Łożyska FAG czy SKF proszę o pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw cze 07, 2007 00:23

Często jestem w serwisie VAG i na hurtowniach części bo jako prywatny kurier robię znajomemu. Serwis chyba się nie myli ??



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Re: Łożyska FAG czy SKF proszę o pomoc

Post autor: Amanda » wt cze 12, 2007 14:27

Kumpel (mustava) kupił te:
Wygladaja faktycznie na SKFa, porządnie zapakowane, w zestawie 2 łożyska, simmering, zawleczka, "kapsel", instrukcja w wielu językach (dobra jakosciowo :grin: )
Trwałość - zobaczymy, w końcu 45zł nie mąjatek :okej:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

marcin_krk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 13:05
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: marcin_krk » wt lip 29, 2008 17:05

odgrzebuje temat, bo stoje przed takim samym wyborem - skf za 90zl, a fag chyba 63zl. co wybrac?
Ostatnio zmieniony wt lip 29, 2008 17:07 przez marcin_krk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » wt lip 29, 2008 18:26

marcin_krk pisze:odgrzebuje temat, bo stoje przed takim samym wyborem - skf za 90zl, a fag chyba 63zl. co wybrac?
Jak oszczedzasz i nie zamierzasz dlugo jezdzic, to nie SKF, jak jest inaczej, to SKF ;)



henio8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: wt gru 22, 2009 21:54
Lokalizacja: Woj. pomorskie

Post autor: henio8 » sob mar 06, 2010 10:52

SKF to oryginalne łożyska montowane w Golfie mk3 przy pierwszym montażu.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » sob mar 06, 2010 11:03

Nie polecam obecnych wyrobów SKF marka dochodzi z jakością do wyrobów MADE IN CHINA pompy wody nie wytrzymują długo lub są z wadami ,łożyska to total i mas -założyłem takie do mk3 (poprzednik) i wytrzymały raptem miesiąc. Po tym fakcie kupiłem FAQ i auto po roku użytkowania sprzedałem na tych łożyskach.W pracy postanowiłem trochę powęszyć i znalazłem kilka sztuk takich łożysk które przychodzą do aut i jakość pozostawiła wiele do życzenia.Wiem co piszę bo pracuję w SKF ale grunt to szczerość.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

henio8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: wt gru 22, 2009 21:54
Lokalizacja: Woj. pomorskie

Post autor: henio8 » sob mar 06, 2010 14:41

wielblad2 pisze:Nie polecam obecnych wyrobów SKF marka dochodzi z jakością do wyrobów MADE IN CHINA pompy wody nie wytrzymują długo lub są z wadami ,łożyska to total i mas -założyłem takie do mk3 (poprzednik) i wytrzymały raptem miesiąc. Po tym fakcie kupiłem FAQ i auto po roku użytkowania sprzedałem na tych łożyskach.W pracy postanowiłem trochę powęszyć i znalazłem kilka sztuk takich łożysk które przychodzą do aut i jakość pozostawiła wiele do życzenia.Wiem co piszę bo pracuję w SKF ale grunt to szczerość.
To musiałbyć jakiś pech. Przecież przy montażu łożyska bardzo ważną rolę odgrywa umiejętny montaż. Nie mogę uwierzyć w to, że łożyska wytrzymały miesiąc, to nawet made in china by wytrzymały dłużej. A SKF był montowany przy pierwszym montażu w mk3. A i rozumiem, że chodziło ci o FAG, a nie FAQ.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » sob mar 06, 2010 23:27

henio8, Oczywiście FAG sory pomieliło mi się. KOYO to nazwa japońskiej lini produkcyjnej do obróbki poszczególnych elementów łozysk stąd też cechowanie tym symbolem .Koyo jako pierwsze zastosowało przy obróbce pierścieni łożyskowych szlif siateczkowy powierzchni ciernych dla lepszego smarowania powierzni co prowadzić ma do zmniejszenia zużycia tych elementów.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Post autor: Mac_Abra » śr kwie 14, 2010 01:10

wielblad2 pisze:Koyo jako pierwsze zastosowało przy obróbce pierścieni łożyskowych szlif siateczkowy powierzchni ciernych dla lepszego smarowania powierzni co prowadzić ma do zmniejszenia zużycia tych elementów.
dzięki za ciekawostkę :D i wreszcie się nam tajemnicza nazwa wyjaśniła ;)

Przy okazji, obadałem dzisiaj moje zwrotnice od Passata B3 i udało mi się z łożysk odczytać FAG i GERMANY. To a'propos tematu, bo cały czas mam dylemat, czy zmieniać łożyska i na jakie. Mam wszystko na wierzchu i jest okazja, nie wiem w jakim stanie są te łożyska bo nie jeździlem autem przed demontażem - a wyglądają na fabryczne. Może lepiej nie ruszać...
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 01:11 przez Mac_Abra, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » czw kwie 15, 2010 13:16

Jeśli już musisz lub koniecznie chcesz to załóż takie jak były czyli FAGi.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 145 gości