Turbina - raz działa raz nie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rapow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn gru 05, 2011 19:58

Turbina - raz działa raz nie

Post autor: rapow » sob kwie 20, 2013 09:13

Cześć,
W moim mkV 1.4 tsi (140 PS) mam problem z turbosprężarką. Ostatnio bardzo często zdarza się że sprężarka się rozłącza i działa tylko kompressor. Można to odczuć przy ok 3500 rpm gdzie czuć wyraźny spadek mocy. Chciałem zaznaczyć że problem nasila się szczególnie jak jest ciepło na zewnątrz. Wtedy turbo działa przez chwile jak wyjadę z zacienionego garażu (oczywiście sprawdzam je jak osiągnie temp. 90 °C), natomiast później się rozłącza. Zdarza się, że później na jakiś czas znowu działa. W momencie, gdy działa turbina auto przyspiesza płynnie.


Czy ktoś mógłby mi pomóc w tej sprawie??

Będę bardzo wdzięczny.
RP



herrbob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 21, 2013 22:11

Re: Turbina - raz działa raz nie

Post autor: herrbob » wt maja 21, 2013 22:50

Witam. Na samym początku przepraszaam że się nie przedstawilem. Mam podobny problem jak kolega wyżej i szpece w okolicy rozkładają ręce a do Aso nie usmiecha mi się jechać. Może ktoś mial podobny problem i już go rozwiązał? Znajomy mi skanował błędy i wyskoczyłlo tylko ogólnie błąd zaworu turbo. Co to może być dokładnie?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Turbina - raz działa raz nie

Post autor: italiano_83 » wt maja 21, 2013 22:53

herrbob pisze:Znajomy mi skanował błędy i wyskoczyłlo tylko ogólnie błąd zaworu turbo. Co to może być dokładnie?
Numer błędu spisz i podaj ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

herrbob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 21, 2013 22:11

Turbina - raz działa raz nie

Post autor: herrbob » wt maja 21, 2013 23:06

Jutro pojadę jeszcze raz zeskanować, ale z VW to mam małą wiedzę niestety z tego co wiem to on ma podstawowy program diagnostyczny taki do wszystkich marek i nie wiem czy tam pokazuje numer błędu. A masz może jakieś przypuszczenia?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Turbina - raz działa raz nie

Post autor: italiano_83 » wt maja 21, 2013 23:08

Bez powodu turbo się nie wyłącza może błąd coś podpowie i uda się coś odkopać w necie,to nie tak stary silnik więc wszystkie problemy z nim związane są "nowe" ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

herrbob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 21, 2013 22:11

Re: Turbina - raz działa raz nie

Post autor: herrbob » czw maja 23, 2013 16:29

A więc zdecydowałem się na ASO (bo w mojej miejscowości jest jeden magik - ale nie miał dla mnie czasu). W ASO podłączyli do kompa ale wyskoczył im ten sam ogólny błąd, akurat mieli auto z tym samym silnikem na serwisie i podmienili jeden zawór (zawór obejściowy n249). Wykonali jazdę próbną i okazało się, że to to. Na jutro jestem umówiony na naprawę, zobaczymy jak to będzie, bez gwarancji że wszystko będzie działać ok nie każę im zamontować. Spotkał się ktoś już problem tego zaworu? Jeśli tak to jakie miał objawy i dla obeznanych w temacie turbo proszę o podpowiedź czy taki zawór może dawać takie objawy.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Turbina - raz działa raz nie

Post autor: Jacek75 » czw maja 23, 2013 22:04

Tak zwłaszcza jeżeli ktoś wymienia inne zawory na sportowe w celu poprawy pracy silnika. Generalnie nie jest niezbędny do pracy, ale wypięcie wymaga zmiany w układzie zaworu DV. Na chłopa:
DV chroni turbinę przed uszkodzeniem przy zdjęciu nogi z gazu (rozszczelnia dolot).
Zawór N249 steruje pracą zaworu DV.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

herrbob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 21, 2013 22:11

Re: Turbina - raz działa raz nie

Post autor: herrbob » pt maja 24, 2013 15:06

Okazało się to czego się bałem! Założyli nowy zawór n249 skasowali błąd (błąd statyczny), wyjeżdżam z serwisu i to samo ku***. Męczyli Golfa 6 godzin i znaleźli jakiś inny zawór z czujnikiem. Nie powiedzieli jaki tylko z tego co mi pokazali to ma wyjście na 3 wężyki. Za tamto pierwsze wykasowali jak za zboże, a teraz kolejna diagnoza... i kolejna gruba kasa.



herrbob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 21, 2013 22:11

Turbina - raz działa raz nie

Post autor: herrbob » sob maja 25, 2013 18:15

Jeszcze jedno pytanko dla znawców tematu. Trochę się wkurzyłem, że ASO chce mnie wydoić jak krowę i zabrałem ten ,,niby" zepsuty zawór n249 do domu. Mam teraz pytanie czy miał on jakąś wadę fabryczną? Mój nr części to 03c 145 710a, bo tak łopatologicznie sprawdzając napięciem zawór ten niby działa tzn, przykładam napięcie, wciskam go ręcznie i trzyma zamknięty, wyłączam napięcie, puszczam odbija do normalnej pozycji. Jedyne kiedy się zawiesza to jeśli go puszczę z przyłożonym napięciem tzn, jest wciśnięty, napięcie go trzyma ale delikatnie się wychyla, wyłączam napięcie i wtedy nie odskakuje. Czy w ASO zrobili mnie w hu**??



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Turbina - raz działa raz nie

Post autor: Jacek75 » ndz maja 26, 2013 23:20

Raczej nie, zawór właśnie najczęściej uszkadza się w ten sposób. Niektórzy mówią wręcz n249, dv do wymiany co minimum 5 lat.

Ale wczas zajarzyłem, temat znany w sieci, uszkodzony w takim wypadku jest zwykle n75 a nie n249.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości