trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Maro32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 04, 2012 00:33

trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Post autor: Maro32 » czw paź 04, 2012 00:55

Witam wszystkich, zakupilem wczoraj MK5 1.4 TSI 140KM i po przejechaniu okolo 350km zauwazylem ze gdy auto stoi na "luzie" co jakies 10 sek zatrzesie cala buda + slychac nierownomierne stukanie (tylko na zewn przy otwartej klapie - w srodku cisza), podczas tego trzesienia obroty lekko faluja miedzy 750-850rpm, na dodatek zapalila sie kontrola check engine, ogolnie jestem przerazony boje sie ze kupilem bubla, przebieg 113tys, rocznik 2007, poradzcie cos prosze :rozpacz:

PS dodam tylko ze dzieje sie tak zarowno na zimnym jak i na cieplym silniku



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8835
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Post autor: marcin7x5 » czw paź 04, 2012 12:02

Odczytaj bład za pomoca kompa. Prawdopodobnie masz tzw wypadający zaplon na którymś z cylindrów.



Maro32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 04, 2012 00:33

trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Post autor: Maro32 » czw paź 04, 2012 13:02

Dzieki Marcin, dzisiaj jade do kumpla i podlaczymy go zeby sprawdzic co to za blad, jezeli to jest to o czym wspomniales (wypadajacy zaplon) to czy to powazna usterka? Jestem totalnym noobem w tym temacie :/



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8835
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Post autor: marcin7x5 » czw paź 04, 2012 13:15

Jeżeli to będzie ten bład to odczytajcie na którym cylindrze. Wówczas trzeba sprawdzić czy np nie wyskoczyła ze świecy cewka. Może tez być, że własnie ta cewka jest do wymiany. Warto tez przed ew wymiana sprawdzić przewody elektryczne od tej cewki. Ale to wszystko po odczytaniu błędów.



Maro32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 04, 2012 00:33

trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Post autor: Maro32 » czw paź 04, 2012 13:23

Ok dzieki wielkie, jak zczytamy to napisze co tam wyszlo :)



Maro32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 04, 2012 00:33

trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Post autor: Maro32 » czw paź 04, 2012 23:31

No wiec po podlaczeniu komputera, wykazalo tylko "regulacja cisnienia doladowania - ponizej zakresu regulacji - blad P0299, cala reszta bezblednie.

Skasowalismy i kontrolka zgasla lecz niestety samochod sie dalej telepie, ten blad o ile mi wiadomo nie ma nic wspolnego z praca silnika na biegu jalowym wiec nie wiem co teraz sprawdzic :/



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Post autor: waski1 » czw paź 04, 2012 23:37

Maro32 pisze:Skasowalismy i kontrolka zgasla lecz niestety samochod sie dalej telepie, ten blad o ile mi wiadomo nie ma nic wspolnego z praca silnika na biegu jalowym wiec nie wiem co teraz sprawdzic :/
Pomiar ciśnienia sprężania.Miałem ostatnio podobny problem skończyło się wymianą silnika.Też 1.4 TSI tylko w mk6.



Maro32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw paź 04, 2012 00:33

Re: trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check en

Post autor: Maro32 » pt paź 05, 2012 01:29

waski1 pisze:Pomiar ciśnienia sprężania
Jak sie domyslam najlepiej udac sie z tym do ASO bo chyba niema mozliwosci sprawdzenia cisnienia sprezania w cylindrach inaczej niz przy uzyciu specjalistycznej aparatury? Zastanawia mnie tylko dlaczego w silniku z tak niewielkim przebiegiem mogloby dojsc do tak powaznej usterki? (tak przebieg jest rzeczywisty, ostatni raz samochod byl serwisowany w ASO przy 105kkm). Ogolnie jestem zalamany wymiana silnika to powazna sprawa, cos czego absolutnie nie biore pod uwage na chwile obecna :s



sianoTG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 17:40

trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Post autor: sianoTG » pt paź 05, 2012 07:15

To cos ze sprezeniem ? mi sie wydaje ze to predzej problem cisnienia w ukladzie doladowania. Moze byc jakas nieszczelnosc? MOze walniety jakies czujnik doladowania?moze go przeładowywac tez chyba nie?
Narazie nie mysl o wymianie. Trtzeba znalezc powod , a potem sie zastanawiac co sie bardziej oplaca.
Oczywiscie jezeli sie mysle , to przepraszam , ale sam jestem ciekawy , wiec chetnie przeczytam opinie innych na ten temat.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Post autor: waski1 » pt paź 05, 2012 07:27

Z serwisem ASO to się może wstrzymaj i trochę wyluzuj bo jeszcze nie wiemy co jest.Zrób u kogoś kumatego pomiar w cylindrach a na pewno dużo to nam i tobie podpowie.Jeśli ciśnienie będzie to będziesz musiał szukać przyczyny w elektryce.



Sebczenko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 25, 2012 17:06
Lokalizacja: Podkarpacie

trzęsący się silnik, stukanie, wahania obrotow, check engine

Post autor: Sebczenko » pt paź 05, 2012 15:54

ja mam mk4 1.6 akl i u mnie był problem taki że czasem na światłach gasł albo obroty skakały same do 3 tys wiec wymieniłem czujnik temp cieczy, świece, przewody i ostatnio sonde lambda i teraz mam tak jak u Ciebie, choć trzęsienie silnika i wahania obrotów są tylko po odpaleniu do momentu rozgrzania się silnika czyli po przejechaniu paru kilometrów. Niestety czujnik temp cieczy muszę i tak wymienić na oryginał bo temp mi nie do chodzi do 90*C, co do trzęsienia u jednego mechanika słyszałem ze może być tak iż jeden cylinder nie pracuje i dlatego inne muszą pracować bardziej, czy to prawda nie wiem. Czytałem też na tym forum że trzeba zacząć od wyczyszczenia przepustnicy i przejechać kilkadziesiąt kilometrów aż się sama zaadoptuje i wtedy objawy powinny ustać. Osobiście narazie nić w tym kierunku nie robię bo też jestem zielony w tych tematach i nie chce ładować pieniędzy w MOŻE.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości