Jak sprawdzić ciśnienie paliwa?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Jak sprawdzić ciśnienie paliwa?

Post autor: tirsone » ndz maja 13, 2007 18:42

Witam... w kolejnym odcinku z serii "Praktyczne pytania" ;)

Dziś chciałbym się dowiedzieć jak na własną rękę, mając do dyspozycji manometr (0-10 bar) sprawdzić ciśnienia podawanego przez pompę paliwa. Mam na myśli swój silnik czyli 1.8 16v.
Mam kilka pomysłów ale nie wiem czy dobre.

1. bezpośrednio podłaczyć manometr pod przewód od pompy paliwowej, zewrzeć jakieś tam wtyki w przekaźniku i na zapłonie sprawdzić jakie jest ciśnienie.

2. Znaleźć na rozdzielaczu odpowiednie gniazdo (jakie?) i tam podłączyć manometr po czym powtrórzyć resztę czynności z punktu 1.

3. Odkręcić przewód od pompy paliwa (ten dochodzący do rozdzielacza) znaleźć jakieś naczynie z miarką i przez jakiś tam okres czasu pozwolić pompować pompie paliwo po czym zmierzyć jego ilość.... Niestety nie wiem jakie to są wielkości ;/


Hilfe, help..



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz maja 13, 2007 21:07

praktycznie z kazdego miejsca mozęsz sprawdzić ciśnienie począwszy od wylotu pompy skończywszy na rozdzielaczu problem może istniec w samych przewodach wtryskowych łączących się w samym kolektorze czy wszystkie sa dostatecznie drozne



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz maja 13, 2007 22:14

... w sumie rozumiem tylko to znaczy że sygerujesz mi podpięcie manomertu bezpośrednio w rurę ?;) tzn. w przewód paliwowy? tylko czy wtedy nie będzie przekłamań? bo jak paliwo nie będzie miało obiegu to wytworzy się chyba za duże dciśnienie... :blush:


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz maja 13, 2007 22:20

obieg nic do tego nie ma pompa tłoczy tyle ile moze , a jesli nabije maksymalnie ile da rade to dalej sobie pracuje , na to jest czujnik ciśnienia paliwa zeby dać przelew



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz maja 13, 2007 23:09

a jesli nabije maksymalnie ile da rade to dalej sobie pracuje
ano właśnie..skoro dalej pracuje to chyba nabija jeszcze więcej? a jak podepnę manometr bezpośrednio do przewodu z pompy to regulator ciśnienia paliwa nie wypuści jego nadmiaru i tak naprawdę to nie wiem jaki ja w końcu dostanę wtedy ten pomiar..... Ja mam manometr w postaci samego "zegarka" czyli mówiąc że go podepnę do przewodu poliwowego mam na myśli takie podpięcie gdzie nadmiar paliwa nie ma żadnego ujścia... chyba że to się inaczej podpina... ;/ szajs


Mój golf

Miłość ożyła....

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 13, 2007 23:17

Jeżeli chcesz zmierzyć czy reg. ciśnienia działa jak należy to podpinasz się do listwy, tam powina być śrubka do wpięcia manometru. Jeżeli ciśnienie pompy to mierzysz bezpośrednio na przewodzie z pompy. Zaworek upustowy jest w pompie więc i tak nabije do otwarcia zaworka. W Twojej pompie powinno być to ok. 6 Bar. Wydajność pompy to ok. 100 ltr/min.


Jak coś jeszcze to pytaj :)


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn maja 14, 2007 13:55

stempel72 pisze:Jeżeli ciśnienie pompy to mierzysz bezpośrednio na przewodzie z pompy. Zaworek upustowy jest w pompie więc i tak nabije do otwarcia zaworka. W Twojej pompie powinno być to ok. 6 Bar.
dzięki... muszę to sprawdzić w takim razie... jak wasze porady pomogą to dam punkciki naturalnie :)


Mój golf

Miłość ożyła....

ksi77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt sie 26, 2008 14:03
Lokalizacja: od znajomych
Kontakt:

Post autor: ksi77 » czw sie 28, 2008 14:25

a jak sprawdzasz cisnienie w cylindrze to im dluzej pompuje to i tak masz tyle samo na zegarze



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości