Temperatura silnika + ogrzewanie = spadek temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
brateq
VWholic ;D
VWholic ;D
Posty: 274
Rejestracja: pn paź 12, 2009 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Temperatura silnika + ogrzewanie = spadek temperatury

Post autor: brateq » pn gru 21, 2009 12:09

Witam,
Panowie problem zaczął się wraz z nadejściem zimy.
Do rzeczy, uruchamiam autko VW 1.9 TDiI po 5 km mam 90° :grin: wedlug MFA temp. oleju 74°

Włącze dmuchawę ciepło na max i tu zaczynają się jaja:
im mocniej ustawię dmuchawę tym bardziej zaczyna się wychładzać silnik według wskaźników potrafi spaść nawet do 60-70° , olej 66-62°

Czym podyktowane jest takie zachowanie?

Dodam że nie ma znaczenia czy jade czy nie jeśli dmuchawa jest wylaczona ma 90° stopni. Na VAGU jeszcze nie sprawdzalem, przy najblizszej mozliwej okazji postaram sie to sprawdzic.


3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D

Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » pn gru 21, 2009 12:52

Kazdy jest zdziwiony ze silnik nie dogrzany przy takich mrozach to normalne zasłon do połowy chłodnice i zobacz co sie dzieje .



zq_lbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lip 08, 2009 23:29
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Post autor: zq_lbn » pn gru 21, 2009 13:28

Kolego napisałem to już w innym wątku - pozwolę sobie wkleić i tutaj ;)

A nie uważacie, ze przy takich dużych mrozach, przy ustawieniu ogrzewania na max, nagrzewnica działa jak mała chłodniczka?? Mamy spadek temperatury płynu w układzie, co wygląda identycznie, jak przepuszczający termostat.

PS. Termostat wymieniłem 2 miesiące temu, bo poprzedni ewidentnie przepuszczał. W tej chwili również mam problem z dogrzaniem silnika przy włączonym ogrzewaniu na max. Jak przykręcę ogrzewanie (np. do 22oC) - silnik momentalnie łapie 90oC i trzyma na tym poziomie elegancko. Ustawiam grzanie na max i mam momentalnie spadek temperatury w układzie.


Dodatkowo - zrobiłem test wczoraj (wykonywane na postoju).
Pierwsze podejście: temperatura na dworze -14oC.
Z wyłączonym ogrzewaniem po kwadransie silnik miał 70oC. Włączyłem grzanie - momentalnie temperatura spadła.
Drugie podejście: temperatura na dworze -12oC
Nie jeździłem autem cały dzień, jednak silnik nie był najprawdopodobniej tak wychłodzony jak przy teście rano. Włączyłem nawiewy i ogrzewanie na max. - po kwadransie nawet wskazówka temperatury się nie ruszyła.



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pn gru 21, 2009 14:01

Proponuje sobie z fizyki przypomnieć zajęcia o bilansie cieplnym :jezor:
Nagrzewnica -działa tak jak chłodnica -tylko odwrotnie -ciepło które oddaje jest potrzebne-w chłodnicy jest to ciepło zbędne.
Jak właczysz w zimny dzien -to normalne że spadnie temperatura silnika-dodatkowo wentylator kieruje na nagrzewnicę powietrze zewnętrzne -a więc mocno w minusie-poza tym dochodzą do tego zimne blachy-plastiki -wygłuszenia-to wszystko szybko odbiera ciepło z nagrzewnicy(oczywiscie do pewnego momentu-bo jak przejedziesz 20 km to sie te elementy ogrzeją również) -dlatego leci powietrze chłodne a płyn przepływający przez nagrzewnicę wychładza się -i wraca do silnika -co widzimy na wskazniku temperatury.

Jak ci zimno można przysłonić wlot powietrza ale na silnik- nie na chłodnicę przez którą obieg i tak jest zamknięty przez termostat.



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn gru 21, 2009 14:09

NIE MASZ CO SIĘ MARTWIĆ CHYBA PRAWI KAŻDY TAK MAM W MAŁO LITRAŻOWYM SILNIKU. W DODATKU DIESEL DŁUŻEJ SIĘ GRZEJE WIEC NIE MA SIĘ CO DZIWIĆ...



Awatar użytkownika
brateq
VWholic ;D
VWholic ;D
Posty: 274
Rejestracja: pn paź 12, 2009 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brateq » pn gru 21, 2009 14:51

Trochę mnie uspokoiliście, ale i tak wydaje mi się to dziwne, w święta będę miał okazję zrobić test długodystansowy i to już powinno rozwiać wszelkie wątpliwości. Wiatrak nawet na chwilę nie chce się załączyć ale fakt faktem że nie za bardzo miał nawet kiedy.
Topic na pewno odświeżę w drugi dzień świąt po teście :bigok:
Pozdrawiam życząc wesołych świąt :bajer:


3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D

Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pn gru 21, 2009 15:16

Moim skromnym zdaniem masz wszystko w porządku. :bajer:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » pn gru 21, 2009 16:25

zasłon do połowy chłodnice i zobacz co sie dzieje .
I nic sie nie bedzie działo bo to zadna metoda nie jest .. Czysta bzdura ktorej logika przyjac nie chce - kolega flatron wyjasnił ;)

Moim zdaniem tez masz wszystko ok, wiem po swoim nawiew max, ogrzewanie max i temperatura leci w doł, a termostat dziala jak powinnien.. Nie martw sie przejda te kosmiczne mrozy - problem sie skonczy. Tak ps przez mrozy gorsze rzeczy sie dzieja, kolega golfa postawil na krawezniku i mu sie amortyzator zamarzł haha



lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: lider.dh » pn gru 21, 2009 16:38

nie ma sie czym martwic wszystko jest w porzadku kolega flatron316, ma racje
ja to wykorzystywalem w lato w goracy dzien padl mi wentylator w mondeo 2.0 tdci
gdy stalem w korku silnik sie przegrzewal wiec... szyby w dol, dmuchawa i ogrzewanie na max.
nam w aucie bylo za goroco ale temp, silnika wracala do normy


pozdrawiam
LiDeR

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 103 gości