Witam na tym forum można się dowiedzieć ciekawych rzeczy o polerce
po pierwsze każde aut można polerować i te ze starym lakierem i auto prosto z salonu
Polerując bez matowania lakieru usuwamy naprawdę niewiele lakieru zaledwie kilka mikronów. No chyba że ktoś trze non topes w jednym miejscu
.
Ale wracając do tematu dla niewprawionych poler mistrzów nie polecam używać polerek elektrycznych a tym bardziej wiertarek
. Bo:
Po 1. na wiertarce nie ustawimy odpowiednich obrotów ( granica od 900 do 2500) przy futrze gąbce polerskiej 150-180 mm. Można przypalić lakier ew. narobić tzw hologramów czyli śladów bo gąbce futrze które w cieniu nie będą widoczne natomiast w słońcu masakra.
Po 2. TO nie jest tak że jak mamy polerkę z reg obrotów to wszystko pójdzie już super.
Bardzo łatwo można poprzecierać lakier na krawędziach i rantach a w tedy nic nas nie uratuje tylko lakierowanie elementu.
Trzeba się trzymać kilku zasad
1. Przygotowanie auta do polerki dokładne umycie bez najmniejszego śladu piasku.
2. Matowanie lakieru papier wodny 1500 - 2000 -3000 jeśli mamy głębsze rysy ew. lakier jest już bardzo zmatowiały i pasta go nie ruszy. Papier wodny trzeba dobrze namoczyć by przemókł. Dla niewprawionych ten punkt omijamy.
Po matowaniu myjemy auto. Po wyschnięciu będzie widać czy auto jest równo zmatowane. Jeśli nie poprawiamy. Nie polecam matować jeśli nie mamy polerki.
3. Polerowanie pastą polerską ścierną (farecla G3, 3M, Norton, siashine). Tempo i inne wynalazki ze stacji benz i hipermarketów odpadają słaby efekt za relatywnie wysoką kasę. Większość past ściernych używamy z wodą (np farecla g3).
Ręcznie polerujemy do uzyskania połysku, jeśli matowaliśmy wcześniej lakier papierem to trzeba będzie się zdrowo napier... by wyciągnąć połysk.
Polerką polerujemy futrem bądź gąbką twardą zaczynamy na wolnych obrotach by rozprowadzić pastę stopniowo je zwiększając do 2500. Po wstępnej polerce myjemy auto.
4. Pasta wykańczająca, tak jak w pkt. 3 polerujemy równo wszystkie elementy. ten etap całkowicie zamknie pory lakieru i wyciągnie z niego całkowity połysk. Gąbka średnia na polerce.
5. Nabłyszczenie zabezpieczenie połysku. Wosk inne. By nasze auto dłużej błyszczało się jak psu jaka ...
Nowe auta odpada problem starego zmatowiałego lakieruy
W przypadku rys
past ścierna ew. rozcięcie rysy papierem wodnym po tym należy i tak wypolerować to miejsce pastą ścierną. Zabezpieczyć połysk woskiem.
Odświeżenie lakieru na nowym aucie - najlepiej dobrym woskiem i nic więcej nie grzebać.
Dodam że wypolerować auto ręcznie jest naprawdę ciężko ale jak ktoś nie ma wprawy to polerką można narobić więcej szkód niż pożytku.
W przypadku pytań walcie śmiało na Pw jak mogę to pomogę
.