Strona 5 z 5

Re: Usterka systemu start-stop /rozwiązana - słaby akumulator/

: pn cze 14, 2021 09:36
autor: grafikpro
W taki razie jeszcze jedno pytanie. Znalazłem na stronie Varty taki zapis :

"Jeśli posiadasz w swoim samochodzie system Start/Stop to bardzo prawdopodobne, że posiadasz akumulator w technologii AGM lub EFB.
Pamiętaj, aby akumulator AGM zastępować AGM, natomiast EFB na EFB.
Zamiana akumulatora EFB na AGM lub odwrotnie może skutkować szybkim uszkodzeniem nowego akumulatora, a elektronika pojazdu może działać nieprawidłowo, co będzie skutkowało wyświetlaniem się błędów."

Czy zatem na pewno mogę zamienić EFB na AGM?

Re: Usterka systemu start-stop /rozwiązana - słaby akumulator/

: pn cze 14, 2021 11:27
autor: wesol
Agm jest zamienny z EFB. Można powiedzieć że agm to taki bardziej jeszcze wytrzymalszy jest jak EFB. Efb to Aku z płynnym elektrolitem tylko ma lepsze separatory płyt oraz same płyty są grubsze niż w tradycyjnym aku. Natomiast agmjest bez elektrolitu płynnego tylko w kopertach są płyty poskładane i też te płyty są grube. W ustawieniach można zmienić sobie rodzaj Aku za po mocą vcds więc to żaden problem. Ja w jednym aucie wymieniłem z agm na EFB i już chyba ze 2 czy 3 lata ganiam. W drugim dopiero id paru miesięcy wstawiłem nowy agm.
Do starszych aut też nie ma przeciwwskazań by zakładać agm. To też ten Aku tam podziała długo, rak z 10 lat to napewno.

Re: Usterka systemu start-stop /rozwiązana - słaby akumulator/

: śr lut 21, 2024 16:34
autor: wojtek2626
Ja mam ten sam problem " duże zapotrzebowanie na energie" wymieniłem aku bo był jeszcze oryginał AGM 68Ah z 2013 roku i ciężko kręcił, po wymianie na nowy 70Ah EFB problem pozostał. Auto odpala od razu bez zająknięcia ale S-S nadal nie aktywny, jak można sprawdzić czy ktoś gdzieś nie grzebał aby wyłączyć S-S. Ładowanie podczas jazdy 13,4V po puszczeniu gazu wzrasta do 14,9V napięcie sprawdzanie vcds a nie na akumulatorze.