Zagadka z olejem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Zagadka z olejem

Post autor: mate64 » śr kwie 25, 2007 22:42

No wiec mam zagadkę. W moim mk 2 zalałem olej Mobil SuperS 10W40, marka znana i dobra (pono) Wycieków nie ma, kompresja w normie, moc w sam raz, nie dymi, nie jest zmulony a pół flaszki litrowej oleju znika na 1000 km. Martwi mnie to i ciekawi. Przebieg 166.000

Pytanie 1 brzmi: Czy Mobil zszedł na psy? Znajomy kierowca zawodowy tak twierdzi.
Pytanie 2: Co zalać zamiast?

Liqui Moly LEICHTLAUF 10W-40
Olej pół-syntetyczny, przy produkcji którego wykorzystywany jest proces hydrokrakowania. Zwiększa moc silnika, obniża tarcie i zużycie silnika, a także zużycie oleju i paliwa. Zapewnia optymalne smarowanie części silnika podczas jego zimnego startu. Przeciwdziała powstawaniu szlamów i nagarów na powierzchniach wewnętrznych. Uniwersalny olej całoroczny.

SAE 10W-40
API-SL/CF
ACEA: A3-02/B3-98
Uzyskał aprobatę firm:
Volkswagen VW 500.00 i 505.00 (1/97)
Mercedes-Benz 229.1

Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 jest przeznaczony dla nowoczesnych silników benzynowych i diesla wyposażonych w turbosprężarki, intercoolery, gdzie producenci wymagają spełnienia specyfikacji ACEA A3/B3 lub API SL/CF o lepkości SAE 10W-40.

ACEA A3/B3
API SL/CF
MB 229.1
VW 505 00

Midland? Coś z krajowych?

czy może coś inszego? Doradźcie prosze....
Ostatnio zmieniony śr kwie 25, 2007 22:52 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » śr kwie 25, 2007 22:49

hello,,
mam podobny problem otóż w ksiązce serwisowej jest napisane że golfiki moga brać nawet 1l/1000km dla mnie to nienormalne.
odpowiedź może być tylko jedna skoro nie masz żadnych wycieków - Twój silniczek spala olejek.

ja bym się tym nie martwił że bierze nawet 0,5l na 1000km
ja mam mineralny 15W-40 Lotos po przejechniu 1000km dolewam pół szklanki - to norma i sie juz przyzwyczaiłem.
wart polecenia jest każdy olej Shella.
pozdro



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr kwie 25, 2007 22:51

Mało prawdopodobne bo powtarzam na NIEMIECKIM oleju nie stwierdziłem tak dużego znikania, nie mam utraty mocy ani innych objawów spalania oleju. Teraz w zasadzie pytanie co wybrać zamiast mobila.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » śr kwie 25, 2007 22:53

hmm a co miałeś poprzedni przed półsyntetykiem?
wart polecenia jest półsyntetyk castrola i shella ale to Twoja decyzja.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » śr kwie 25, 2007 22:55

mate64 pisze:Czy Mobil zszedł na psy? Znajomy kierowca zawodowy tak twierdzi.
Co za bzdury!
Cały czas jade na Mobilu i nie widzę żeby było z nim coś nie w porządku a że Ci olej bierze to na pewno z innego powodu.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr kwie 25, 2007 23:00

JakubMK3 pisze:hmm a co miałeś poprzedni przed półsyntetykiem?
wart polecenia jest półsyntetyk castrola i shella ale to Twoja decyzja.

Nie wiem, auto sprowadzone, przyjechał na niemieckim półsyntetyku. Właśnie jak widzisz rozważam Castrol Magnatec. Wiem że decyzja należy do mnie ale zapewne macie swoje opinie na ten temat.
kiss pisze:
mate64 pisze:Czy Mobil zszedł na psy? Znajomy kierowca zawodowy tak twierdzi.
Co za bzdury!
Cały czas jade na Mobilu i nie widzę żeby było z nim coś nie w porządku a że Ci olej bierze to na pewno z innego powodu.
wiesz to znajomy który średnio miesięcznie robi tirem 20 000 km. Właśnie ostatnio zmienił mobil na inny, bo zaczęły się problemy.

Co proponujesz sprawdzić? nie ma widocznych wycieków oleju, jedyny niewielki wyciek spod pokrywy zaworów został zlikwidowany już dawno, kompresja w porządku auto nie dymi na niebiesko na zimno, nic spod niego nie kapie itd.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » śr kwie 25, 2007 23:16

Myślę że to problem uszczelniaczy trzonków zaworów. Proponuję wymienić i będzie jak ręką ujął :)



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr kwie 25, 2007 23:21

kiss pisze:Myślę że to problem uszczelniaczy trzonków zaworów. Proponuję wymienić i będzie jak ręką ujął :)
hmm, o tym nie pomyślałem :grin: Czy może wiesz jak wygląda sprawa z wymianą uszczelniaczy bez ściągania głowicy? w Favoritce dawało się to zrobić bez większego problemu....


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw kwie 26, 2007 04:38

mate64, problem z olejami na rynku polskim (nie tylko Mobil) polega na tym, że to co jest napisane na butelce nie zawsze zgadza się z tym co w środku.Oszustwa niestety zdarzają się i tutaj. Być może kupiłeś Mobila ale tylko z nazwy. Co do uszczelniaczy - jest to możliwe, ale musi się za to wziąść "mądry" mechanik. Na forum ktoś opisywał, nawet jakieś urządzenie jest.



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » czw kwie 26, 2007 05:47

Ja używam Castrol EDGE i już na inny nie zmienie, napewno nie na Mobil, który mi znikał w oczach. Teraz zużycie oleju na 10tkm to jakies 3 mm na bagnecie.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw kwie 26, 2007 06:49

Ja zalałem Valvoline 10W40 MaxLife i jak na razie (po ok. 4 tys) zero ubytków oleju.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw kwie 26, 2007 08:15

ja mialem castrola magnateca 10w40 klekotaly na nim strasznie popychacze, i lekkie pocenie przy klawiaturze, jak przyszla na niego wymiana to zmienilem na shela plus 10w40 i jest o wiele lepiej, ciszej pracuje popychacze juz tak nie chalasuja, pozatym moge polecic dobre usyniecie starego oleju z silnika razem z wilgocia (uzylem do tego sprezonego powietrza) no i oczywiscie oczyscic dobrze odme po zimie :bigok:


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » czw kwie 26, 2007 08:33

problem jest w tym ze silnik jest juz zuzyty, mowisz ze sprowadzony samochod z niemiec, to wejdz sobie na ebay i sprawdz ile tam golfy 2 maja nakrecone km, min 250tys a przewaznie to ponad 300, a dziwne ze na allegro, kazdy z nich ma nie wiecej jak 170..hehe..i pozniej ludzie gadaja ze VW, czy opel ma marne silniki, ze bierze olej po 150tys..jak kazdy kto sprowadza kreci szafe, albo sam albo da 50zl i mu to zrobia. Co do oleju to ja mam AGIPA minerala i lata elegancko, przejechane ma 260tys i nic nie bierze.



Awatar użytkownika
torox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 26, 2007 15:49
Lokalizacja: KOSZALIN
Kontakt:

Post autor: torox » czw kwie 26, 2007 08:47

doloze jeszcze swoje 5 groszy do tych wypowiedzi,moj MK2 ma 279tys i od kilku dobrych lat zalewam olej mineralny 15W/40 castrola i na caly przebieg do wymiany czyli okolo 15tys dolewam moze z pol litra oleju.
Panowie nie wierzcie w cudowne wlasciwosci niektorych olejow,do starszych silnikow najlepszy jest olej mineralny ta regula sie potwierdza i u moich znajomych
:bajer:


vw-torox-vw

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 89 gości