2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kwazi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 14, 2010 15:18
Lokalizacja: WLKP

2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: kwazi86 » czw paź 02, 2014 14:37

Witam,
Od kilku tygodni gdy tylko zaczęło robić się chłodniej zauważyłem problem na który nie znalazłem jeszcze odpowiedzi a kończą mi się pomysły. Mianowicie, gdy w nocy temperatura spadnie poniżej ok. 10 stopni rano nie sposób uruchomić silnika przy pierwszym podejściu. Choć bym kręcił rozrusznikiem nawet i godzinę (wiadomo że tak bym nie zrobił), nie odpali. Chyba że, nacisnę pedał gazu :!: :?: . Problematyczne jest również odpalanie krótko po wyłączeniu ciepłego już silnika. Jakby zapalał ale... nie, jednak zgaśnie. Ciężko opisać jego zachowanie. Odpali zawsze za drugim razem.
- Podłączony był pod VAGa niejednokrotnie, błędów brak.
- Temperatura powietrza jak i cieczy zdaje się być ok, choć moja wiedza na temat diagnostyki VAGiem jest mocno ograniczona. :kac:
- Przepustnica wypucowana lecz nie była przeprowadzana adaptacja. Nie mam pojęcia jak to zrobić. (Tak, czytałem dziesiątki informacji w internecie. Próbowałem zrobić różnymi wersjami VAGa. Nie potrafię...) od tego czasu przejechałem już ze 2tys km powinna zgodnie z moją wiedzą zaadoptować się sama. Mam drugą przepustnice na podmiankę ale jeszcze czasu na to nie znalazłem i jakoś nie mam przekonania czy to cokolwiek może dać.
- Wymienione przewody podciśnienia
- Sprawdzone kable WN, kopułka, palec
- wymienione świece
- sprawdzona drożność odmy (trochę się poci, muszę wymienić oringi)
- przepływomierz praktycznie nowy i oryginalny wymieniony nie tak dawno temu gdy problemów z odpalaniem nie było. Nie podejrzewam by był uszkodzony ale nie wiem też jak go sprawdzić.

Kończą mi się pomysły co sprawdzić, co może być przyczyną.

Odwiedziłem kilku mechaników, rozkładają ręce, brak słów chyba tylko pod kompa podpięli! sam tyle potrafię (może źle szukam diagnosty? jakiś sprawdzony w Poznaniu i okolicach?) Ostatni do którego odwiozłem auto stwierdził :"Pompa paliwa jest już słaba". Cieszyłem się jak dziecko! mam diagnozę! Kupiłem pompę, nową oryginalną worek pieniędzy kosztowała ale mówię, a co tam niech Golfik ma co najlepsze. Wymieniona lecz efektów brak najmniejszych :( no może jest ciszej, w środku. Stara trochę wyła...

Czytałem w internecie wiele podpowiedzi przy problemach mniej lub bardziej pasujących do mojego ale żaden jakby nie identyczny i nie rozwiązujący.
Podrzućcie mnie proszę jakieś pomysły co sprawdzić, wymienić, podmienić bo boję się zimy...

P.S.
Nie mam LPG



Awatar użytkownika
Gesiu_15
_
_
Posty: 934
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 17:25
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: Gesiu_15 » czw paź 02, 2014 14:40

kwazi86, czujnik temperatury sprawdzany ? odepnij wtyczkę i spróbuj odpalić jak odpali od strzałą to masz winowajcę :)


Moje GTI by Grzesiu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=523088" onclick="window.open(this.href);return false;

kwazi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 14, 2010 15:18
Lokalizacja: WLKP

2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: kwazi86 » czw paź 02, 2014 14:46

To było by zbyt piękne i proste :)
sprawdzany również w ten sposób



Awatar użytkownika
Gesiu_15
_
_
Posty: 934
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 17:25
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: Gesiu_15 » czw paź 02, 2014 16:41

kwazi86, podpenij pod vaga może coś pokaże .


Moje GTI by Grzesiu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=523088" onclick="window.open(this.href);return false;

kwazi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 14, 2010 15:18
Lokalizacja: WLKP

2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: kwazi86 » sob paź 04, 2014 08:58

Podpinałem, żadnych błędów a w blokach pomiarowych wszystkie parametry ok.
Dziś ponownie przy temp. 8 stopni problem powrócił. Ręce opadają... :rozpacz:



Awatar użytkownika
Mark_Funky
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 09, 2011 17:42
Lokalizacja: WOS

2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: Mark_Funky » sob paź 04, 2014 09:57

ja miałem podobny problem też wymieniałem wszystko łącznie z pompką w baku... :banghead: okazało się że wynowajcą była cewka zapłonowa która powoli siadała aż wkońcu padła... Sprawdź cewkę,podmień od kogoś, nowa ok.180 zł ze średniej pułki.



kwazi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 14, 2010 15:18
Lokalizacja: WLKP

2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: kwazi86 » pn paź 06, 2014 20:11

Dzięki za podpowiedz. Cewka wymieniona na używaną ale oryginalną. Poprzednia, "no name" ... żadnych oznaczeń producenta. Tylko "made in Italy" (i wszystko jasne! :hehe: ) Rano okaże się czy pomogło.



Awatar użytkownika
Gesiu_15
_
_
Posty: 934
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 17:25
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: Gesiu_15 » pn paź 06, 2014 20:15

kwazi86, cewka najlepsza Beru :bigok:


Moje GTI by Grzesiu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=523088" onclick="window.open(this.href);return false;

kwazi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 14, 2010 15:18
Lokalizacja: WLKP

Re: 2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: kwazi86 » czw paź 09, 2014 18:03

Niestety, wymiana cewki nie przyniosła pożądanego rezultatu.
Powoli nachodzą mnie myśli że komputer może być uszkodzony. Podmienię jeszcze przepustnicę na próbę choć chyba nie wierzę w większy rezultat bo czy uszkodzona może być przyczyną braku iskry?
Pytanie hipotetyczne, czy uszkodzona kostka stacyjki powodowała by takie cuda?



Awatar użytkownika
Gesiu_15
_
_
Posty: 934
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 17:25
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: Gesiu_15 » czw paź 09, 2014 18:08

kwazi86, Aby sprawdzić kostkę stacyjki ustaw auto na luzie , włącz zapłon . Kawałek kabla podłączasz pod aku do + a drugim końcem kabla dotykasz do rozrusznika (powinien być taki cienki kabel ) .

do rozrusznika są 2 + , jeden na stałe połączony do aku , drugim idzie impuls do stacyjki podczas odpalania i rozrusznik kręci .

Jak odpali to masz winowajcę .


Moje GTI by Grzesiu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=523088" onclick="window.open(this.href);return false;

kwazi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 14, 2010 15:18
Lokalizacja: WLKP

2.0 8v AGG, problemy z rozruchem

Post autor: kwazi86 » śr lis 05, 2014 09:35

Problem rozwiązany.

Uszkodzony był najprawdopodobniej (w tym samym czasie wymieniałem poduszki silnika, osłony na maglownicy oraz łożysko w kole ale to chyba nie mogło być powodem :grin: ) czujnik położenia wału. Po wymianie trudności z rozruchem ustąpiły.
Nowy oryginalny czujnik ok. 180zł



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości