Strona 1 z 1

MK4 Skrzynia biegów

: sob sie 14, 2010 12:40
autor: PAWLINECZEK
Witajcie mam MK4 19 SDI mam pytanie odnosnie dzialania mojej skrzyni,podczas gdy silnik jest zimny skrzynia chodzi idealnie ale gdy sie tylko nagrzeje troche pojezdze biegi wchodza bez zazutow ale gdy lewarek przechylam w moja strone do siebie na tzw.luzie nie chce spowrotem odbijac na srodek myslalem ze to cos z olejem i go wymienilem ale to nic nie daje na zimnym odbija bardzo dobrze pozniej juz nie chce.Czy ktos sie spotkal z takim problemem?

MK4 Skrzynia biegów

: ndz sie 15, 2010 10:28
autor: chrisol
Mam ten sam problem w mk4 1.4. Też wymieniłem olej, smarowałem cięgna. Chyba muszę jeszcze sprawdzić mechanizm lewarka, ewentualnie ilość oleju w skrzyni ...
Jeśli ktoś dysponuje fotką mechanizmu wybieraka od strony podwozia to poproszę.

Re: MK4 Skrzynia biegów

: pn sie 16, 2010 12:24
autor: PAWLINECZEK
Daj znac jak smarowałes ciegna

MK4 Skrzynia biegów

: pn sie 16, 2010 12:32
autor: Wojtman
a jaki olej wlałeś???

MK4 Skrzynia biegów

: pn sie 16, 2010 13:48
autor: chrisol
Ja wlałem shell'a syntetycznego 75w90.
Smarowałem bez rozbierania najpierw smarem silikonowym w sprayu a później smarem do łożysk.

MK4 Skrzynia biegów

: pn sie 23, 2010 15:12
autor: PAWLINECZEK
Ja wlalem olej texaco syntetyk 75w90 ale jak dojsc do tych podzespolow ktore mam nasmarowac i gdzie one sie znajduja

MK4 Skrzynia biegów

: pn wrz 06, 2010 23:02
autor: dżedal
Miałem to samo. VW stal u mechanika 3 razy po czym stwierdził ze wszystko jest OK - przesmarował wszystko ruchome i pomogło. Lewarek troszkę chodzi ciężej jak się nagrzeje, ale wraca na swoje miejsce. Wcześniej to była masakra - jako nowy kierowca można było pomylić biegi :):):) A tak poza tym to "ten typ tak ma"

MK4 Skrzynia biegów

: pn wrz 13, 2010 20:43
autor: samarjo
Miałem podobny problem, zmiana oleju na TAF-x, smarowanie cięgien bo także nie wchodziły biegi, pomagało na krótki okres, w końcu zmieniłem ciegna jedno metalowe i dwa z końcówkami plastikowymi, troche lepiej, ale jeszcze troszkę brakuje do ideału, wymienię jeszcze tuleję która pracuje w miejscu łączenia dołu lewarka z poziomym odcinkiem, (nie znam fachowej nazwy). Z tym lewarkiem podobnie jak u mnie szukam przyczyny, Stwierdzenie "ten typ tak ma" jest chyba trafione.

MK4 Skrzynia biegów

: wt lis 02, 2010 16:54
autor: beer1057
Co do tego oleju to już pora na wymiane. Mam pytanie: ile trzeba wlać ??

MK4 Skrzynia biegów

: czw lis 11, 2010 21:21
autor: samarjo
Wg książki nie wymienia się oleju w skrzyni, chyba że wycieka lub po naprawie. I tak naprawdę jeśli nie ubywa to niema co wymieniać, sama wymiana nie pomaga
/takie jest moje zdanie/
2,25 l wg książki VWGolf IV i Bora ,Poradnik użytkownika. spokojnie wystarczy jak kupisz 2 l. przyda się lejek z wężykiem.

MK4 Skrzynia biegów

: czw lis 11, 2010 21:44
autor: Jacek75
Jeżeli drążek nie wraca na środek a macie mechanizm z cięgnami (nie z linka) to trzeba go rozebrac i wyjac w calosci z samochodu, wyczyscic i nasmarowac odpowiednim smarem (wymienic uszkodzone ciegna - maja luz).
Z rozpędu uzylem takiego smaru w sprayu bo nie chcialo mi sie rozbierac i bylo jeszcze gorzej (dodatkowo odpadala reka od mocy jakiej trzeba bylo uzyc do lewarka). Po rozebraniu wyczyszczeniu, usunieciu !odrobiny rdzy z jednej ośki! i nasmarowaniu grafitowym jest luks i 2 przestała haczyc.