aaz plus kolektor awx

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
witboy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lis 19, 2011 22:44

aaz plus kolektor awx

Post autor: witboy » ndz sie 19, 2012 11:55

jak w temacie da sie ? p&p czy jakas rzezba? jakie sa korzysci po zastosowaniu tego kolektora majac na uwadze modzenie tego silnika w tym wieksza pompa i inne


MK3 GTD -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=432543" onclick="window.open(this.href);return false;
projektory, gewinde, bbs rm 001 -> 9,5j, hbm, skora recaro z cc, reczny skorka, kiera vr6, pakiet gti, aaz pompa 11, t3, awx wydech tdi

Obrazek

arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » ndz sie 19, 2012 16:57

pasuje jeśli masz IC co najwyżej trzeba obciąć mocowania chłodniczki spalin EGR'u

ale szczerze lepiej zrobić jakiś ustom niż to dziadostwo pasować, kolektor od 1Y jest o niebo lepszy.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

aaz plus kolektor awx

Post autor: marcinas1983 » ndz sie 19, 2012 21:18

witboy, będzie pasować, tylko ja przy montażu k24 musiałem lekko zeszlifować trochę kolektor jak i muszlę po stronie zimnej, żeby to razem zamontować.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

aaz plus kolektor awx

Post autor: piotrekgal » pn sie 20, 2012 14:53

arwam pisze:le szczerze lepiej zrobić jakiś ustom niż to dziadostwo pasować, kolektor od 1Y jest o niebo lepszy.
dlaczego dziadostwo? na pewno bedzie lepsze jak ori AAZ, a 1Y i jesli kolega ma jakies T3 to niech ten 1Y sobie odpuszcza (ze skrzynia 4T,CHD), wydechu nie pusci wowczas.



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: aaz plus kolektor awx

Post autor: ciepek » pn sie 20, 2012 16:14

Arwam ...jesli koletor awx jest dziadostwo to dlaczego niemal wszedzie w rocznikach 2000-2010 w silnikach 1,9 -2.0 grupy vw, oooo jest to montowane? np arl ,brd (170 koni) . 1y ma bez watpienia najlepszy przepływ -bynajmniej jednakowy dla wszystkich cylindrów bo 1y nie ma doładowania ale przy doładowaniu mamy nadcisnienie jednakowe w kazdym miejscu kolektora i straty te nie sa juz tak dokuczliwe a przynaczej niemierzalne w naszych warunkach.
Poza tym jak zasadzisz kolektor od 1y to turbawke trzeba dac na dół bo inaczej nie wlezie czyli znowu odwacac kolektor wydechowy cudować z dolotem ,dp, wydechem , ( 50 godzin pracy + spawanie aluminium i stali ) a pózniej znowu odkreca sie kolektor bo wisi na nim turbo wydech.
awx pasi p&p dorobic tylko trzeba z kawałka rury i blachy stalowej kruciec (popołudnie pracy) zadajesz oring i miodzio , albo wariant leniwy wspawaujesz kruciec aluminiowy za 100 i po krzyku.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

aaz plus kolektor awx

Post autor: piotrekgal » pn sie 20, 2012 16:53

ciepek pisze:Poza tym jak zasadzisz kolektor od 1y to turbawke trzeba dac na dół bo inaczej nie wlezie czyli znowu odwacac kolektor wydechowy cudować z dolotem ,dp, wydechem
dokladnie, trzeba zapodac kolektor z passata b2 wydechowy rzecz jasna, ja mimo tego mialem problem z dp, skrzynia, i kolektor 1y zdal sie na nic- aktualnie na sprzedaz, na to miejsce wchodzi lada dzien awx.



Awatar użytkownika
witboy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lis 19, 2011 22:44

aaz plus kolektor awx

Post autor: witboy » wt sie 21, 2012 12:16

czyli jednym slowem awx bedzie najmniej problematyczny a napewno lepszy od tego shitu co jest ori..

bo wakacje dobiegaja konca czas zaprzestac grzebac w srodku auta tylko brac sie za dlubanie silnika
wiec moj pomysl jest dosc prosty i mysle ze spokojnie na przemieszczanie sie styknie bo celuje w ok 140-150 kuca.. tj pompa 11, wtryski mercedes bo mam takie za free bo ojciec ma w124, albo wtryski SB, turbawka jakas t3 bo dosc latwo znalesc wlasnie t3 i kosztowo nie jest najgorzej, kolektor dolotowy awx, no i fmic ale tu sa lekkie moje wchania z racji ze mam klime.. i albo robie zyletke z przedniego pasa i jakos to upycham albo nie wiem co robic... mam sporo pytan ale chce to przez zime na spokojnie zrobic aby w miare to chodzilo i do przemieszczania z a do b starczalo


MK3 GTD -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=432543" onclick="window.open(this.href);return false;
projektory, gewinde, bbs rm 001 -> 9,5j, hbm, skora recaro z cc, reczny skorka, kiera vr6, pakiet gti, aaz pompa 11, t3, awx wydech tdi

Obrazek

arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » śr sie 22, 2012 09:21

ciepek pisze:Arwam ...jesli koletor awx jest dziadostwo to dlaczego niemal wszedzie w rocznikach 2000-2010 w silnikach 1,9 -2.0 grupy vw, oooo jest to montowane? np arl ,brd (170 koni)

a wytłumacz dlaczego po zamontowaniu kolektora od 1Y jak miałem jeszcze problem z podstawianiem zaworów potęgowało ten efekt? dlatego że powietrze w poszczególnych kanałach miało znacznie większą energię kinetyczną co powoduje lepsze napełnienie cylindra, mimo małego ciśnienia doładowania, wtedy minimalizujesz straty związane z wydechem a to skutkuje już przyrostem mocy i momentu na kołach.
ja narazie jeżdżę właśnie na kolektorze od PD ale to tylko do czasu jak znajde otpymalne ustawienia turbiny i stwierdzę że tu już sie nic nie do poprawić wtedy ląduje kolektor najprawdopodobniej od polo SDI bo tam mamy po drugiej stronie wejście do kolektora i będzie jak dla mnie gitarka.



Awatar użytkownika
witboy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lis 19, 2011 22:44

aaz plus kolektor awx

Post autor: witboy » śr sie 22, 2012 11:37

no ja akurat mialem przygode z dlubaniem opla z silnikiem c20xe na 200 kuca , tam byl bardzo podobny kolektor do tego z 1y wiec zasade pojmuje, duza zbierajaca puszczka przed kanalami , ale skoro z 1y nic nie podejdzie to jednak wole awx, juz bedzie lepiej od sesrji..

arawam kolega ma na spezedaz sterowanie podcisnieniowe map sensoerem avt, i coraz bardziej nad taka turbina sie zastanawiam do aaz ale boje sie o wyfruniecie walu... bo przeciez 1,5 tys i turbo wstanie...


MK3 GTD -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=432543" onclick="window.open(this.href);return false;
projektory, gewinde, bbs rm 001 -> 9,5j, hbm, skora recaro z cc, reczny skorka, kiera vr6, pakiet gti, aaz pompa 11, t3, awx wydech tdi

Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

aaz plus kolektor awx

Post autor: marcinas1983 » śr sie 22, 2012 12:10

witboy pisze:bo przeciez 1,5 tys i turbo wstanie...
jak będzie dopiero wstawać to pół biedy, gorzej jeśli już przy tych obrotach będzie max doładowanie :helm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: aaz plus kolektor awx

Post autor: ciepek » śr sie 22, 2012 19:36

arwam pisze:
ciepek pisze:Arwam ...jesli koletor awx jest dziadostwo to dlaczego niemal wszedzie w rocznikach 2000-2010 w silnikach 1,9 -2.0 grupy vw, oooo jest to montowane? np arl ,brd (170 koni)

a wytłumacz dlaczego po zamontowaniu kolektora od 1Y jak miałem jeszcze problem z podstawianiem zaworów potęgowało ten efekt? dlatego że powietrze w poszczególnych kanałach miało znacznie większą energię kinetyczną co powoduje lepsze napełnienie cylindra, mimo małego ciśnienia doładowania, wtedy minimalizujesz straty związane z wydechem a to skutkuje już przyrostem mocy i momentu na kołach.
.
Arwam cos krecisz...
żeby coś miało energie kinetyczna musi miec mase i predkośc .masa powietrza w dolocie jest niemal zerowa. powietrze to nie woda.Zauważ ze w kolektorze ssacym naszych silników jest nadcisnienie 200-300% czyli 2-3 bar od wartości 0.A wiec dalej idąc działa tu prawo Pascala które mówi że cisnienie rozchodzi sie we wszystkich kierunkach jednakowo. gdyby było inaczej nie walono by tych kolektorów do sportowych wersji tdi i dodatkowo jeszcze zawraca sie powietrze o 180st w intercoolerze.(teoretycznie 200% strat ;-))
Ja mam u siebie awx i na razie standardowy ic (nawracane powietrze 180 st )od golfa sb. na 1,8 bar auto kopie asfalt na 3 biegu .nie widze problemów z przegrzewaniem powietrza i nie wiem czy jest sens montować centralny ic.
Zastanawiam sie jeszcze co ma wspólnego kolektor ssacy ze stratami na wydechu...
i co to jest to podstawianie zaworów?



arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » śr sie 22, 2012 22:06

ciepek pisze:żeby coś miało energie kinetyczna musi miec mase i predkośc .masa powietrza w dolocie jest niemal zerowa. powietrze to nie woda.Zauważ ze w kolektorze ssacym naszych silników jest nadcisnienie 200-300% czyli 2-3 bar od wartości 0.A wiec dalej idąc działa tu prawo Pascala które mówi że cisnienie rozchodzi sie we wszystkich kierunkach jednakowo. gdyby było inaczej nie walono by tych kolektorów do sportowych wersji tdi i dodatkowo jeszcze zawraca sie powietrze o 180st w intercoolerze.
to wytłumacz dlaczego się stosuje układy dolotowe o zmiennej długości jak i zmienne fazy rozrządu...

a gdyby powietrze nie miało masy to byłoby czegoś takiego jak akustyka.

zresztą już nie od dziś wiadomo że dobre efekty są z kolektorami o długich kanałach i długich czasach otwarcia zaworów jesli mamy robić moc przy dużych obrotach, wtedy masz w miarę dobry dół zanim pojawi się doładowanie jak i dobrą górę dzięki wałkowi rozrządu, kiedy masz kolektor o długich kanałach i wałek o długich czasach otwarcia zaworów to teoretycznie só ssania powinien sie zakończyć w momencie osiągnięcia DMP tłoka, mimo to powietrze napływa do cylindr pomimo że tłok zaczyna już ruch do góry.

as najlepsze będziesz miał porównanie jak założysz inny kolektor bez jakichkolwiek zmian w reszcie osprzetu i nastaw.

zresztą gdyby to nie miało wpływu to nie istniałoby coś takiego jak doładowanie dynamiczne.

a co do kopanie asfaltu na trzecim biegu to pokaż to samo ze skrzynką ASD lub podobną...

fizyka jest fizyką i jej nie oszukasz.
ciepek pisze:Zastanawiam sie jeszcze co ma wspólnego kolektor ssacy ze stratami na wydechu...

a to że jak będzie lepsze napełnienie cylindra to przy tej samej dawce możesz mieć mniejsze doładowanie bo ilość powietrza w cylindrze będzie ta sama pomimo mniejszego cylindra, dzięki temu mamy mniejsze straty energii zużytej na sprężenie powietrza pownieważ nie trzeba aż tyle pracy włożyć w sprężenie powietrza, a więc czy to VNT czy WG jest szerzej otwarte i dzięki temu masz mniejszy opór na wydechu.
czasem nawet opłaca się zmniejszyć doładowanie a pograć kątem wtrysku i wtedy moc nam skacze do góry, jak byłem na Majóvwce na trochę ponad 200KM dmuchałem tylko 1,3bara. pompowanie dużych ciśnień powoduje to że masz gorzej opróżniony cylinder ze spalin a więc i gorzej napełniony świeżym powietrzem.

witboy pisze:arawam kolega ma na spezedaz sterowanie podcisnieniowe map sensoerem avt, i coraz bardziej nad taka turbina sie zastanawiam do aaz ale boje sie o wyfruniecie walu... bo przeciez 1,5 tys i turbo wstanie...

czego tu się bać?
jeśli boisz się tego że turbo za wcześnie wstanie to regulujesz ogranicznikiem otwarcia kierownic. ewentualnie jeśli umiesz na tyle obsługiwać to sterowanko możesz uzależnić doładowanie od obrotów.
a jaką turbinę konkretnie chcesz zastosować?
ja polecam turbiny nie mniejsze niż GT2052V jeśli to ma być zabawka, jesli auto na codzień to świetnie się sprawdza BV43A z silnika 2.0TDI 16V 170KM



Awatar użytkownika
witboy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lis 19, 2011 22:44

aaz plus kolektor awx

Post autor: witboy » śr sie 22, 2012 22:37

szczerze raczej takie autko do przemieszczania sie dosc zwawo na codzien i na jakies typowe kile z pod swiatel jakims tam golfem 20 letnim czyli celuje w okolice 140-170 kuca w zaleznosci od kosztow ktore bede musial poniesc, mysle ze te 150 i jakims niezlym fmicu osiagne ale fajnie by bylo miec dobry dol ... nie chce robic ulepa co sie bedzie sypal bardziej zalezy mi na umiarkowaniu chodz wiadomo z czasem aby bylo rozwojowo...czyli 11mm pompa czy dobry fmic i kol dolotowy i wtryski merce a potem ew bawic sie turbina chyba ze roznica na samym turbo wraz z montazem nie bedzie wieksza jak 700 zl to wtedy sie zastanowie tzn aby w ok 1000zl dobre turbo zamontowac plus sterowanie za jakies pk,n rozsadne zrobic to wtedy raczej skusze sie na avt, na zmiane mocy mam pare pln aby wykonac i jest to kilka tys ale chce je rozsadnie wydac przez zime...niz jak to sie mowi wydac 2 razy raz tanio a 2 raz dobrze


MK3 GTD -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=432543" onclick="window.open(this.href);return false;
projektory, gewinde, bbs rm 001 -> 9,5j, hbm, skora recaro z cc, reczny skorka, kiera vr6, pakiet gti, aaz pompa 11, t3, awx wydech tdi

Obrazek

arwam

aaz plus kolektor awx

Post autor: arwam » czw sie 23, 2012 20:41

ja tylko przedstawiłem swój punkt widzenia poparty doświadczeniami na swoim aucie.

a co do sterowania turbinką VNT to znakomicie sie sprawdza moje sterowanko, choć nie powiem że jest całkowicie wolne od wad ale wszystko jest w odpowiednim temacie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości