Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Cinek, toffic, bugalon, VIP

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez arwam » N mar 11, 2012 14:20

Witam
w tym temacie chcę przedstawić wymyślony i wykonany przeze mnie układ sterowania za pomocą podciśnieniowej gruszki systemem VNT

jego działanie opiera się na "porównywaniu" różnicy ciśnień pomiędzy kolektorem dolotowym ( ciśnienie Sterowania) i ciśnienia w magistrali podciśnieniowej wspomagania hamulców ( Podciśnienie jest tutaj elementem wykonawczym).

zasada działania jest taka:
po odpaleniu silnika pompa VAC wytwarza podciśnienie które wciąga gruszkę. zwór kulkowy jest zamknięty poprzez nacisk wywierany na kulkę za pośrednictwem sprężynki, sztanga zostaje wciągnięta; turbina już na niskich obrotach stara się pompować max ciśnienie. teraz do momentu kiedy na skutek obciążenia silnika lub wzrostu jego prędkości nie nie wzrośnie ciśnienie zawór zostaje zaknięty, a gruszka wciągnięta. jeśli ciśnienie w dolocie podniesie kulkę to podciśnienie maleje, gruszka zostaje wypuszczona, a turbina zwalnia, tym samym zmniejsza się ciśnienie doładowania, do momentu osiągnięcia stanu równowagi w którym, przepustowość zaworka jest taka, że zaworek wpuszcza tyle powietrza z kolektora ssącego do magistrali podciśnieniowej ile wypompowywuje pompa VACu.
teraz naciskamy gaz np chcąc przyspieszyć lub wjeżdzając pod górę.
nacisk wywierany przez dźwignię za pośrednictwem sprężynki na kulkę, wzrasta=> zaworek kulkowy zostaje zamknięty=> podciśnienie w magistrali wzrasta, gruszka zostaje wciągnięta,turbina przyspiesza=> ciśnienie doładowania rośnie=> w momencie osiągnięcia,ciśnienia doładowania kulka znów zostaje poniesiona=> podciśnienie spada, gruszka zostaje wypuszczona=> spada ciśnienie doładowania= ustala się znów stan równowagi,

teraz sytuacja odwrotna:
jedziemy ze stałą prędkością i zdejmujemy nogę z gazu:
nacisk na kulkę spada=> spada podciśnienie gruszka zostaje wypuszczona => turbina zwalnia, spada ciśnienie doładowania.

najlepiej się układ zachowuje kiedy kulka i sprężynka jest w pionie a wlot z kolektora ssącego jest od góry. najmniejsze są wtedy overboosty. u mnie układ jest w linii poziomej i overboosty występują tylko w momencie gwałtowego wciśnięcia gazu i np przy zadanym ciśnieniu doładowania 1,7 bara ciśneiine rośnie do 1.9bara po czym spada do 1.7 i już sie tak trzyma.

strojenie zaczynamy zawsze od małego ciśnienia, nigdy od dużego inaczej możemy nastawić takie przy którym turbina się już rozleci a zawór kulkowy pozostanie cały czas zamknięty

co do sterowania turbiną system się śwetnie spisuje na jednak dwie wady. jedną małą i jedną jeszcze mniejszą.
małą wadą jest lekkie osłabienie wspomagania hamulców ze względu na spore zużycie podciśnienia produkowanego przez pompkę vacoom.
drógą mniejszą wadą jest to że przy gwałtownym wciśnięciu gazu mamy niewielkie krótkotrwałe overboosty rzędu 0,2-0,3bara.
przy płynnym operowaniu gazem ciśnienie jest trzymane tak jak zadane wciśnięciem gazu.

jest pozbawione wad linkowych systemów sterowania gdzie przy długich zjazdach z góry występowało podciśnienie w dolocie i były nie odporne na odkładającą się sadzę. a odporność jeszcze będzie do przetestowania.


nie ma również wady sterowania nadciśnieniowego gdzie kierownice były uchylane dopiero wtedy kiedy było osiągnięte zadane ciśnienie.
jeśli ktoś miał nastawione większe to był to problem. bo silnik był niepotrzebnie obciążany na wydechu.
turbo wtedy przy spokojnej jeździ nie potrzebnie pompowało.
tutaj pedałem gazu zadajemy ciśnienie tym większe im bardziej gaz jest wciśnięty.
efekt jest taki że po dwóch dniach testów sprzęgło 228mm ze Statim;a zaczyna się delikatnie uślizgiwać.
dodatkowo jedną zaletą tego sterowania jest znacząco mniejszy spadek momentu obrotowego w górnych obrotach niż w systemach na linki czy czięgna lub w nadciśnieniowych systemach,




Obrazek


[img=http://img41.imageshack.us/img41/3239/sterowanievntnspodcinie.th.jpg]





Obrazek

Obrazek



tutaj mały podgląd tego jak sie zachowuje sterowanie na turbinach BV43A ( pierwsze dwa filmiki) i GTB2260VK

przepraszam za kiepską jakość ale niestety w lepzej nie chce mi przesłać bo zrywa połączenia jesli zbyt długo wysyła z małą prędkością...








ciśnienie jest odzwierciedlane przez stopień wciśnięcia gazu, i tak np przy stałej jeździe na piątce np 160-170km/h ciśnienie jest około 0,5bara

jeśli mamy miękkie sprężynki na Governorze, wtedy ciśnienie rośnie nam dośc szybko, ja ogólnie polecam na nim zostawic tylko możliwie miękką sprężynke od obrotów jałowych( duża stabilność w trzymaniu obrotów jałowych zimny gorący silnik) i dośc twardą od średnich, od wysokich w swoich pompach blokuję albo całkowicie albo wstawiam, znacznie twardsze odpowiedniki... wtedy ciśnienie czy to jedziemy przy 160km/h na czwórce czy na piątce zmienia się tylko nieznacznie, przy "miękkim" gazie mozna nawet na postoju dmuchnąć i 2.0bary z gazem w podłodze, dla mnie pożadane pod kątem synchro i możliwiści starty z max obrotów wraz z pełnym ciśnieniem doładowania na starcie...
cały układ jest moim pomysłem i moją własnością, można go powielać i budować na potrzeby własne, modernizować ( o czym prosiłbym pisać w tym temacie, każda sugestia odnośnie poprawy działania tego układu mile widziana).
zabrania się powielania, budowania, i modernizacji w celach odsprzedaży osobom trzecim układów działających na zasadzie porównywania wartości ciśnień w kolektorze ssącym silnika i siłowniku wykonawczym, pod groźbą konsekwencji prawnych,
nie pobieram opłat, za jego użytkowanie, budowanie czy modernizację, ale nie udzielę zgody na zarabianie na moim pomyśle. jego budowa jest na tyle prosta że każdy może taki układ wykonać, mając podstawowe narzędzia oraz minimum wiedzy technicznej
Ostatnio edytowano Wt sty 01, 2013 21:58 przez arwam, łącznie edytowano 2 razy
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 19m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez SZOPENN » Wt mar 27, 2012 22:27

Arwam należy się szacunek.... czasem tyle ścierpisz szyderstw i niedowierzań, a wiedzę mimo tego serwujesz i nie trzymasz dla siebie...

RESPECT!!!
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska
Online: 51d 2h 15m
Pomógł: 1

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez arwam » Pn paź 08, 2012 20:44

no i tak jak mówiłem układ będzie udoskonalany. w tej chwili mam już opracowaną koncepcję jak zapobiegac zamulaniu tuż po zmianie biegów w spincie czyli krótko mówiąc chce wyeliminować spadki ciśnienia po odpuszczeniu gazu na czas zmiany biegów w sprincie.
pomysł jest taki że dodatkowo, równolegle, będzie wpięte MBC z zaślepionym kanałem wentylacyjnym. samo MBC jest konwencjonalne. dodatkowo będzie przed zaworkiem który płynnie reguluje ciśnienie, w zależności od stopnia wciśnięcia gazu, wpięty zawór odcinający,.
w tym wykonaniu zawór odcinający paliwo z instalacji gazowej.
zaworem MBC będziemy regulować górną maksymalną wartość ciśnienia w układzie, jak również będzie on pełnił rolę zaworu bezpieczeństwa.
zawór odcinający będzie blokował działanie zawrou modulacyjnego. czyli w tym momencie tylko MBC będzie utrzymywać ciśnienie doładowania.
plan jest taki aby w momencie kiedy gaz wciskamy do oporu, zostawał zamykany zawór odcinający, wtedy po zdjęciu nogi z gazu kiedy paliwo jest odcięte, spada nieco ciśnienie, ale kierownice nie są otwierane jak wcześniej, teraz przy spadku poniżej zadanej wartości będą się zamykać całkowice, co znaczaco spowolni spadek doładowania.

zamierzam do tego wtykorzystać krańcówkę zamontowaną, na dźwigni pompy, która będzie uruchamiać zawór odcinający.
teraz mój problem polega na tym aby zawór odcinający, zamykał się na około 1-2s po czym się otwierał.

i tu pytanie do Was czyli do osób które orientują się nieco w elektronice jak to zrobić, aby po odpuszczeniu gazu napięcie nie było podawane na zaworek przy ten czas po czym już ma już się normalnie otworzyć?
gdybym miał zawór który by się zamykał przy podaniu napięcia zastosowałbym przekaźnik i kondensator żeby opóźniał moment otwożenia zaworka
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 19m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez Q_mac » Wt paź 09, 2012 01:40

Najprościej: klucz z kondensatorem na bazie tranzystora. Dobierasz układ tranzystorów w zależności co chcesz uzyskać. Jak chcesz zatykać (wyłączać na określony czas) to potrzebujesz 2 tranzystorów, jak włączać na określony czas-jeden. Minus-dryft temperaturowy (czas zależy od temp.) Porządniej zrobione to albo uC, albo bramki. Ew. komparator
Pozdrawiam
AAZ+, pompa 9 mm+custom LDA, FMIC, OutKat, VNT20@?? B+uC
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=518773&p=6222267#p6222267
Q_mac
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Cz wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Online: 19d 8h 40m
Pomógł: 19
Auto: VW Golf MK2
Silnik: AAZ+

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez arwam » Wt paź 09, 2012 08:15

mozna prościej jak dla laika? bo w dzedzinie elektroniki jestem laikiem.
a chcę na 1-2s zamykać zawór.
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 19m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez Q_mac » Śr paź 10, 2012 18:16

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic410605.html

Znalazłem chwilkę, żeby poszperać i tu masz coś dobrego do Twojego zastosowania. Zastosuj się do schematu podanego na stronie, zwiększ pojemność kondensatora 100 nF na 1-2,2 uF (dobierz doświadczalnie) i do niego równolegle dopnij rezystor 2,2-4,7 MΩ. Dodatkowo możesz jeszcze zmienić rezystor 330kΩ na 100kΩ i dopiąć szeregowo potencjometr 220k uzyskasz wtedy regulacje. Do wyjścia 3 musisz podpiąć tranzystor (np. IRFZ44n) w szeregu dajesz rezystor 1k i pomiędzy bramkę a mase 100k (nie są konieczne). Dobrze byłoby dać też równolegle diodę zenera na 15V. Wieczorem Ci skrobnę schemat tego opisu jak byś sobie nie poradził. Wszystko spokojnie zrobisz na uniwersalnej płytce, a części ma mieć każdy sklep z "elektronicznym" w nazwie.

Na pocztę wrzuciłem Ci opis układu i jego zastosowanie, żebyś miał łatwiej. Bardzo fajny artykuł.
Pozdrawiam
AAZ+, pompa 9 mm+custom LDA, FMIC, OutKat, VNT20@?? B+uC
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=518773&p=6222267#p6222267
Q_mac
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Cz wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Online: 19d 8h 40m
Pomógł: 19
Auto: VW Golf MK2
Silnik: AAZ+

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez biznes88 » Śr paź 10, 2012 20:33

arwam, Czy tobie chodzi o to zeby odciac podcisnienie w trakcie kiedy puscisz pedal? (zeby sztanga gruszki byla "wypchnieta"??? czy zle zrozumialem?...
biznes88
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia
Online: 15d 16h 22m
Pomógł: 2
Auto: VW B4
Silnik: m-TDi

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez arwam » Śr paź 10, 2012 23:41

chodzi o to żeby w sprincie nie była wypuszczana w trakcie zmiany biegu, czy przy krótkotrwałym zdjęciu nogi z gazu. wtedy wirnik nie jest hamowany przez znacznie wolniejsze spaliny,

zaś w codziennej eksploatacji jest to korzystne nie tylko podwzględem spalania ale i tego że ten układ jest tak odporny na odkładanie sadzy że możesz do woli zamulać i nawet po półtora miesiącu zamulania przy pierwszym sprincie nie masz najmiejszych tendencji do overbostów.



Q_mac, móżdżyłem na wolnym czasie i wymużdżyłem żeby zastosować przekaźnik rozwierny i np równolegle do cewki podłączyć większy kondensator. przy naciśnięciu gazu do spodu przekaźnik rozwiera styki. zawór jest zamkniety, po puszczeniu gazu przy zastosowaniu wiekszego kondenstora myślę że powinno 1-1.5s utrzymać przekaźnik w stanie rozwartym, czyli że przez 1-1.5s powinno wystarczyć prądu w kondensatorze. jaką wielkość mniej wiecej zastosować?
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 19m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez Q_mac » Cz paź 11, 2012 09:41

Czyli VNT jest wcześniej gotowe do pracy. U nas po takiej przeróbce jest faktycznie zauważalnie lepiej.

Ten większy kondensator to coś rzędu 0,5-1F i mocny uspaw styku przy jego ładowaniu-tak się nie da, byłoby zbyt pięknie. Chyba, że zastosujesz sobie jakiś maluteńki przekaźnik, załaczający większy, ale ? Podałem Ci rozwiązanie pewne i niezawodne. Do tego proste i bez dużej liczby elementów.

Choć tak szczerze, powiem Ci, że jakbyś nie modyfikował Twojego układu i tak nie będzie działał Ci idealnie. Dlaczego? Jak wcześniej pisałem, turbina to element mocno nieliniowy. Po za tym w swoim układzie jak sam pisałeś ograniczasz wciągnięcie sztangi-a więc turbo wolniej wstaje. Nie jesteś w stanie tak sterować sztangą jak robi to elektronika, twój układ zawsze będzie liniowy (proporcjonalny). Elektronika może zadziałać agresywniej w niskich obrotach, ospale w wysokich, a turbina będzie wstawała jednakowo w każdym zakresie (czyli błyskawicznie). U Ciebie musisz iść na kompromis, zrobisz żeby mocniej wciągało gruszkę-lepiej wstanie, ale będzie przeładowywać. Widać to u nas po mapie wypełnienia-i nie ma siły, żeby było inaczej. W WG sprawa jest prosta-zamknięte do czasu osiągnięcia ciśnienia, później stopniowo otwierane. Zauważ też, jak musisz kombinować żeby poprawić takie niedoskonałości jak teraz, w elektronice wystarczy zmiana kodu i jest.

Nie chce tu jakoś negować Twojego sterowania, wydaje mi się tylko, że Twój układ się coraz bardziej komplikuje, a i tak nie wyzbędziesz się jego wad. Elektronika nie jest taka straszna, mi się wydaje sporo prostsze jej zastosowanie. Nie mam jak porównać startowania turbiny, ale zauważ, że u Smolkiego na GT18 (wiem, że jest sporo mniejsza bo GT2260 to loga przy niej), na bezdymnej skromniutkiej w porównaniu do Ciebie dawce turbo wstaje spokojnie przy 1500 rpm (0,5b) i to jeszcze jest celowo ograniczane.

Z ciekawostek na postoju nie da nadmuchać więcej niż 0,2 :P
Pozdrawiam
AAZ+, pompa 9 mm+custom LDA, FMIC, OutKat, VNT20@?? B+uC
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=518773&p=6222267#p6222267
Q_mac
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Cz wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Online: 19d 8h 40m
Pomógł: 19
Auto: VW Golf MK2
Silnik: AAZ+

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez arwam » Cz paź 11, 2012 15:13

to że jest to nie liniowe urządzenie to nie przeszkadza w.ogóle bo o to dba zawór modulujący ciśnienie w w momentach kiedy będzie odcięty o ciśnienei będzie dbało MBC.
układ wbrew pozorom nie będzie zacznie bardziej skomplkowany

ja u siebie szybkośc wstawania reguluję sztangą, nie ma ona wpływu na overbosty., nie chce żeb zbyt wczesnie wstawało bo przy takiej pompie i turbo łatwo o urwanie wału lub ugięcie korbowodu.
nie zależnie od tego jak szybko0 będzie wstawać nie ma problemu z przeładowywaniem. jesli zawór modulujący się otworzy podciśnienie w gruszce spada, sztanga jest wypuszczana, ale tylko tyle ile to jest konieczne aby utrzymać zadane ciśnienie.
jedyna sytuacja kiedy niewielki overboost można zaobserwować to jazda ze stałą prędkością i nagłe wciśnięcie pedału gazu do spodu, wtedy około 0,1bara masz przeładowanie na około 0,2s, po czym już masz zadaną wartość która nie zmienia się od momentu osiągnięcia zadanej prędkości do max obrotów a nawet dalej.

nie doskonałości były tylko Dwie,minimalne osłabienie podciśnienia, w servie, ale to przy małym turbie które już od samego dołu musiało zbijać doładowanie. teraz tego wogóle nie ma.
"problemu overboostu można powiedzieć że nie ma bo nawet wieksze masz w ori sterowaniu TDI.


po za tym nie ma to sterowanie wad no chyba ze dla Ciebie jest wadą to że jest ono mechaniczne :pub: :pub:

dla mnie to zaleta bo nawet inną turbinę zakładając dostrajam układ tylko do gruszki.
czy będę miał GTB2260VK czy BV43A ni ma z tym sterowaniem problemu. narazie potestuję ze zwykłym przełącznikiem który będzie załączał lub odłączał zawór sterujący żeby zobaczyć jak sie będzie turbo zachowywało w sprincie przy jeździe i przy jeździe gdzie często i gęsto agresywnie, biegi sie zmienia...
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 19m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez Q_mac » Cz paź 11, 2012 16:13

Jak to już opanujesz i będziesz dokładnie wiedział jak chcesz to sterować to napisz-elektronikę Ci narysuje. Z tym, że jak podany układ jest dla Ciebie nie do zrobienie to na łatwiejszy za bardzo nie licz. Można jeszcze zrobić to na jednym tranzystorze, kondensatorze i dwóch rezystorach. Ale wtedy póki będzie podane 12V póty będzie włączone, jak odpuścisz to np. po 2 sek zgaśnie. I to jest już najprostsze, jedynie czas wyłączenia będzie pływał w zależności od temp. otoczenia (zmienia się wzmocnienie tranzystora)
Pozdrawiam
AAZ+, pompa 9 mm+custom LDA, FMIC, OutKat, VNT20@?? B+uC
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=518773&p=6222267#p6222267
Q_mac
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Cz wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Online: 19d 8h 40m
Pomógł: 19
Auto: VW Golf MK2
Silnik: AAZ+

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez arwam » Cz paź 11, 2012 21:41

jeszcze musze przetestować jajk się będzie turbo zachowywać w sprincie przy sterowaniu na sztywno max zadana wartość. ale generalnie będę chciał oporostu blokować działanie zaworu modulującego, na około 1-2s po odpuszczeniu pedału gazu z pozycji maksymalnego wciśnięcia gazu...
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 19m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez Marookrk » So sty 19, 2013 15:12

Arwam bardzo podoba mi się ten twój patent ze sterowaniem tylko mam jedno pytanie.Sprężynkę do zaworka kulkowego dobrałeś eksperymentalnie czy jakoś wyliczałeś jej twardość.Bo rozumiem że jak sprężynka będzie za twarda to zaworek będzie potrzebował większego ciśnienia do pracy tak?
Jeśli pozwolisz to zastosuję sobie ten patencik u siebie.Z tym że ja mam e34 z tds-em przerobionym na mechaniczną pompę a chcę założyć do siebie GT2260V i muszę to czymś wysterować.A nie ukrywam że na elektronice się nie znam więc wolę mechaniczne rozwiązania :grin:
Marookrk
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt kwi 20, 2010 20:22
Lokalizacja: Kraków
Online: 2d 21h

Proste i nie zawodne sterowanie turbosprężarek VNT

Postprzez arwam » So sty 19, 2013 17:57

Marookrk, u mnie eksperymentalnie wszystko było. jedna rzecz musi być spełniona. pompa VACU musi w sposób ciągły i równomierny wytwarzać podciśnienie, tłokowe pompy vacu powodują pulsowanie podciśnienia i po części ciśnienia w aucie.
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 19m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Następna strona



Powrót do TD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: wili18 i 6 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,