aaz plus kolektor awx

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: aaz plus kolektor awx

Post autor: ciepek » czw sie 23, 2012 20:43

arwam pisze:
to wytłumacz dlaczego się stosuje układy dolotowe o zmiennej długości jak i zmienne fazy rozrządu...
W którym tdi jest zmienna długosc dolotu? albo zmienna faza rozrządu?
O ile mi wiadomo ze studiów zmienna długość dolotu stosuje sie by uzyskac doładowanie rezonansowe-dynamiczne. Fala cisnienia spalin odbija sie od pierwszego tłumika i powracając do cylindra zasysa powietrze .Musi byc odpowiednio dobrana srednica rur odległosci i objetosci tłumików itp .Zjawisko to najlepiej widac w dwusuwach .
W naszych dłubanych td ma tłumików a doładowanie jest typu turbo a wiec nic nie zasysa powietrza tylko pcha .
Zmienne fazy rozrzadu robi sie po to by by pieknie jechac na dole i na górze np 7000obr (v-tec) ale tdi ma piekny dół a góra to raczej nigdy nie nastapi po predkość góry to 4 tys obr ,A spalanie ON konczy sie przy ok 5-5.5 obr co widac na wykresach z hamowni. Wiec po co zmienne fazy dla tdi?
arwam pisze: kiedy masz kolektor o długich kanałach i wałek o długich czasach otwarcia zaworów to teoretycznie só ssania powinien sie zakończyć w momencie osiągnięcia DMP tłoka, mimo to powietrze napływa do cylindr pomimo że tłok zaczyna już ruch do góry.
Turbo pompuje w seri nie mniej niz 0,6 bar a wiec powietrza jest 160% tego co normalnie .w cylindrze powietrze rozpreza sie nieco bo tłok jedzie w dół i do póki podczas ponownego nawrotu wartośc cisnienia nie przekroczy 1,6 bar do póki cylinder bedzie doładowywany a wiec te pare stopni po dmp jest min po to by złapac coś ekstra.a na przed gmp by wspomóc opróżnianie cylindra ze spalin swiezym ładunkiem.
Td to nie vtec czy benzynowe audi 4,2 v8 .Cos tu sie pokiełbasiło....
arwam pisze: a co do kopanie asfaltu na trzecim biegu to pokaż to samo ze skrzynką ASD lub podobną...
Ja ma standardowa skrzynie aff i nie widze potrzeby zmiany na inna jest idealna.
Co do wydechu fakt. Ale pod warunkiem obniżenia ciśnienia .

Witboy
W moim przypadku doskonale sprawdza sie turbawka z bmw 2,5tds wstaje pieknie od 1500 i ponad 2 bar nabije ustawiona na 1,5 bar bedzie bezawaryjna.kupisz za 150zyla i bez cudów z vnt



arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » czw sie 23, 2012 22:34

ciepek pisze:W którym tdi jest zmienna długosc dolotu? albo zmienna faza rozrządu?
akurat nie miałem na myśli silników wysokoprężnych ale zarówno w benzynie przy całkowitym otwarciu przepustnicy jak w Dieslu masz te same zjawiska w układzie dolotowym.

ciepek pisze:Turbo pompuje w seri nie mniej niz 0,6 bar a wiec powietrza jest 160% tego co normalnie .w cylindrze powietrze rozpreza sie nieco bo tłok jedzie w dół i do póki podczas ponownego nawrotu wartośc cisnienia nie przekroczy 1,6 bar do póki cylinder bedzie doładowywany a wiec te pare stopni po dmp jest min po to by złapac coś ekstra.a na przed gmp by wspomóc opróżnianie cylindra ze spalin swiezym ładunkiem.
Td to nie vtec czy benzynowe audi 4,2 v8 .Cos tu sie pokiełbasiło....

nie do końca,

jak zdołasz odpowiednio wykorzystać zjawiska falowe to można to samo napełnienie cylindra uzyskać przy mniejszym doładowaniu a to już na nam spore korzyści na wyjściu z silnika...


co do zmiennych faz rozrządu nie mówię bo my nie mamy mżliwości ich zastosowania, ale odpowiednio dobrany kolektor i wałek mogą zmienić wbrew pozorom naprawdę sporo.


co do prędkości spalania paliwa to po to np jest zrobiony TIMING żeby móc bardziej wyprzedzać kąt wtrysku po to żeby paliwo zdążało sie spalać przy wysokich obrotoach.
a tutaj bardzo dużo ma również do powiedzienia okres czasu wtrysku, czyli to jaką mamy falę.

ciepek pisze:W moim przypadku doskonale sprawdza sie turbawka z bmw 2,5tds wstaje pieknie od 1500 i ponad 2 bar nabije ustawiona na 1,5 bar bedzie bezawaryjna.kupisz za 150zyla i bez cudów z vnt

to zrób pomiar czasu na ćwiartkę i może pojedź na hamownię, może i nie jest tak kłopotliwe w instalacji, choć po "odkryciu nowego zastosowania MBC i małym przekonstruowaniu nie jest już tak kłopotliwe jak kiedyś.

nie chodzi o to że sposób który ty wybrałeś jest zły bo nie jest, ale zależy kto czego oczekuje,

ja chcąc założyć synchro muszę mieć duży moment obrotowy jeśli ma ono nie być tylko wisienką na torcie która po za całokształtem nic nie daje.
mam już wystarczająco momentu obrotowego że musże myśleć o polepszeniu trakcji... wybrałem ten sposób i gdybym stał przed ponownym wyborem rodzaju turbiny też bym to samo wybrał nawet do auta na codzień choć tam bym wybrał trochę mniejsze turbo pokroju właśnie BV43A.
na codzień jak znalazł, przy 1500rpm mozesz spokojnie TIR'a pod górę i to dość stromą wyprzedzać pod warunkiem że Twoje sprzęgło to zniesie, bo u mnie VR'owe w połączeniu z pompą 11mm nie potrafiło wytrzymac tego momentu, u mnie może być nie bez znaczenia fakt że koło zamachowe mam lekkie, i być może dlatego



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: aaz plus kolektor awx

Post autor: ciepek » pt sie 24, 2012 11:36

arwam pisze: akurat nie miałem na myśli silników wysokoprężnych ale zarówno w benzynie przy całkowitym otwarciu przepustnicy jak w Dieslu masz te same zjawiska w układzie dolotowym.
To jest temat td aaz + awx wiec po co mieszasz?
Inne zjawiska sa w silnikach turbodoładowanych inne w wolnossacych .inne w benzynowych inne w Twoim i moim td bez tłumikow z rurą jak komin.
A zjawiska falowe lub jak wolisz doładowanie dynamiczne polega na wykorzystaniu odbicia fali cisnienia spalin od pierwszego tłumika i powrotu do cylindra tak by zostało zassane powietrze .musi byc to zgrane scisle z odległoscia zaworu wydechowego od tłumika srednica rury fazami wałka ,wysokoscia wzniosu zaworu itd,,,polecam literature pana pachońskiego on jest od tego specjalista .lecz zanim zaczaisz osiwiejesz :? A zjawiska falowe wykorzystaj tam gdzie nie ma turbo.
arwam pisze:nie do końca,

jak zdołasz odpowiednio wykorzystać zjawiska falowe to można to samo napełnienie cylindra uzyskać przy mniejszym doładowaniu a to już na nam spore korzyści na wyjściu z silnika...
j.w
arwam pisze:co do zmiennych faz rozrządu nie mówię bo my nie mamy mżliwości ich zastosowania, ale odpowiednio dobrany kolektor i wałek mogą zmienić wbrew pozorom naprawdę sporo.
Tylko kto z forum to dokładnie wyliczy i dobierze? :?


arwam pisze:to zrób pomiar czasu na ćwiartkę i może pojedź na hamownię, może i nie jest tak kłopotliwe w instalacji, choć po "odkryciu nowego zastosowania MBC i małym przekonstruowaniu nie jest już tak kłopotliwe jak kiedyś.
Aby sprawdzic jak pompuje turbo nei potrzebuje hamowni a ćwiartke wole w innej postaci . :bajer:
Jak żona pozwoli :grin: i bedzie na to czas to zahamuje sie i pomierze.

Co do turbo to co najprostsze jest najlepsze. a lepsze jest wrogiem dobrego. td to nie tdi a vnt moze okazac sie zabójcze dla bloku td.
tdsowe jest tanie i ładnie pasi z awx i dp 3 cale
Sprzegło vr6(bynajmniej okładziny cierne i docisk) jest takie samo jak w transporterze 2,4 d ,golfie 1z,passacie abk. ma tylko wiecej tłumików. moment przeniesie identyczny ale jesli max pojawi sie przy 1500 to ja bym sie bał o dół w td a nie sprzegło....
pozdro



arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » pt sie 24, 2012 20:16

ciepek pisze:A zjawiska falowe lub jak wolisz doładowanie dynamiczne polega na wykorzystaniu odbicia fali cisnienia spalin od pierwszego tłumika i powrotu do cylindra tak by zostało zassane powietrze .musi byc to zgrane scisle z odległoscia zaworu wydechowego od tłumika srednica rury fazami wałka ,wysokoscia wzniosu zaworu itd,,,polecam literature pana pachońskiego on jest od tego specjalista .lecz zanim zaczaisz osiwiejesz A zjawiska falowe wykorzystaj tam gdzie nie ma turbo.

to jest jeden z elementów doładowania dynamicznego ale ma za zadanie nie tyle polepszenie napełnienia cylindrów a ich lepsze opróżnienie, po to żeby móc lepiej napełnić cylinder świeżym ładunkiem.
ciepek pisze:Aby sprawdzic jak pompuje turbo nei potrzebuje hamowni a ćwiartke wole w innej postaci .
Jak żona pozwoli i bedzie na to czas to zahamuje sie i pomierze.
co innego sprawdzić jak pompuje ale jak wiesz 2.0bara z małej suszarki to nie to samo często co 1.0-1.4bara z dużej.


a co do sprzęgła są podobne VR6 i 2.4D ale od T4 przeniesie większy moment to już jest sprawdzone, szkoda że ja jak kupowałem swoje nie niechciałem poczekać na to od T4 tylko wziąłem to co było na stanie..., być może miałbym teraz jeszcze sprawne sprzęgło...


a o blok przy 1.9 to nie masz sie co bać. jak na trójce masz trakcję na ASD na suchym to do granicy wytrzymałości bloku jeszcze daleko...

zresztą takie GTB2260VK nie wstanie Ci na TD przy 1500rpm...



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: aaz plus kolektor awx

Post autor: ciepek » pt sie 24, 2012 20:56

Arwam doładowanie ma na celu doładowanie a wiec jak sama nazwa mówi napełnienie a nie opróżnianie .Proponuje zakończyć wyrwany z kosmosu temat doładowania dynamicznego bo dla td z wolnym wydechem nic takiego nie zachodzi.
Arwam pisze:co innego sprawdzić jak pompuje ale jak wiesz 2.0bara z małej suszarki to nie to samo często co 1.0-1.4bara z dużej.
No tak dla tego u mnie jest turbo 2,5 tds które pompuje bez laga i nie dławi wydechu bo jeszcze rozwierciłem wg o min 50%. I jest idealne i w dodatku tanie jak barszcz.

Arwam pisze:a co do sprzęgła są podobne VR6 i 2.4D ale od T4 przeniesie większy moment to już jest sprawdzone, szkoda że ja jak kupowałem swoje nie niechciałem poczekać na to od T4 tylko wziąłem to co było na stanie..., być może miałbym teraz jeszcze sprawne sprzęgło...
Skoro tak uważasz to jedz na szrot poproś o sprzegło od t4 , tdi 1z,czy passat 2,0.porównaj numery docisku i tarczy albo inaczej sprawdz sobie w inter cars na stronie netowej numery.WSZYSTKIE MAJA IDENTYCZNE. oznacza to że luk produkuje to jedno po drugim dziesiatym i tysiecznym a fabryka rozdziela to w ten sposób ze to wsadzimy tu a to tam . Gwarantuje to co pisze bo porównywałem wszystkie te sprzegła. Vr6 ma tylko wiecej sprężyn które poza tym ze sie tłuka nic nie dają.Docisk idento a wiec nie moze przenieść mniej ani wiecej tylko to samo bo to cały czas ten sam docisk.A inna cena to najzwyklejsze naciaganie klienta tak jak specjalne świece zapłonowe czy oleje do quadów,pił spalinowych czy motocykli.



Awatar użytkownika
witboy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lis 19, 2011 22:44

aaz plus kolektor awx

Post autor: witboy » pt sie 24, 2012 23:56

ok panowie skoro temat lekko zszedl na inne tory..
co myslicie o tym ze jak osiagne plus minus te 150-160 kuca na awx kolektorze, t3 albo te turbo z tds.. bo faktycznie dosc latwo je dostac ale flansze i zezba wieksza jak w przypadku t3 czy k24, wtrysdki i pompa 11, fmic plus wiadomo sprzeglo itd..

mam dojscie do wtrysku metanolu badz nitro.. zestawy ze stanow sa tanie a mam poprostu osobe ktora by mi to wyslala badz by do mnie to przylecialo

warto? wal ? korby nie odfruna? mialem juz nitro w jednym z aut poprzednich fajna zabawa strzelalem na dyszach 50 pozniej ok 75 czyli rozwiercone 50 fajna zabawa itd ale czy tu sie to sprawdzi? w dieslu myslalem o wtrysku metanolu


MK3 GTD -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=432543" onclick="window.open(this.href);return false;
projektory, gewinde, bbs rm 001 -> 9,5j, hbm, skora recaro z cc, reczny skorka, kiera vr6, pakiet gti, aaz pompa 11, t3, awx wydech tdi

Obrazek

arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » sob sie 25, 2012 13:22

ciepek pisze:Arwam doładowanie ma na celu doładowanie a wiec jak sama nazwa mówi napełnienie a nie opróżnianie .Proponuje zakończyć wyrwany z kosmosu temat doładowania dynamicznego bo dla td z wolnym wydechem nic takiego nie zachodzi.

jednak zmiana kolektora na inny daje zauważalne różnice więc nasuwa się wniosek że w mniejszej bądź większej postaci jednak występuje....
ciepek pisze:Skoro tak uważasz to jedz na szrot poproś o sprzegło od t4 , tdi 1z,czy passat 2,0.porównaj numery docisku i tarczy albo inaczej sprawdz sobie w inter cars na stronie netowej numery.WSZYSTKIE MAJA IDENTYCZNE. oznacza to że luk produkuje to jedno po drugim dziesiatym i tysiecznym a fabryka rozdziela to w ten sposób ze to wsadzimy tu a to tam

nie myl części z pierwszego montażu z częściami zamiennymi.



witboy, w połączeniu z nadmiarem paliwa lub z dotryskiem innego paliwa sprawdzi się i w dieslu...



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: aaz plus kolektor awx

Post autor: ciepek » sob sie 25, 2012 14:22

arwam pisze:jednak zmiana kolektora na inny daje zauważalne różnice więc nasuwa się wniosek że w mniejszej bądź większej postaci jednak występuje....
No jasne ze daje bo zmieniaja sie opory przepływu .Bez watpienia 1y jest najlepszy tylko o ile poprawi przepływ 1,5,10%? a urobic sie trzeba co niemiara. I jak zmierzyć róznice miedzy 1y a awx?
A z doładowaniem dynamicznym i << zjawiskami falowymi w td z wolnym wydechem >>zakończmy temat bo to nie ta bajka.
arwam pisze:nie myl części z pierwszego montażu z częściami zamiennymi.
A czym sie różni część z pierwszego montażu od tej kupionej w sklepie z tym samym numerem np LUK .Nawet w serwisie kupując docisk dostaniesz luka tego samego co u pana Mietka w motoryzacyjnym .Tylko w serwisie bedzie pieczątka vw a numer identyczny wiec częśc jest dokładnie ta sama.
Tylko nie pisz ze ta na pierwszy montaz jest lepsza itd...
Dam Ci przykład popychacz hydrauliczny w serwisie audi kosztuje do mojego auta (a6) prawie 50zł a ten sam <<ina>>w byle gównianym sklepie 18 zł. Jak napisze ze ina robi popychacze do prawie wszystkiego i na pierwszy montaz tez to pewnie napiszesz ze fakt.To samo jest z reszta klamotów .
pozdro



arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » sob sie 25, 2012 21:47

ciepek pisze:o jasne ze daje bo zmieniaja sie opory przepływu .Bez watpienia 1y jest najlepszy tylko o ile poprawi przepływ 1,5,10%? a urobic sie trzeba co niemiara. I jak zmierzyć róznice miedzy 1y a awx?
A z doładowaniem dynamicznym i << zjawiskami falowymi w td z wolnym wydechem >>zakończmy temat bo to nie ta bajka.
a zmierzyć można od choćby nawet robiąc pomiary elastyczności. opory przepływu to nie wszystko, idąc tą drogą należałoby zrezygnować z IC bo tam opory przepływu są okrótne...


ciepek pisze:A czym sie różni część z pierwszego montażu od tej kupionej w sklepie z tym samym numerem np LUK .Nawet w serwisie kupując docisk dostaniesz luka tego samego co u pana Mietka w motoryzacyjnym .Tylko w serwisie bedzie pieczątka vw a numer identyczny wiec częśc jest dokładnie ta sama.

nie myl tego co dostaniesz w serwisie czy sklepie od tego z czym auto wyjechało z taśmy.

niestety to są dwa różne światy, ja już tego doświadczyłem czego tobie nie życzę,zle że zaczynamy schodzić z tematu i spamować



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: aaz plus kolektor awx

Post autor: ciepek » pn sie 27, 2012 13:14

arwam pisze: opory przepływu to nie wszystko, idąc tą drogą należałoby zrezygnować z IC bo tam opory przepływu są okrótne...
No to skoro tak twierdzisz to po co kombinujesz tak z tym kolektorem 1y? . IC nie komentuje bo szkoda czasu...
arwam pisze: nie myl tego co dostaniesz w serwisie czy sklepie od tego z czym auto wyjechało z taśmy.
niestety to są dwa różne światy, ja już tego doświadczyłem czego tobie nie życzę,zle że zaczynamy schodzić z tematu i spamować
Masz 100% racji na pierwszy montaż ida cześci z 1 grupy selekcyjnej czyli najlepiej wykonane z najmniejszymi odchyłkami .
A wszystko to co jest na serwis jest gorsze ale bez przesady. Nie oznacza to bynajmniej ze docisk kupiony dzis w serwisie ori vw (luk nr x) i taki sam luk nr x w sklepie u pana miecia to nie inne dociski tylko dokładnie te same. A to dla tego ze zostały zrobione przez tą sama fabryke i maja dokładnie ten sam numer.
Jedyna róznica moze być miedzy made in china a made in germany. Ale kupując docisk do vr6,1z,t4,abk dostaniemy dokładnie ten sam docisk nawet w serwisie bo miły pan zapyta o numer części a nie do czego ona ma być i przypierdzieli ewentualnie 50% nadpłaty za vr6 . Tak działa marketing od wielu lat. Tez uważam ze nie powinniśmy śmiecic w temacie awx pozdro



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

aaz plus kolektor awx

Post autor: marcinas1983 » pn sie 27, 2012 14:57

Po prostu sprawa jest prosta... jeśli chcesz poprawić napełnianie cylindrów to montuj ten z AWX'a na pewno będzie lepiej niż na tym normalnym i tyle w temacie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » pn sie 27, 2012 17:05

ciepek pisze:No to skoro tak twierdzisz to po co kombinujesz tak z tym kolektorem 1y? . IC nie komentuje bo szkoda czasu...

bo opory to nie wszystko i akurat tutaj pasuje charakterystyka tego kolektora. poprawia i to znacznie napełnienie cylindrów w szczególności kiedy jeszcze nie ma doładowania...



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Re: aaz plus kolektor awx

Post autor: euglen » pn sie 27, 2012 22:03

arwam pisze:
ciepek pisze:No to skoro tak twierdzisz to po co kombinujesz tak z tym kolektorem 1y? . IC nie komentuje bo szkoda czasu...

bo opory to nie wszystko i akurat tutaj pasuje charakterystyka tego kolektora. poprawia i to znacznie napełnienie cylindrów w szczególności kiedy jeszcze nie ma doładowania...
Jaka charakterystyka?
Tutaj znaczy gdzie?
Kiedy nie ma doładowania tzn. ~1100rpm?

Coś niezbyt ten Twój post...



arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » wt sie 28, 2012 08:23

euglen pisze:Jaka charakterystyka?
Tutaj znaczy gdzie?
Kiedy nie ma doładowania tzn. ~1100rpm?
\

chodzi o częstotliwości rezonansowe...

a tutaj chodziło mi i silnik 1.9 czy to TD czy TDI


a kiedy nie ma doładowania to znaczy wtedy kiedy go nie ma,bo równie dobrze mogę mieć 1.0bar przy 2000rpm a równie dobrze 0,1bara czy 5000rpm wszystko zależy od pozycji pedału gazu



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości