Swap hamulców przód i tył, co potrzebne, od czego dopasować?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MK2GTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 05:24

Swap hamulców przód i tył, co potrzebne, od czego dopasować?

Post autor: MK2GTD » sob kwie 15, 2017 19:57

Witam. Niebawem przyjdzie czas na robienie hebelków w moim MK2 1.6 TD. Jako że hamulce w nim nigdy mnie jakoś nie powalały a niebawem dojdzie trochę modów pod maskę chciałbym zrobić swap czyli większe serwo i pompa, oraz większe tarcze przód + pozbycie się bębnów z tyłu i zastąpienie tarczami. Co do tego zabiegu jest potrzebne? Najlepiej rozbijając to pomiędzy oś przednią, oś tylną oraz pompę i serwo.

1. Serwo hamulcowe oraz pompę z tego co wynalazłem na necie, bardzo często poleca się od VW T4. Serwo będę kupować używane bo koszt w IC (tylko oryginał na zamówienie) prawie 2k pln, pompa natomiast będzie nowa, ATE bądź TRW. Czy od T4 będzie to sobie sprawniej radzić niż fabryka? Oraz czy pasuje wszystko P&P czy coś trzeba rzeźbić? Jak wówczas z linkami i dzwignią ręcznego?
2. Na tył to wyczytałem że wystarczy przykręcić czop do belki, który będzie miał "uszy" do zamontowania zacisku. Z czego taki czop zamówić? Jak rozumiem jeśli czop będzie np. z Golfa 3, to również zaciski, tarcze, klocki z tego samego będą pasować na tył? Co ważne nie zmieni mi się rozstaw szpilek? Byłoby śmiesznie gdybym na tył musiał szukać np. felg 5x100 a na przodzie zostało by 4x100
3. Jak jest z przodem? Jakie elementy i z czego szukać? Oczywiście tarcze klocki nowe, zacisk używany do regeneracji kompletnej pójdzie, reszta w miarę możliwości używki.

Zależy mi, by hamulec był możliwie jak najbardziej czuły, oraz skuteczny gdyż autem poruszać się będzie moja kobieta która zaraziła się ode mnie pasją do starych VAGów, a auto docelowo będzie mieć okolice 100-110 koni więc zależy mi by to z hamować w razie potrzeby, gdyż już obecnie cakiem przyjemnie to jedzie i bywają z tym nieraz kłopoty



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Swap hamulców przód i tył, co potrzebne, od czego dopasować?

Post autor: Mavrick » ndz kwie 16, 2017 22:25

Na przod zwrotnice i heble 256 (golf 3 gti albo seat sx). Na tyl czopy i zaciski z mk3. Kolo z tylu dokrecasz do tarczy wiec rozstaw mozesz sobie wybrac. Potrzebujesz jeszcze przewody miedziane oraz gumowe i do tego kup uzywke serwo ATE z pompa abs (odejdzie Ci koszt koretkora sily hamowania) ktora ma elektronike w sobie.



MK2GTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 05:24

Swap hamulców przód i tył, co potrzebne, od czego dopasować?

Post autor: MK2GTD » śr kwie 19, 2017 19:32

Mavrick pisze:kup uzywke serwo ATE z pompa abs
Od czego będzie to serwo i pompa? Korektor u mnie jest oryginalny ale zapieczony widzę od lat. Gdzieś czytałem, że ludzie stosowali też takie małe korektory w formie jak by zaworków, bodajże fiatowskie firmy właśnie ATE bo były cyrki po założeniu tarcz z tyłu, że auto piszczało tyłem zanim przód porządnie zaczął hamować.

Miedziaki i tak miałem robić jak tylko zrobi się cieplej, gdyż mam jeszcze ori stal także od samej pompy do każdego koła będą leciały nowe miedziane, i oczywiście nowe elastyczne.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Swap hamulców przód i tył, co potrzebne, od czego dopasować?

Post autor: Mavrick » śr kwie 19, 2017 23:25

Takie: https://i1.imged.pl/vw-golf-3-pompa-hamulcowa-z-abs.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; najlepiej z gofera lub vento (podejrzewam ze bedzie pasowac do grodzi mk2). Z seata tez podejdzie ale musisz przedluzyc trzpien o jakies 2 cm bo inaczej bedziesz mial opadniety pedal hamulca.



MK2GTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 05:24

Swap hamulców przód i tył, co potrzebne, od czego dopasować?

Post autor: MK2GTD » pt kwie 21, 2017 16:43

Ok dzięki za wszelkie info. W maju będę z tym walczyć, bo i tak mam motor do wyjęcia i uszczelnienia natomiast wczoraj ściągałem deskę by ogarnąć ogrzewanie i jak zobaczyłem wszechobecne trytki, nie po izolowane przewody latające luzem to widzę że dużo pracy zajmie by to doprowadzić do ładu, porządku i bezpieczeństwa więc gdybym w trakcie czegoś nie wiedział to na pewno się odezwę.

PozdraVWiam



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Swap hamulców przód i tył, co potrzebne, od czego dopasować?

Post autor: Mavrick » pt kwie 21, 2017 19:44

Ok w miare mozliwosci bedziemy pomagac:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości