skrzyni Castrol 75W90 GL-4 przebieg 170kkm i nie narzekam.
Jesli sie myle w swoich wywodach to niech mnie ktos poprawi.

Pozdro :bigok:

: pt cze 06, 2008 11:22
autor: Pinhead
casper255, Dobrze gadasz :pub: Olej w skrzyni jak każdy olej z czasem traci swoją lepkość. Do tego dochodzą opiłki metalu z trybików i synchronizatorów mieszające się z olejem.

: pt cze 27, 2008 19:40
autor: daro1125
pisalem jzu w inym temacie ale napisze jeszcze w tym.wlewalem olej przez dziure od linki i mialem full a na tej dziurze kontrolnej nie wyplywal.Zle zrobilem lejac go tamtedy??weszla mi tam z litra a odpowiedniego poziomu dalej nie mam :grrr:

: sob cze 28, 2008 01:47
autor: Grzebaluch
Przeczytalem wasze wywody koledzy od samego poczatku do konca i jak narzaie doszedlem do wniosku ze olej w s krzyni nalezy wymieniac, mozna lac pol jak i full syntetyk. To teraz mam pytanie zwiazane z wymiana oleju. W moim golfiaczu 1.3NZ 90r skrzynia jaki model to nie wiem ale to ta z oznaczeniem 085 na zalaczonym zdjeciu kolegi damcio151, rok temu robilem sprzeglo i przy okazji wymienilem olej. Od razu przyznam ze sroba od poziomu i wlewu oleju jest rozmieszczona tragicznie probowalem odkrecac kluczem,zabka,pneumatem i nic a dodam ze skrzynie mialem wyciagnieta. Dopierniczona sroba na maxa i po jakiego chu.. Wlalem olej przez czujnik od biegu wstecznego na pałe 1,5l. W tym roku tez bym chcial wymienic olej i co teraz zrobic sroba wiem na 100% ze nie pojdzie przeciez nie bede wyciagal skrzyni specjalnie do wymiany oleju. No i wlasnie sposzcze olej czujnikiem od wstecznego a wlac chce dziurka od linik predkosciomierza. I co teraz ile mam wlac tego oleju bo nie chce juz na chybil trafil próbowac z iloscia do mojej skrzyni?? I 2 pytanie czy wlasnie ta dziurka od linki da rade wlac cala zawartosc oleju??? Taki motyw i musze jakos z niego sie wyslizgnac :hmm: :hmm:

: sob cze 28, 2008 09:41
autor: daro1125
Grzebaluch, ciekawe dlaczego zamkneli kacik posadaczy Mk2 NZ??

: sob cze 28, 2008 10:25
autor: eidos
Grzebaluch pisze:Przeczytalem wasze wywody koledzy od samego poczatku do konca i jak narzaie doszedlem do wniosku ze olej w s krzyni nalezy wymieniac, mozna lac pol jak i full syntetyk.
Niestety nie zgodzę sie z Tobą, oleju w skrzyni nie trzeba wymieniac. To znaczy jesli masz jakis wyciek i uszczelniles to mozna a nawet jest wskazane olej wymienic i zalac nowym, podobnie jak na skrzyni przejechales 150tys, ale zeby co roku wymieniac to juz przesada.
Po drugie w zadnym wypadku nie leje sie półsyntetyków, latem różnicy faktycznie nie bedziesz widzial ale zima przy -15 z rana na parkingu na pewno biegu nie wrzucisz, dopiero jak sie olej w skrzyni rozgrzeje, czyli po kilku minutach stania i meczenia sie z wbiciem biegów.
Co do wlewania oleju to jest tylko jeden wskazany przez ksiazke korek, to jest ten na boku skrzyni, on jest rowniez miarka poziomu oleju w skrzyni. Może mozna inacej olej wlewac ale jak poziom wtedy sprawdzic?

: sob cze 28, 2008 12:58
autor: Grzebaluch
No dobra moze i oleju nie trzeba wymieniac bo skrzynie jak by to ujac sa bezobslugowe. Ja pisze ze olej trzeba wymieniac podsumowalem wywody wszystkich na tym poscie. A co do tego ze polsyntetyk zamarznie zima i nie wrzuci sie biegu to sie z toba nie zgodze wiem to z doswiadczenia a nie z teorji jaka mozna nabyc na forum. A ja bym nie wymienial w tym roku bo co rak to po jakiego wacka ale musze bo wlalem slabo jakosciowy olej a robie troszke tys. To co mam sobie teraz kurna dziure w skrzyni wywiercic i nagwintowac :green_fuck: trzeba sobie radzic jak sie da. Bo np. nie jest powiedziane ze szpilka 16mm sie nie ukreci chociaz malo ludzi w to wierzy, tak i olej nie musze wlewac akurat tym otworem jak nie mam wyjscia. Jak sie nie bedzie dalo to go przewroce na plecy i wleje czujnikiem od wstecznego i ciekawe co wtedy powiesz :jezor: :jezor: A po to masz te forum ze nie muszisz patrzec poziomu bo innym np, te pier.... sroby poszly i wlewajac wiedza ile im oleju wchodzi. A wiec ile wchodzi do mojej skrzyni 4, bo jak do tej pory to czytam 1, 1,5 1,8 to ile w koncu????

Re: wymiana oleju w skrzyni biegow

: sob cze 28, 2008 13:18
autor: Przemek
piru pisze:Zauwazylem ze w mojej golfinie zaczyna sie slimaczyc pod skrzynia biegow. Kap, kap, kap raz na jakis czas. Sladów nie zostawiam ale jak sie pojezdzi wiecej i zajrzy to pod skrzynia wisi sobie kropelka oleju. Biegi po nagrzaniu tez gorzej zaczynaja wchodzic. Gorzej w sensie z wiekszym oporem wchodzi jedynka. Teraz mam pytanko :hmm: Planuje wymienic olej w skrzyni ale nie mam bladego pojedzia gdzie sa korki wlewu i spustu. Spustu sie domyslam ze pod skrzynia ale wlewu gdzie ? Jaki olej wlac i czy sie wogole przejmowac ? Skrzynia 4 - biegowa i jak sie rozpier..... to trzeba bedzie wstawic 5-cio biegowa. Ale trzoszke roboty przy tym bedzie i mechanik bedzie musial zarobic (brak warunkow do wymiany samemu). Wiec wszelkie pomocne opinie jak najbardziej oczekiwane. Moze jakies pomocne zdjecie sie znajdzie u kogos ? A ze lubie :pub: to sie czlowiek odwdzieczy :hmm:
ja to zrobiłem bez szczy kawki odlałem sobie tyle ile powinno być w skrzyni i przygotowałem sobie wężyk i lejek wleciało do skrzyni bez problemowo

: sob cze 28, 2008 16:56
autor: eidos
Grzebaluch pisze:A co do tego ze polsyntetyk zamarznie zima i nie wrzuci sie biegu to sie z toba nie zgodze wiem to z doswiadczenia a nie z teorji jaka mozna nabyc na forum.
Ja tez z moich doswiadczen wiem, im wiekszy mróz tym gorzej czyli ciezej biegi wchodza, a olej polsyntetyczny nie zamarza tylko gestnieje

[ Dodano: Sob Cze 28, 2008 17:03 ]
Grzebaluch pisze:Jak sie nie bedzie dalo to go przewroce na plecy i wleje czujnikiem od wstecznego i ciekawe co wtedy powiesz A po to masz te forum ze nie muszisz patrzec poziomu
Przecież ja Tobie tego nie bronię, możesz sobie lac gdzie chcesz i ile chcesz.
Wiem tez ze zawsze w skrzyni po spuszczeniu troche oleju zostaje dla tego lanie dokładnie tyle ile teoretycznie (ksiazkowo) masz wlac często jest ponad stan, czy to szkodzi skrzyni? nie wiem

: wt lip 29, 2008 01:38
autor: Grzebaluch
I tak zrobilem wlalem sobie gdzie chcialem i ile chcialem. Nie wiem jak u was ale u mnie ta dziurka gdzie jest linka wlalem 1,5l i smiga bez problemowo castrol 75W90 polsyntetyk.