Strona 1 z 5

: ndz lip 23, 2006 22:53
autor: zaprzal
najlepsza jest rura gieta. Ty masz chyba spore turbo kkk k24 wiec ono sporo wytlumia, u mnie z garrettem T2 jest glosniej i dalem dwa tlumiki przelotowe tzw. rezonatory, ale one tak naprawde nie tlumia, sa w pelni przelotowe i maja taka srednice jak reszta wydechu ;)

: pn lip 24, 2006 07:00
autor: pasiak
mając turbo K03 chciałem zakładać czysztą rure bo cicho chodzi silnik a z racji że tłumiki są już nowe kupione to niestety musiałem je założyć więc jeśli możesz to proponuje rure samą bez jakichkolwiek tłumików

: pn lip 24, 2006 11:43
autor: pasiak
ja musiałem zostawić te nowe tłumiki u siebie ale byłem pazerny i katalizator wyciąłem :bajer: na jego miejsce z kwasówki dorobiłem sobie i pospawałem rure :]
jak masz giętarke do rureczek takich fi 2,5cala oraz spawarke to możesz sam sobie zrobić jak nie no to zostaje się rozejżeć naokoło kto takimi narzędziami dysponuje :bigok:

: pn lip 24, 2006 13:14
autor: Kryspin
To ja się podepnę pod temacik.
A w 1,6 bez turbo co zrobić ?? wywalić tylko środkowy i zostawić tylny czy może tylko prościutką rurkę poprowadzić??

: pn lip 24, 2006 16:44
autor: vw_vandal
tomcio666, masz racje będzie warczał jak betoniara. kiedyś w JP wywaliłem tłumiki nie usiedzisz w środku!! Ale za to nie słychać klekotu :chytry:
tomcio666, na alegro widziałem rure z nierdzewki o średnicy 6,3 cm, 4m za 260 zł. Też mi chodzi pogłowie taki zabieg nawet uczyłem się wyginać rurę bez gientarki :hmm: .
zaprzal, ale jak rozkminić wyjście z kolektora te kolanko ma niecałe 5cm srednicy jak je zrobić??

: pn lip 24, 2006 16:48
autor: zaprzal
vw_vandal, mowisz o wyjsciu z turbiny na dol? downpipe :p to trzeba pokombinowac z jakims kolankiem, szczerze mowiac sam mam ten element seryjny, a on podobno bardzo zamula... :/

: pn lip 24, 2006 17:03
autor: vw_vandal
zaprzal, tak o tym. myślałem żeby tokarz to zrobił ale o większej średnicy jeszcze tego nie widziałem bo nie rozbierałem. Rozbierałeś to?? Tokarz da radę??
tomcio666, :pub:

: pn lip 24, 2006 19:49
autor: zaprzal
vw_vandal, spawacz ;) to chyba w miare prosta robota, a zamiast laczenia z reszta wydechu za pomoca klamer w kształcie litery "C", mozna wstawic zlacze elastyczne

: pn lip 24, 2006 19:58
autor: vw_vandal
zaprzal, te klamry mnie wpieniają piska mi tam cały czas. Spoko jak się wezmę to qrna nikt mnie nie powstrzyma.

[ Dodano: 24 Lip 2006 19:58 ]
zaprzal, te klamry mnie wpieniają piska mi tam cały czas. Spoko jak się wezmę to qrna nikt mnie nie powstrzyma. ;)

: pn lip 24, 2006 21:40
autor: euglen
Witam :grin: muszę się pochwalić, że pokusiłem się o wykonanie takiego kolanka... :okej:
Oto kilka fotek:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wykonałem je z kwadratowego kawałka blachy o grubości 12mm oraz jak widać na zdjęciach czterech kolanek o średnicy wewnętrznej 55mm :hmm: , które połączyłem może niezbyt ładnie wyglądającym spawem... I na takim właśnie wydechu - bez żadnych tłumików :grin: przejchałem około 100km, wrażenie super :grin: do tej pory turbo pompowało góra 1,2 bar a teraz 1,5 bar :hmm: a muszę dodać,że jest to kkk14, bo moje auto to seryjnie 1V z pompą z grzybkiem (oczywiście podniesiona dawka i grzybek we właściwą stronę skierowany), intercoolerem umieszczonym przed chłodnicą (było ciężko) i podkręconym ciśnieniem na turbinie :hmm: auto duzo żwawiej reaguje na wciśnięcie pedału przyśpieszenia. W środku auta nawet cicho za to na zewnątrz "niezbyt cicho" :chytry: szczególnie przy starcie...