[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: seba900 » pt paź 28, 2011 22:46

MK 3, silnik 1.8, koni 90, rok 95, abs

Cieknie mi płyn gdzieś z zacisku (niestety nie wiem dokładnie skąd), mechanik stwierdził, że do wymiany jest cały zacisk, tyle że to jest panikarz i prawdę powiedziawszy nadaje sie tylko do usług typu wymiana klocków czy oleju ;) a jak coś poważniejszego niż wymiana to gość nie wie z tego nic. Niestety nie było drugiego który jest ogarnięty. Wiem, że jest także opcja regeneracji czyli wymiana tłoczka, uszczelek itd. Sprzedawca przez tel. powiedział, żeby wymieniać cały zacisk to musiałby być mechanicznie uszkodzony no i że pewnie wystarczy go zregenerować. Kolejny mechanik też chyba przestraszył się regeneracji i stwierdził, że coś tam pewnie jest rozjechane i regeneracja nic nie da tylko wymiana całego zacisku.

W efekcie zgłupiałem i nie wiem co robić



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: Paweł Marek » pt paź 28, 2011 23:45

Kup sobie zestaw naprawczy za 2 dychy i rozbieraj zacisk. Jeśli niema dużych wżerów na tłoczku zacisku to po wymyciu i wymianie gumek będzie jak nowy. O ile piszesz o hamulcu przednim bo z tyłem trochę gorsze sprawa - tu faktycznie lepiej założyć inny sprawny najlepiej od mk4 to już sobie doczytaj było.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: seba900 » pt paź 28, 2011 23:54

heh o najważniejszym zapomniałem - TYŁ



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: Paweł Marek » sob paź 29, 2011 14:26

no właśnie, tu jest duży problem dotyczący oryginalnych zacisków z mk3: koroduje oś dźwigni ręcznego hamulca i z niej zwykle cieknie - czyli z tyłu zacisku. Rzecz jest trudna do regeneracji, praktycznie niopłacalna, lepiej zmienić cały zacisk na sprawny ze szrotu albo z mk3 albo z mk4 ( tu potrzebna mała modyfikacja przewodu hamulcowego no i potrzeba by zmienić obydwa - doczytaj sobie o tym było na forum). Ale obejrzyj, może cieknie gdzie indziej wówczas tak samo jak z przodu zmienia się tylko uszczelki z zestawu naprawczego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: seba900 » sob paź 29, 2011 14:43

o widzisz oświeciłeś mnie, ten drugi mechanik z którym rozmawiałem już kiedyś mówił mi, że cieknie z ręcznego, i zanim to zrobie żeby jak najmniej zaciągać ręczny. czyli sprawa rozwiazana, dzięki za pomoc!



seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: seba900 » sob paź 29, 2011 16:42

jeszcze jeden temat, zanim ogarnę sobie ten zacisk będę musiał pare dni pojeździć jeszcze. od wczoraj dolewam płynu który oczywiście ucieka, poziom w zbiorniczku jest cały czas ten sam bo płyn jest wciągany i tutaj pytanie, czy ja mam go wlewać do póki przestanie go wciągąc?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: Paweł Marek » sob paź 29, 2011 22:57

nie kapuje, cieknie to znaczy ubywa. Dolewaj tak żeby nie brakło bo ci braknie hamulca . W razie dramatycznego wycieku lepiej już zacisnąć czymś gumowy przewód hamulcowy przy kole niż ryzykowac że hamulce przestaną nagle działać


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: Tomasz Bis » pt lis 04, 2011 23:37

Jakiś rok temu naprawiałem to koledze w Audi b4 . Tak jak Kolega pisze jest to trudny temat i na pewno zwykły mechanik stwierdzi że się nie da . Oczywiście zależy to od stanu zaawansowania korozji na ośce ręcznego . Mi udało się to uszczelnić za czwartym razem i trzyma do dziś a ręczny jest używany normalnie.Wiedzę na ten temat znalazłem na stronie Audi Klub Polska . Zastosowałem dwa oringi uszczelniające dobrane w sklepie metodą prób i błędów . Dwa z zestawu naprawczego są za grube ,jeden grubszy też odpada . Zajęło nam to dwa wieczory i kilka :kufel: Najprostszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie kupienie zacisków jak radzi KolegaPaweł Marek, mojemu koledze nie udało się kupić zacisków bo schodzą bardzo szybko na szrotach właśnie z powodu tych cieknących osiek :-(


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: Paweł Marek » sob lis 05, 2011 22:52

To opisze u mnie była troszku inna historia: zacisk ciekł po wyczyszczeniu rdzy z ośki to rozmontowałem i oddałem do podobno najlepszego tokarza, miał stoczyć troszkę ośkę i dorobić tulejkę, poddał się bo stwierdził że żaden nóż tokarski nie złapał mu tego, na dodatek pomierzył i stwierdził że i tak nic z tego nie będzie bo po stoczeniu ośki i dorobieniu tulejki nie da się tej tulejki nasadzić na ośkę bez spiłownia wielofrezu na dźwignię ręcznego, więc ogólnie d. blada, skończyło się na kupnie używki i tu uwaga: oring na ośkę z zestawu od Autofrena był za cienki, znowu ciekł, założyłem stary i tak jeźdżę do dziś ok 5 lat. Koszt 100 za zacisk używkę 20 zeta za gumki i kupa niepotrzebnej roboty


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: seba900 » sob lis 05, 2011 23:40

Zamówiłem już używkę, raczej szkoda zachodu nad starym. dzięki za pomoc



szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

[MK 3] Zacisk hamulca, wymiana czy regeneracja

Post autor: szczepan69 » śr kwie 15, 2015 17:29

cze regenerowałem sam tylne zaciski zmieniałem uszczelki , i czy dostanie albo czy da radę naprawić ten mechanizm co jest w środku zacisku co odpowiada za ręczny, rozsypał mi się cały????pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości