Jak wymienic koncowke lewego drazka kierowniczego??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gorzel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt mar 28, 2006 21:59
Lokalizacja: W-wa

Jak wymienic koncowke lewego drazka kierowniczego??

Post autor: Gorzel » śr cze 27, 2007 09:56

Witam,

prosze napiszcie czy skomplikowana jest wymiana koncowki drazka kierowniczego w golf III 1.6 AEE,

moze jakis opis krok po kroku...

czy dam rae to sam zrobic...a potem jechac na geometrie...

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr cze 27, 2007 10:44

jak niemasz pożądnego klucza nie bierz sie za to



Gorzel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt mar 28, 2006 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gorzel » śr cze 27, 2007 12:34

tzn....

co to znaczy porzadny klucz...

dysponuje kanalem, i narzedziami....co masz na mysli porzadnyu klucz...

zaraz po wymianie bylbym umowiony na geometrie kol...

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr cze 27, 2007 12:53

odkręcasz nakrętke ze sforznia gałki drążka ( ta od spodu , klucz chyba 17 ) potam pasuje mieć wyciskacz do gałek , choc da sie bez niego , ale troszke trudno , potem znaczysz sobie farbą koniec gwintu między drążkiem a końcem gwintu gałki , i wykręcasz ją całą z drążka , farba ma Ci na oko pokazać mniej więcej do kąd masz wkęcic nową , potem wkładasz sforzeń gałki w otwór zwrotnicy i dokręcasz , a na koniec jedziesz ustawiac zbieżność



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » śr cze 27, 2007 12:53

Wymiana koncowek to banał. Probleme moze byc sciagniecie ich ze zwrotnicy. Ja na swojej prawej koncowce polamalem sciagacz i nie obylo sie bez gumowki :) Musisz odkrecic srube od dolu. Nastepnie odkrecasz nakretke kontrujaca ktora jest na drazku kierowniczym. Potem wybijasz (wyciskasz) koncowke ze zwrotnicy, odkrecasz ja z drazka i gotowe. Montaz w odwrotnej kolejnosci. Sprawdz sobie stan sworzni wachacza dobrze za jadnym zamachem tez je wymienic. Po tych operacjach pozostaje ustawienie geometri kol i smigac :)


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr cze 27, 2007 13:00

jak nie masz ściągacza to po odkręceniu nakrętki podstaw pod koniec sforznia podnośnik , najlepszy hydrauliczny potem podnieś go do góry , przyłoz duzy młotek z boku sforznia , i uderzaj drugim młotkiem , z drugiej strony , tylko bij w koniec zwrotnicy tam gdzie sforzeń siedzi , jest on storzkowy i czasem udaje sie ze wyskoczy



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr cze 27, 2007 13:36

A czy aby z lewej strony końcówka drążka (jeśli jeszcze jest fabryczna) nie jest zawalcowana na drążku? Wtedy generalnie powinno się wymienić chyba cały drążek na rozkręcany plus końcówka czy próbowaliście to zrobić inaczej? Bo samą końcówkę to będzie raczej trudno.
Sorki, przyłączam się, bo mam lewą końcówkę do wymiany w golfiku, a jest zawalcowana fabrycznie na drążku, a nie odkręcana.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr cze 27, 2007 14:14

jeśli jest zawalowana na stałe , to wymieniasz cały drązek, potem zakładasz z wymienną gałka i masz spokój



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości