Strona 1 z 1

Problem z gaźnikiem PIERBURG Golf 2 1.3 1987r.

: pt kwie 24, 2015 19:12
autor: seba97
Witajcie.
Od dziś jestem właścicielem cudownego golf'a 2 1.3 1987r. (na gaźniku)
Nie wiem czy to robi gaźnik ale chyba tak
Objawy:
Falujące obroty raz skacze raz nie tak jakby przerywał
Duże spalanie
-Zapach gazu
Samochód mam w gazie bez sekwencji prosty gaz,z tego co wiem to ma/nie ma dobrze podłączonych podciśnień i dlatego samochód może walić w kukułe a szkoda...
i moje jest pytanie czy ktoś posiada schemat podłączenia podciśnienia do gaźnika co mogę zrobić?
Na benzynie tak samo jest ale sprzedający powiedział że odraza jeździć na benzynie bo membrana pęka co może być nie tak? bo cały czas nie chce jeździć na gazie tylko do czasu do czasu na benzynie.
Co mi jeszcze doradzicie w tym golfie zrobić żeby był ekonomiczny a miał trochę mocy.
A i nwm co to za model tego gaźnika pierburg 2ee czy pierburg 2e2 czy może jakiś inny hmmm ciężko mi jest określić

Obrazek

Problem z gaźnikiem PIERBURG Golf 2 1.3 1987r.

: sob kwie 25, 2015 17:01
autor: VW_seller
seba97 pisze:Samochód mam w gazie bez sekwencji prosty gaz
zdziwiłbym się jak by było co innego :popcorn:
seba97 pisze:Na benzynie tak samo jest ale sprzedający powiedział że odraza jeździć na benzynie bo membrana pęka co może być nie tak
pewnie membrana w pompce przy silniku ( groszowa sprawa i wymiana średnio trudna )
seba97 pisze:bo cały czas nie chce jeździć na gazie tylko do czasu do czasu na benzynie.
a dlaczego nie ? te auto lepiej zasuwa na lpg jak na pb95 i nic mu sie od niego nie dzieje.
seba97 pisze:A i nwm co to za model tego gaźnika pierburg 2ee czy pierburg 2e2 czy może jakiś inny hmmm ciężko mi jest określić
może być solex lub inny ,daj foto

Problem z gaźnikiem PIERBURG Golf 2 1.3 1987r.

: sob kwie 25, 2015 20:01
autor: krys94
Masz silnik 1.3 MH na gaźniku Pierburg 2E3. Za falujące obroty może odpowiadać podstawa metalowo-gumowa gaźnika, podciśnienia, dziurawe membrany w siłownikach, przewód od serwa z zaworkiem albo rozregulowany gaźnik. Tutaj jest mało podciśnień więc obejdzie się bez schematu. Dwa króćce w gaźniku od strony głowicy: lewy zaślep(jak masz tam wężyk jeszcze do obudowy to go nie podłączaj tylko odczep od odbudowy i tak możesz zostawić ewentualnie zaślep też i w obudowie) a prawy ma iść do przyśpieszacza zapłonu w aparacie zapłonowym. Króciec z tyłu gaźnika od ściany grodziowej: ten przewód ma iść do siłownika pull down a drugi przewód z siłownika idzie do zaworu termiczno czasowego. To tyle z podciśnień, za duże spalanie odpowiada rozregulowane ssanie dziurawe membrany w gaźniku(od jazdy na gazie a nie odwrotnie bo chyba gaźnik jest na benzynę a nie na gaz?) i rozregulowany gaźnik.
Nie słuchaj nikogo tylko od czasu do czasu pojeździj na benzynie bo od jazdy na gazie wysychają membrany i taki efekt później jak chcesz jechać na benzynie, że obroty falują, za dużo pali nie ma mocy. U Ciebie na pewno do sprawdzenia jest membrana wzbogacania mieszanki i membrana pompki przyśpieszającej a najlepiej to cały gaźnik rozebrać, umyć, przedmuchać dać zestaw naprawczy, wyregulować wszystko i będzie ok.
seba97 pisze:ekonomiczny a miał trochę mocy
Jak chodzi o benzyne to sie tak nie da bo po pierwsze masz mikser od gazu na gaźniku i to już duża zwężka w dolocie i żeby jakoś jechać musisz kręcić silnik wysoko co wiąże się z dużym spalaniem. Co innego na gazie ten silnik na LPG będzie miał więcej mocy niż na benzynie ze względu na tą zwężkę w dolocie.

Problem z gaźnikiem PIERBURG Golf 2 1.3 1987r.

: sob kwie 25, 2015 22:03
autor: seba97
Aha dziś sprawdzalem na gaźniku pisze Pierburg 2e
a odpowietrzenie z pokrywy gdzie mam umieścić? i zastanawiam się nad włożeniem 1.8 RH co bym musiał zrobić przy takim swapie?

Problem z gaźnikiem PIERBURG Golf 2 1.3 1987r.

: sob kwie 25, 2015 22:09
autor: VW_seller
seba97 pisze:Aha dziś sprawdzalem na gaźniku pisze Pierburg 2e
na każdym tak pisze

Problem z gaźnikiem PIERBURG Golf 2 1.3 1987r.

: ndz kwie 26, 2015 10:10
autor: krys94
Z 1.3 na prostym, gaźniku chcesz przejść na 1.8 też na gaźniku ale już trudniejszym i droższym w naprawach?
Jak z 1.3 na 1.8 RH to skrzynia(jak na pięciobiegową to i cały drążek z lewarkiem) półosie pewnie też, wydech bo w 1.3 jest od grila a w 1.8 od ściany grodziowej, coś na pewno w wiązce silnika i jeszcze kilka innych rzeczy które wyjdą podczas przekładki. Najlepiej było by mieć drugi samochód na swap i przekładać wszystko co trzeba ale moim zdaniem nie warto, lepiej przejść na monowtrysk czyli 1.8 RP.

Problem z gaźnikiem PIERBURG Golf 2 1.3 1987r.

: ndz kwie 26, 2015 12:44
autor: seba97
Właśnie czytałem ten temat viewtopic.php?t=298273" onclick="window.open(this.href);return false; z tym swapem wiec co zrobić? zrobić 1.3 czy dołożyć i zrobić 1.8? bo chce mieć auto w gazie

Problem z gaźnikiem PIERBURG Golf 2 1.3 1987r.

: ndz kwie 26, 2015 13:12
autor: VW_seller
seba97 pisze:czy dołożyć i zrobić 1.8?
Ja bym wolał 1.8 rp ale gaznik zostawił z 1.3mh przynajmniej nei trzeba wiazki przekladac itd . tylko silnik skrzynia + pare głupot i masz 1.8 pod maską .mam kilka silników 1.8 bo to chodliwy towar własnie ludzie wywalają te 1.3 i wsadzaja wieksze motory

Problem z gaźnikiem PIERBURG Golf 2 1.3 1987r.

: ndz kwie 26, 2015 15:53
autor: krys94
Można założyć 1.8 i dać gaźnik z 1.3 ale będzie czuć różnice w osiągach oczywiście na gorsze, bo gaźnik z 1.3 ma inne dysze. Chyba, że przejściowo 1.8 na gaźniku z 1.3 a później przełożyć na monowtrysk ale nie wiem czy to ma sens bo i tak ten gaźnik co ma teraz jest do naprawy.

Problem z gaźnikiem PIERBURG Golf 2 1.3 1987r.

: pn kwie 27, 2015 13:57
autor: seba97
a w jakiej cenie silnik 1.8 + skrzynia + osprzet + reszta do przełożenia ?