Golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

Golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: vw-maniak92 » pn lut 04, 2013 22:14

Witam!
kto mi powie przy silniku 1.9 td AAZ jakie predkosci mozna osiągnąć na poszczegolnych biegach 1,2,3,4,5 + skrzynia 4Tprzy obrotach 4000 lub podobne alternator na szeroki pasek plus kola od mk3, licznik od 1.6 Td z obrotkiem.. Chodzi mi o bezpieczne obroty bo mam wrażenie ze przeklamuje mi obrotomierz jak mi sie uda dodam filmik jak idzie na kazdym biegu. po przelozeniu silnika obrotomierz pokazywal mi 1400 na wolnych obrotach a telepalo nim



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Re: golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: EnejVW » pn lut 04, 2013 22:49

Musisz ustawić obrotek bo alternator przy wielorowku będzie oszukiwał, na 4t na 5 jest 100khm przy jakichś 2500rpm



Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: vw-maniak92 » pn lut 04, 2013 23:37

TDiesel power pisze:Musisz ustawić obrotek bo alternator przy wielorowku będzie oszukiwał, na 4t na 5 jest 100khm przy jakichś 2500rpm
ok dzieki ale bede wdzieczny jak podpowiesz jak to zrobic teraz mam wskazowke cofniętą tylko o -500rpm gdzies tak ponizej zera obrotek konczy sie na rowno 5000rpm
dalej nie idzie... cos slyszalem ze jest jakis potencjometr w obrotku który trzeba podkrecic.. ale mysle jak koledzy podpowiadali nad przelozeniem kół i osprzetu z 1.6 td



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: EnejVW » wt lut 05, 2013 08:40

Możesz zmienić koła , albo rozebrać licznik ten potencjometr jest chyba pod tarczą obrotomierza



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: marcinas1983 » wt lut 05, 2013 12:24

TDiesel power, zależy od licznika... vdo mają chyba pod tarczą obrotomierza zaś moto meter ma z boku tarczy ( tak przynajmniej jest u mnie ) Ja wolałbym pokręcić potencjometrem ( i tak zrobiłem ) niż przechodzić na pasek klinowy. Pasek PK to znacznie lepsze rozwiązanie niż klinowy, ale kto co lubi i to jego wybór.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: vw-maniak92 » wt lut 05, 2013 17:45

marcinas1983 pisze:TDiesel power, zależy od licznika... vdo mają chyba pod tarczą obrotomierza zaś moto meter ma z boku tarczy ( tak przynajmniej jest u mnie ) Ja wolałbym pokręcić potencjometrem ( i tak zrobiłem ) niż przechodzić na pasek klinowy. Pasek PK to znacznie lepsze rozwiązanie niż klinowy, ale kto co lubi i to jego wybór.
marcinas1983, a powiedz mi konkretnie z ktorej strony to jest i jak to wygląda mniej wiecej bo kiedys rozbieralem ten licznik ale zaglądałem tylko pod tarcze.. A mam ten sam co ty motometer. Za bardzo nie chcem zmieniać tego osprzętu bo niedawno zmienialem pasek i robilem alternator takze tez wolałbym zostać przy tym.. To jak możecie podajcie mi predkości przy tej skrzyni do 3000obr. wczesniej pisalem do 4000 troche przegiąłem heh..



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Re: golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: marcinas1983 » śr lut 06, 2013 01:19

vw-maniak92 pisze:
marcinas1983 pisze:TDiesel power, zależy od licznika... vdo mają chyba pod tarczą obrotomierza zaś moto meter ma z boku tarczy ( tak przynajmniej jest u mnie ) Ja wolałbym pokręcić potencjometrem ( i tak zrobiłem ) niż przechodzić na pasek klinowy. Pasek PK to znacznie lepsze rozwiązanie niż klinowy, ale kto co lubi i to jego wybór.
marcinas1983, a powiedz mi konkretnie z ktorej strony to jest i jak to wygląda mniej wiecej bo kiedys rozbieralem ten licznik ale zaglądałem tylko pod tarcze.. A mam ten sam co ty motometer. Za bardzo nie chcem zmieniać tego osprzętu bo niedawno zmienialem pasek i robilem alternator takze tez wolałbym zostać przy tym.. To jak możecie podajcie mi predkości przy tej skrzyni do 3000obr. wczesniej pisalem do 4000 troche przegiąłem heh..
U mnie jest ten potencjometr po prawej stronie licznika tak gdzieś w połowie jego wysokości. Więcej w linku poniżej...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=474721" onclick="window.open(this.href);return false;


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: vw-maniak92 » śr lut 06, 2013 17:41

marcinas1983, ooo wielkie dzieki wlasnie o to mi chodzilo teraz tylko musze jakos dostroic obroty :bigok: :pub:



Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T -- FIlMIK

Post autor: vw-maniak92 » czw lut 07, 2013 22:42

udalo mi sie zrobic jakis 2 krotkie filmiki jak wskazuje mi obecnie obrotomierz... Na jednyk pokazane jest przy stałej predkosci na 5 biegu przy 100km/h natomiast na drugim jest start z 1 do 4 biegu.. Czy to są prawidłowe wskazania obrotomierza przy tej skrzyni 4T silnik AAZ.. Teraz moge przedstawic wam to obrazowo i porownac jak wy macie w waszych 1.9 na podobnym osprzęcie
1) Stala predkosc 100km/h 5 bieg
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 7oDfTNmzh8
2) start od 1 do 4 biegu
http://www.youtube.com/watch?v=VtkkDQDs6rI



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: EnejVW » czw lut 07, 2013 22:50

vw-maniak92, według mnie pokazuje jeszcze troszkę za dużo bo u mnie na 4s 100 było przu jakichś 2600, a u ciebie powinno by być trochę mniej jakieś 2500



Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: vw-maniak92 » czw lut 07, 2013 23:02

TDiesel power, i dodam ze na zgaszonym silniku wskazówka jest w takiej pozycji Obrazek "ZDJ ZAPOZYCZONE Z ELEKTRODY ALE WSKAZÓWKA NA 0 JEST U MNIE TAK SAMO
Po przelozeniu silnika i odpaleniu wskazywal mi takie obroty na wolnych silnik chodzil normalnie ok 1000
Obrazek



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: marcinas1983 » czw lut 07, 2013 23:15

vw-maniak92, napisz nam lepiej jak to regulowałeś?? Ja wziąłem podniosłem sobie jedno koło z przodu, odpaliłem auto wrzuciłem 3 biegu i trzymałem prędkość daną dla pełnych obrotów i śrubokrętem kręciłem potencjometrem, żeby doregulować obroty.


P.S.

Dlaczego jak ludzie filmy nagrywają to w tle musi zawsze lecieć muzyka i całej reszty nie słychać :panna: ??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: EnejVW » czw lut 07, 2013 23:17

pierwsza fota- u mnie w td i kr jest podobnie może ciut mniej, ale też pod kreskami



Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: vw-maniak92 » czw lut 07, 2013 23:38

marcinas1983 pisze:vw-maniak92, napisz nam lepiej jak to regulowałeś?? Ja wziąłem podniosłem sobie jedno koło z przodu, odpaliłem auto wrzuciłem 3 biegu i trzymałem prędkość daną dla pełnych obrotów i śrubokrętem kręciłem potencjometrem, żeby doregulować obroty.


P.S.

Dlaczego jak ludzie filmy nagrywają to w tle musi zawsze lecieć muzyka i całej reszty nie słychać :panna: ??
Właśnie jeszcze tego nie regulowałem jedynie co zrobilem to cofnąłem wskazówkę do tyłu bo nie mogłem wczesniej znaleźć tego potencjometra.. W VDO jest gdzie indziej i w MOTOMETER ale teraz juz wiem.. Tylko chodzi mi o to zeby do pewnej predkosci wyregulować obroty teraz, a wskazówka wroci na swoje miejsce jak byla wczesniej, wtedy zacznie sie regulacja tylko musze miec orintacyjnie jak wy macie u siebie.. A jezeli chodzi o muzyke to akurat z pracy wracalem i radyjko sobie odbieralo a ze byl kawalek prostej wiec nagralem jak to u mnie wygląda z tymi obrotami. :bigok: a co bys chcial usłyszeć innego hehe :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości