Witam,
Temat dotyczy akurat M-tdi dla silnika Rovera 2.0 lub jak bylo tez poruszane w Hondzie Civic Aerodeck ten sam silnik jest.
Dopisze tyle ze mam podobny problem jak kilku osób tutaj już miało mam pompę z Rover 200 SD 0 460 414 118 czyli pol elektroniczna bo N108 steruje ECU w tej pompie
Z całego mojego asortymentu pomp chciałem spróbować zamiast Vp30 wsadzić coś mechanicznego:
Pierścień na 68mm musiałem dorobić żeby pasowało w mocowanie do silnika:
Co ciekawe z waszych zdjęć z Land Rovera Td200/300 korpus jest taki sam jak w VP30 i tak myślę czy takiej nie zakupić i nie przerobić na lewo kręcącą się.
Jedynie co przy budowie zmieniłem to jest fale wyższą z Vp37 od Land Rover Freelandera 0 460 404 973 plus sprężyny ponieważ są sztywniejsze i większe oraz mniejsza podkładkę na ustawienie K z oryginalnej 2.3mm na 1.9mm . od Freelandera jak i 200 SD miały takie same podkładki 2.3mm. Zrobiłem to tylko dlatego ze się balem ze tłoczek mi może w korek uderzyć głowicy. Ahh i jeszcze gov moda zrobiłem ale dałem tylko 2mm podkładki z drugiej pompy zapasowej tez 200 SD.
Tak wygląda posadzenie przy użyciu oryginalnej fali przy max wzniesieniu na fali (0.8mm luzu):
A tak przy użyciu wyższej fali, czyli zostało tylko 0.1mm luzu :
Demontaż starej pompy:
I montaż mechanicznej pompy razem z ECU żeby zaworkiem N108 sterowało:
Kat wtrysku ustawiony zegarem na 0,55mm przynajmniej tak podaje Bosch dla pompy z Freelandera oraz tej 200 SD.
Pierwsze odpalenie powiodło się niestety obroty wolne były za niskie, w tedy śruba od dawki nic jeszcze nie ruszałem było tak jak oryginalnie na tej pompie 200 SD było.
https://www.youtube.com/watch?v=3yorm0SoTlM" onclick="window.open(this.href);return false;
Wkręciłem żeby uzyskać większe obroty śrubę od max paliwa o 1,5 obrotów żeby w miarę uzyskać 950 rpm na wolnych oraz żeby auto jechało bo inaczej nie dało się jechać szybciej niż 90km/h. Na wolnych się da wkręcić silnik na 5.200 rpm.
https://www.youtube.com/watch?v=4irV04H905E" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety problem się pojawia taki ze przy max wykręconym wydatku resztkowym żeby obroty zmniejszyć i dodaniu ostrego gazu i puszczenia gazu czasem silnik potrafi zgasnąć albo tak szwankuje.
https://www.youtube.com/watch?v=RCCNpbnpxOM" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety podczas Boosta nie ma dymu, pojawia się tylko lekki dymek podczas gazowania na postoju ale jest to mala ilość. A jak już dalej wkręcę max dawkę na około 2 pełne obroty niż było to takie rzeczy się dzieją ze obroty zawieszają na 1.500 do 2.000rpm.
https://www.youtube.com/watch?v=d8HtbCHu1pU" onclick="window.open(this.href);return false;
Ustawiłem to na razie tak ze się jedzie bez dymu ale tez bez szalu do 140km/h szybciej już hamuje pompę
I z tego co mam nadzieje na tym forum wyczytałem po 126 stronach to trzeba dać oryginalne ustawienie K czyli te 2.3mm i powinno być dobrze. Na seryjna fale wracać nie chce do tej pompy bo już wole wsadzić swoja Vp30 z powrotem.
Ma ktoś kontakt do kolegi arwam
??