M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Stalu » czw lut 09, 2017 18:56

ferdek16v pisze:pala ok 3,5-4 litry wiec moj pali troche za duzo.
może i palą tyle ale nie w budzie b3 kombi


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
ferdek16v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 15:51
Lokalizacja: Golczewo

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: ferdek16v » czw lut 09, 2017 20:57

Tak duza roznica w spalaniu by byla?Dobrze wiem ze passat wazy te 300 kg wiecej niz np golf mk2 ale za to ksztalt auta ma mniejszy opor powietrza.Myslalem o tym zeby pobawic sie kontem wtrysku ale skoro mowisz ze raczej tak bedzie palil to nie wiem czy jest sens.



Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Stalu » czw lut 09, 2017 23:16

najszybciej dowiesz się na forum b3-b4 , ale nie ma szans żeby auto ważące 1300kg paliło 3,5-4l na 100km


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt lut 10, 2017 00:42

miałem m-tdi i na trasie 4.2L w golfie mk2 to było co najmniej spalił... ale to nie była jazda to było dziadowanie. Po za tym ten mitoman co jemu m-tdi paliło 3.5-4.2L przy normalnej jeździe już tu nie bywa... :helm: . Może jak byś pompy nie ruszał to spalanie by wyszło niższe, ale pewnie jeździć normalnie by się nie dało. Weź też pod uwagę, że jest zima, temp przeważnie na minusie, to i auto więcej będzie palić z niedogrzania.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
ferdek16v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 15:51
Lokalizacja: Golczewo

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: ferdek16v » pt lut 10, 2017 10:54

Dzieki za odpowiedzi,troche mnie uspokoiliscie.Widze ze nie ma szukac dziury w calym.Jestem ciekawy czy jakbym zalozyl elektronike to czy spalanie by spadlo bo kultura pracy napewno by sie poprawila.



Awatar użytkownika
ferdek16v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 15:51
Lokalizacja: Golczewo

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: ferdek16v » sob kwie 15, 2017 18:16

Sorki za post pod postem.Mam pytanie czy po zmianie pompy od ori mtdi np land dover 2.5 wyraznie poprawia sie kultura pracy i moc?Chodzi mi o przejscie z pompy z aaz-a na ori mtdi.Do ilu obr taka pompa pociagnie?Byl kiedys wykres z hamowni w tym watku ale sie juz nie wyswietla niestety.



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcodado » wt kwie 25, 2017 22:13

Witam, jestem na etapie MTDI. Wtryski 216, pompa ducato 2.5 tdi 11mm. Sprawa wygląda następująco... Chcę wpakować pompę z iveco 2.8 TDI, co za tym idzie chcę powiększyć wtryski. I teraz pytanie dać 0.230 czy 0.260? Kolejna sprawa, użytkownik arwam pisał tutaj, aby zwiększyć skok tłoczka przyspieszenia kąta wtrysku w obie strony... Czyli co trzeba zrobić, założyć dekielek z podtoczeniem aby tłoczek wsunął się w niego od strony silnika? Co ze sprężyną z drugiej strony? Trzeba zwiększać napięcie sprężyny? I kolejna sprawa, silnik 1.9 td przykładowo miał na dekielku od timingu zaworek i rurkę która prowadziła w okolice przewodu zasilającego w pompie. W przypadku podania napięcia na ten zaworek kąt wtrysku przyspieszał się, w 1.9 td odbywało się to po przekroczeniu 3 tys obrotów. Czy miało by sens zastosowanie tego dekielka z zaworkiem w pompie 2.5 tdi bądż 2.8 tdi w mtdi by wyprzedzić sobie kąt wtrysku na wyższych obrotach? Przykładowo od 4 tys? Z góry dzięki za odpowiedzi :)



krzysztovw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr kwie 26, 2017 14:52

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: krzysztovw » śr cze 14, 2017 12:07

Czołem Pany :bajer: czytam ten temat już chyba od dwóch tygodni, po 3 razy czytam to samo i w dalszym ciągu nie wiem jaką założyć pompę do m-tdi... mam do kupienia AFNa bez skrzyni i wiązki i chciałbym do tego dokupić/zrobić pompę tak, abym wyjął moje 1.6 i wsadził afna. Jeżdżę autem na codzień i muszę sobie wziąć tydzień urlopu żeby zrobić swapa :okej: póki co nie zależy mi na 180 koniach z niego. chciałbym żeby utrzymało się to 110 koni i żywotność tego silnika :okej: rozglądałem się na allegro i olx za pompą z land rovera i widzę, że bida kupić. Jest tu ktoś kto potrafi zrobić dla mnie taką pompę ? ewentualnie wytłumaczyć jakoś łopatologicznie jak mam zrobić to sam (które dokładnie elementy mam przełożyć) ? jeśli znajdzie się ktoś mądry i np telefonicznie będzie towarzyszył mi przy przekładaniu bebechów wysyłam 8miopak :pub:



GALA94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lip 07, 2017 20:26

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: GALA94 » ndz lis 05, 2017 11:47

Podbijanie pytanie, jest ktoś w stanie złożyć pompę do.mtdi ?

Oczywiście dostarczę pompę z aaz z LDA i pompe od TDI na części.

Trochima długo na forum nie było i nie odpisuje.



Wkliw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 28, 2019 08:59

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Wkliw » ndz kwie 28, 2019 09:07

Odgrzeje kotleta...

Na samym początku witam wszystkich bo sporo czytałem ale jeszcze jak dotąd nic nie napisałem.

Jest ktoś w stanie podpowiedzieć jaki kąt wtrysku ustawić w takim zestawie
Silnik 1Z
Wałek SDI 28h
Wtryski 230
Pompa 11 jumper/boxer 2,5tdi
Wszystko nowe poskładane od zera. Na próbę ustawione na zegar 0.9mm zapala od obrotu i ładnie reaguje na "gaz" nie dymi. Jednak spaliny mają taki dość agresywny zapach takiej niedopalone nafty.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 28, 2019 09:29

Wkliw pisze:
ndz kwie 28, 2019 09:07
jaki kąt wtrysku ustawić
Pompa fest, szpryce fest, to i dawka też zapewne fest :grin:
Myślę, że minimum 1,0-1,1mm możesz ustawić, żeby to paliwo zdążyło się spalić w całości.
Nie ma złotej recepty na "składaki" i kąta trzeba szukać, ale 0,9mm to trochę za późno. 1,6TD SB miał nominalnie na 0,9 :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Wkliw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 28, 2019 08:59

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Wkliw » ndz kwie 28, 2019 20:39

Czyli tak jak podejrzewałem od początku trzeba będzie ostateczną regulację kąta robić na hamowni. Teraz tylko wsadzić silnik w budę i jechac na rolki...



Wesoły Roger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Wesoły Roger » pn lip 15, 2019 21:42

Witajcie po przerwie. Wiem, że to może trochę nie na temat, ale z drugiej strony innego tematu o mTDI pasującego nie znalazłem więc zapytam tutaj: Jaką pompę polecacie do konwersji silnika 2.5 V6 na mTDI? Póki co jedyne co znalazłem pasującego (nie do końca bo niestety wtrysk pośredni :() to pompa wtryskowa z BMW 2.4 TD. Jest na 6 cylindrów i kręci się w prawo, tylko ten pośredni wtrysk :(


1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI :)

lukas313
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 14:39
Lokalizacja: Siem-ce śl.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: lukas313 » śr lip 17, 2019 21:38

Wesoły Roger pisze:Witajcie po przerwie. Wiem, że to może trochę nie na temat, ale z drugiej strony innego tematu o mTDI pasującego nie znalazłem więc zapytam tutaj: Jaką pompę polecacie do konwersji silnika 2.5 V6 na mTDI? Póki co jedyne co znalazłem pasującego (nie do końca bo niestety wtrysk pośredni :() to pompa wtryskowa z BMW 2.4 TD. Jest na 6 cylindrów i kręci się w prawo, tylko ten pośredni wtrysk :(



Szukaj pompy z małej ciężarówki, bodajże 4-6l diesla 6 cylindrów w rzędzie.
Jak znajdę to ci numer podeślę.


do sprzedania tłokorozdzielacz 11mm z pompy ahh 038 130 107 j

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości